Přeposlat Jaguar F-Type dostal nový základní motor - dvoulitrový čtyřválec Ingenium

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Jaguar F-Type dostal nový základní motor - dvoulitrový čtyřválec Ingenium

18.04.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Britský Jaguar se rozhodl, že dvojice motorů naladěná na různé výkony je pro sporťák F-Type nedostatečný počet a připravil tak další verzi s novým motorem. Po bok osmi a šestiválce se velmi brzy postaví dvoulitrový čtyřválec, který bude plnit roli základního motoru.

Jaguar F-Type dostal nový základní motor - dvoulitrový čtyřválec Ingenium

Nadšení z toho určitě nejsme, protože sporťák F-Type je nesmírně zajímavý hlavně kvůli svým motorům (přeplňování kompresorem se totiž dnes už moc nenosí) a jak šestiválec, tak osmiválec patří mezi nejlepší jednotky ve své třídě. Potkat na silnici osmiválcový či šestiválcový F-Type je zkrátka radost, no o dvoulitrové verzi to úplně přesvědčivě zatím říct nemůžeme. Výkonnostně se sice jedná o taktéž poměrně zajímavý motor, nicméně moc si neumíme představit, kdo vlastně po dvoulitrovém sporťáku tohoto typu sáhne. Je jasné, že hlavní poslání tohoto motoru není trhat prodeje, ale snižovat emise v rámci portfolia automobilky, což se mu určitě podaří, protože na papíře je to docela úsporný a ekologický motor. Design se na první pohled proti verzím s víceválcovými motory nijak zvlášť nezměnil, ale jeden poznávací znak, podle kterého dvoulitrový motor pod kapotou bezpečně poznáte, zde je. Koncovka výfuku je totiž jedna, je umístěná uprostřed nárazníku a je oválná, což je v řadě F-Type novinka. Výkonnější verze mají čtyři nebo dvě koncovky, takže podle té jedné tuto novinku poznáte na 100 %. Jinak je ale design víceméně stejný a F-Type patří pořád mezi nejhezčí a nejpřitažlivější automobily současnosti.

Jaguar F-Type dostal nový základní motor - dvoulitrový čtyřválec IngeniumJaguar F-Type dostal nový základní motor - dvoulitrový čtyřválec Ingenium

Přídi dominuje oválná maska chladiče, která je doplněna světlomety s LEDkami a sportovně střiženým nárazníkem. Vzadu pak sedí, kromě již zmíněné centrální koncovky výfuku, také typická koncová světla a poměrně robustní nárazník. Nejdynamičtěji vypadá Jaguar F-Type samozřejmě z profilu, kdy vynikne jeho agresivně střižená karoserie a také krásná litá kola o průměru 18 palců. Lehkou úpravou si prošel i přední nárazník, nicméně tato změna platí pro celou modelovou řadu F-Type. Jedno z největších pozitiv, které ze zařazení tohoto nového motoru plyne, je snížení celkové hmotnosti. Celkově je tato novinka o hezkých 52 kg lehčí, než varianta osazená šestiválcem a můžeme se tak těšit na agilní a svižný projev, který by mohl méně válců pod kapotou částečně vyvážit. Většina z váhy ubyla na přední nápravě, takže by měla být hmotnost ještě lépe rozložená mezi nápravy a vůbec nepochybujeme o tom, že jízdní vlastnosti této verze budou velmi dobře vyladěné. Také v interiéru najdeme několik novinek, ale to platí pro celou modelovou řadu F-Type a nevztahuje se to pouze na tento konkrétní motor.

Jaguar F-Type dostal nový základní motor - dvoulitrový čtyřválec IngeniumJaguar F-Type dostal nový základní motor - dvoulitrový čtyřválec Ingenium

Mluví se hlavně o tenčích a lehčích sedadlech, vícero chromovaných doplňků a zpětném zrcátku bez rámečku. Dominantu interiéru tvoří široký středový panel, na kterém najdeme volič převodovky, startovací tlačítko, ovládací panel klimatizace a barevný displej palubního multimediálního systému Touch Pro. Skvěle vypadá také trojramenný sportovní volant s poměrně tlustým věncem a zvýrazněnými úchyty, za kterým sedí palubní deska skládající se ze dvou budíků a malého displeje. Ve výbavě pak nebudou scházet ani různí pomocníci (kamerový systém) či hlídači (například hlídání mrtvého úhlu). Nyní se můžeme konečně přesunout k již několikrát zmíněnému novému motoru. Jedná se o dvoulitrový čtyřválec z rodinky Ingenium a o jeho přeplňování se stará turbodmychadlo, přičemž jeho výkony nevypadají vůbec špatně. Výrobci se tento motor povedlo naladit na 221 kW, tedy rovných 300 koní a točivý moment dosahuje hodnoty 400 Nm. Zatímco maximum výkonu je k dispozici při 5500 ot/min, nejvyšší točivý moment se na kola dostane v rozmezí 1500 – 4500 ot/min. Jen pro srovnání, varianta s motorem V6 může mít výkon 340 čí 380 koní, o osmiválci s výkony 550 a 575 koní nemluvě.

Jaguar F-Type dostal nový základní motor - dvoulitrový čtyřválec IngeniumJaguar F-Type dostal nový základní motor - dvoulitrový čtyřválec Ingenium

S touto dvojicí ale dvoulitrový motor samozřejmě soupeřit nemůže, nicméně parametry se základnímu šestiválci docela blíží a ve prospěch čtyřválce bude mluvit hlavně nižší hmotnost a samozřejmě i podstatně nižší spotřeba. Ta je nižší o celých 16 % a výrobcem udávaná průměrná spotřeba byla spočítána na kombinovaných 7.2 litru paliva na 100 km (město 8.8 a mimo město pak 6.2 litru). Produkce emisí se zastavila na hodnotě 163 gramů CO2 na jeden kilometr jízdy, takže se zároveň jedná o nejvíce ekologický motor v nabídce. Dynamické schopnosti F-Typu s tímto motorem nejsou vůbec špatné a z klidu na 100 km/h mu to trvá 5.4 sekundy, přičemž maximální rychlost se zastaví na 249 km/h. Poháněna jsou pouze zadní kola, a to prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky. Ano, dvoulitrový čtyřválec není pro F-Type úplně ideální motor, ale výkonnostně ani dynamicky určitě nevypadá špatně a co si budeme povídat, mohlo být i hůř a můžeme být rádi, že nový základ tohoto charismatického sporťáku není nějaký naftový motor. Tento čtyřválec bude v útrobách F-Typu k dispozici od léta tohoto roku a cena by měla začínat na částce 1 562 715 Kč s DPH.

Jaguar F-Type dostal nový základní motor - dvoulitrový čtyřválec IngeniumJaguar F-Type dostal nový základní motor - dvoulitrový čtyřválec Ingenium

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Jaguar F-Type dostal nový základní motor - dvoulitrový čtyřválec Ingenium


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.