BMW


Přeposlat BMW M4 CS: Pro ty, kterým je obyčejné emko málo

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW M4 CS: Pro ty, kterým je obyčejné emko málo

27.04.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Pokud jste milovníci německého BMW a hlavně její slavné divize M, máme pro vás zajímavou novinku. Světlo světa totiž spatřila limitovaná edice rychlého kupé M4, která dostala tradiční přídomek CS a která proti svému sourozenci nabídne jak vyšší výkon, tak nižší hmotnost.

BMW M4 CS: Pro ty, kterým je obyčejné emko málo

Vozy BMW vyladěné divizí M mají punc ikonických raket na kolech a kromě výbušných motorů se pyšní také k dokonalosti vyladěnými podvozky. Příkladem za všechny může být například BMW M2, malé kupé s nesmírně potentním šestiválcem a řidičsky jedno z nejzajímavějších aut současnosti. Model M4 je jeho větší a výkonnější sourozenec, který je taktéž nesmírně povedený a v nejvyšší specifikaci Competition nabídne působivý výkon 331 kW, tedy 450 koní. Nová limitovaná edice s označením CS jde ale ještě dál, má vyšší výkon, nižší hmotnost a měla by nabídnout ještě více nekompromisní zážitky za volantem. Na techniku se ale podíváme až později a začneme jako pokaždé vzhledem. Ten se proti standardní verzi moc nezměnil a přídi tedy dominuje černá maska chladiče s klasickou dvojicí ledvinek, do které zasahují světlomety a sportovní nárazník s karbonovým splitterem. Vzadu pak najdeme difuzor, taktéž karbonový, čtyři mohutné koncovky výfuku a decentní přítlačné křídlo integrované do víka zavazadlového prostoru, jak jinak než z karbonu. Tohoto lehkého, tvrdého a křehkého materiálu je na karoserii použito opravdu hodně.

BMW M4 CS: Pro ty, kterým je obyčejné emko máloBMW M4 CS: Pro ty, kterým je obyčejné emko málo

Kromě výše zmíněných prvků je z karbonu vyrobena také kapota a střecha, díky čemuž je varianta CS lehčí nejenom, než standardní verze, ale i než varianta Competition. Ještě bychom měli zmínit, že koncová světla jsou postavena na OLED technologii a najdeme je například také na variantě M4 GTS. Ta stojí na samotném vrcholu třídy M4, nicméně o té až někdy jindy. Skvěle vypadají i černá kola, která mají průměr 19 palců vpředu a 20 palců vzadu. Na nich jsou obuty pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměrech 265/35 vpředu a 285/30 vzadu, přičemž zpoza kol prosvítají zlaté třmeny kotoučových brzd. Za zmínku určitě stojí fakt, že brzdy jsou karbon-keramické a měly by tak vydržet podstatně víc, než ocelová klasika. Jako celek nepůsobí BMW M4 CS až tak nekompromisním dojmem, jaké ve skutečnosti určitě bude a úpravy se dají označit za vkusné a nejsou zbytečně přehnané. Nyní se můžeme v rychlosti přesunout i do interiéru, který se sice proti standardní verzi moc nezměnil, ale několik odlišností v něm najdeme. Tou hlavní je logo CS nacházející se vedle výdechů klimatizace, u spolujezdce a madlo dveří u řidiče, které bylo nahrazeno látkovým poutkem.

BMW M4 CS: Pro ty, kterým je obyčejné emko máloBMW M4 CS: Pro ty, kterým je obyčejné emko málo

Po tom výrobce sáhl samozřejmě z důvodu úspory hmotnosti, nicméně si nejsme úplně jistí, o kolik takový prvek sníží váhu oproti klasickému madlu. Středový panel obsahuje volič převodovky, ovládání audia, klimatizace a samozřejmě neschází ani barevný displej palubního multimediálního systému. Hezký volant je čalouněný alcantarou, disponuje zvýrazněnými úchyty a má označený vrchol. Sportovní sedadla s integrovanými opěrkami mají samozřejmě výrazné boční vedení a jsou zdobeny barevnou trikolórou divize M. Hlavní hvězdou tohoto sportovního kupé je ale samozřejmě motor, který je zastoupený dvakrát přeplňovaným řadovým šestiválcem o zdvihovém objemu 3 litry. Zatímco ve standardní verzi M4 dosahuje tento motor výkonu 317 kW (431 koní) a varianta Competition je naladěna dokonce na 331 kW (450 koní), pro potřeby M4 CS se divizi M povedlo vydolovat z něj ještě dalších 10 koní navíc. Celkově se tedy můžou majitelé těšit na 338 kW (460 koní) a masivní točivý moment 600 Nm, což znamená hlavně podstatně lepší dynamické schopnosti.

BMW M4 CS: Pro ty, kterým je obyčejné emko máloBMW M4 CS: Pro ty, kterým je obyčejné emko málo

Z klidu na 100 km/h se umí M4 CS rozjet za 3.9 sekundy, což je o 0.2, respektive 0.4 sekundy lepší, než v případě dvojice M4 a M4 Competition. Maximální rychlost je elektronicky omezená na 280 km/h. Všechen výkon míří výhradně na zadní kola a o jeho přenos se stará sedmistupňová dvouspojková převodovka M DTC Drivelogic s možností řazení pádly pod volantem. BMW uvádí, že podvozek je víceméně shodný s podvozkem verze Competition, takže ve standardní výbavě je automobil osazený adaptivním M podvozkem s aktivním M diferenciálem. Zmínit bychom měli také přítomnost stabilizačního systému DSC (Dynamic Stability Control), jehož součástí je režim M Dynamic Mode (MDM). Výrobce se nezapomněl pochlubit ani tím, že nová M4 CS dosáhla na slavném okruhu Nürburgring času 7 minut a 38 sekund, což ji řadí do společnosti vozů jako Lamborghini Gallardo Superlegerra či Porsche 911 Turbo. Na závěr přidáme nezajímavou zajímavost v podobě spotřeby, která byla spočítána na 8.4 litru paliva na 100 km jízdy, což je ale samozřejmě hodně nadsazené a v reálném světě bude spotřeba pravděpodobně podstatně vyšší.

BMW M4 CS: Pro ty, kterým je obyčejné emko máloBMW M4 CS: Pro ty, kterým je obyčejné emko málo

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW M4 CS: Pro ty, kterým je obyčejné emko málo


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.