Přeposlat Peugeot 308 prošel důkladným faceliftem: Nové převodovky, nový motor i nižší emise

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Peugeot 308 prošel důkladným faceliftem: Nové převodovky, nový motor i nižší emise

09.05.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Peugeot 308 konečně prošel již dříve avizovaným faceliftem, který se dotýká nejenom designu, ale i techniky. Pojďme se tedy podívat, co tento populární automobil nižší střední třídy v blízké budoucnosti nabídne.

Peugeot 308 prošel důkladným faceliftem: Nové převodovky, nový motor i nižší emise

Současná generace modelu 308 byla představena v roce 2013 a v roce 2014 se tento povedený kousek dočkal titulu Evropské auto roku. Jedná se o populární a dobře prodávaný automobil, který se Peugeotu opravdu vydařil a jeho vzhled nijak zvlášť nezestárl ani po těch 4 letech, před kterými byl představený. Facelift byl ale očekávaný a kromě nepatrných úprav v oblasti designu se zaměřil i na techniku, nicméně na to se podíváme až později. Začneme jako vždy vzhledem. Ten se sice nijak drasticky nezměnil, ale jedna změna je patrné hned na první pohled a umožní jasné rozeznání první verze od varianty po faceliftu. Logo výrobce se přesunulo z kapoty do masky chladiče, která má navíc jiný výplet a vypadá, že trochu narostla. Přední světlomety mají lehce přepracovanou grafiku (výrazný LED pás v horní části zůstal) a přední nárazník je pak kompletně nový. Příď Peugeotu 308 působí po faceliftu určitě výrazně agresivněji a má takový sportovnější nádech, což chválíme. Vzadu pak najdeme koncová světla s přepracovanou grafikou a trochu pozměněný nárazník, jinak se tam nic dramatického neudálo.

Peugeot 308 prošel důkladným faceliftem: Nové převodovky, nový motor i nižší emise

Nutno podotknout, že žádných velkých zásahů nebylo třeba, protože design Peugeotu 308, jak jsme se již zmínili, nijak zvlášť nestárne a pořád působí relativně moderním dojmem. Výrobce bohužel nezveřejnil fotografii interiéru, kterého se facelift také týká, nicméně zde moc změn není a víceméně v něm najdeme pouze nový multimediální systém. Ten bude dostupný se satelitní navigací, která zvládne podávat informace o aktuální dopraví situaci a tomu přizpůsobovat trasu. Tento systém pochází od známé společnosti TomTom, která se na navigace specializuje. K dispozici bude samozřejmě také možnost spárovat automobil s chytrým telefonem, a to prostřednictvím rozhraní Mirrorlink, Apple CarPlay nebo Android Auto. V oblasti rozvržení ovládání se neudálo nic nového a před sebou tedy máme milovaný i nenáviděný i-Cockpit. Ten se vyznačuje hlavně malým volantem s poměrně tlustým věncem, zvýšenou palubní deskou a vcelku minimalisticky pojatým středovým panelem. Vypadá to hezky, ale v oblasti funkčnosti to občas trochu drhne a stížnosti míří hlavně k tomu, že přes horní část volantu jde špatně vidět na palubní desku.

Peugeot 308 prošel důkladným faceliftem: Nové převodovky, nový motor i nižší emise

V oblasti zpracování bude všechno určitě v nejlepším pořádku, protože s tím neměl problém ani původní model před faceliftem. Nyní se můžeme přesunout k technickým změnám, kterých je poměrně hodně a ze začátku zmíníme nový naftový motor. Bude mít čtyři válce a nabídne výkon 96 kW (130 koní), takže bude pravděpodobně označený jako Blue HDi 130. Prozatím bohužel není úplně jasné, jaký bude mít tento motor zdvihový objem, nicméně první informace hovoří o objemu 1.5 litru. Další novinka se týká motoru 1.2 PureTech o stejném výkonu (96 kW / 130 koní), který si prošel úpravou spalování z důvodu snížení produkce emisí a spotřeby. Tento motor bude spojený s novou šestistupňovou manuální převodovkou a vybavený filtrem pevných částic, což je prvek, kterého se v blízké budoucnosti pravděpodobně dočkáme u více benzinových motorů. Nejvýkonnější naftový motor, čtyřválec 2.0 Blue HDi o výkonu 133 kW (180 koní), se dočkal nové automatické převodovky s osmi stupni. Pod vývojem této převodovky je podepsaný japonský specialista Aisin a tento osmistupňový automat nahradí šestistupňový, se kterým je motor 2.0 Blue HDi spojený v současnosti.

Peugeot 308 prošel důkladným faceliftem: Nové převodovky, nový motor i nižší emise

Osmistupňový automat je v nižší střední třídě poměrně vzácný a Peugeot je jedna z prvních automobilek, který ho do ní přináší. Součástí tohoto motoru bude také speciální systém Start / Stop, který bude umět vypnout motor při zpomalování například na semaforech ve městě, a to od rychlosti 20 km/h níž. Nutno podotknout, že tento motor se vším všudy, tedy s osmistupňovým automatem a systémem Start / Stop, je vyhrazený vrcholné naftové variantě GT. Nepatrného rozšíření se dočkala také bezpečnostní výbava, která dostala asistenční systémy z modelu 3008 včetně prvků aktivního bezpečnostního brzdění či varování před opuštěním jízdního pruhu. Kromě toho se můžeme těšit také na vylepšený adaptivní tempomat se systémem zastavení (stop & go), přičemž se jedná o první nasazení této technologie v koncernu PSA. Peugeot 308 si tedy prošel opravdu důkladným faceliftem a tato vylepšená varianta by se měla začít vyrábět co nevidět. Prozatím bohužel není úplně jasné, kdy se začne prodávat a neví se ani to, jak se změny promítnou do současných cen.

Peugeot 308 prošel důkladným faceliftem: Nové převodovky, nový motor i nižší emise

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Peugeot 308 prošel důkladným faceliftem: Nové převodovky, nový motor i nižší emise


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.