Přeposlat Seat Ateca FR: Předzvěst ostrého modelu Cupra?

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Seat Ateca FR: Předzvěst ostrého modelu Cupra?

06.04.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Automobilce Seat se její první SUV s označením Ateca velmi povedlo a tato pořád ještě novinka sklízí samé pozitivní reference. Ke třem stávájícím stupňům výbavy teď přibyl nový s označením FR, který bude plnit funkci té nejvíce sportovní verze v nabídce.

Seat Ateca FR: Předzvěst ostrého modelu Cupra?

Tak tomu bude alespoň do doby, než se objeví Ateca Cupra, o které se sice předpokládá, že opravdu vznikne, nicméně oficiálně ještě potvrzena nebyla. Cupra je tradiční označení pro nejvíce sportovní verzi a jen o stupínek pod ní sedí právě varianta s přídomkem FR (Formula Racing). Je to takový mezistupeň a většinou se jedná pouze o trochu ostřeji vypadající standardní verzi bez větších technologických úprav a se standardní motorizací. Na speciality a výkony okolo 300 koní je zde právě Cupra. Stupeň výbavy FR doplní tři již existující úrovně s označením Reference, Style a Xcellence a cenově se zařadí po bok té poslední jmenované, tedy nejdražší. Z nabídky vypadnou dva základní motory a k dispozici tak budou pouze ty silnější jednotky, nicméně na to se podíváme až v závěru. Pojďme se podívat na to, čím se varianta FR liší od standardních verzí v oblasti designu. Je to hlavně doplňky laděnými do černé barvy a v tomto duchu je vyvedena maska chladiče (má také trochu jiný výplet), okenní lišty a černé jsou i střešní ližiny.

Seat Ateca FR: Předzvěst ostrého modelu Cupra?

Nárazník zůstal vzhledově stejný, ale jeho spodní část je vyvedená ve stejné barvě, jako karoserie a to platí také pro ochranné plasty okolo karoserie. Pouze boční prahy jsou vyvedeny ve stříbrné barvě a hezky ladí se stříbrnou částí nárazníku. Vzadu pak najdeme robustní difuzor, opět částečně černý a částečně stříbrný a neschází ani dvě výrazné koncovky výfuku. Nad zadním sklem je pak dobře patrná výrazná stříška dotvářející dynamicky pojatý styl designu. Parádně vypadají i litá kola vyvedená v kombinaci stříbrné a černé barvy, přičemž už v základu bude Ateca FR osazena koly o průměru 19 palců. Pneumatiky Yokohama disponují rozměry 245/40 a samozřejmostí jsou pak dva znáčky FR, jeden v masce chladiče a druhý na zádi. Jako celek vypadá Ateca FR opravdu povedeně, není zbytečně přeplácaná a působí nenuceně sportovním dojmem, takže se mezi konkurencí určitě neztratí. Nyní se můžeme přesunout do interiéru, který je vyvedený v tradičním stylu Seatu, ale je doplněný o několik specialit. Ani mu se nevyhnulo logo řady FR a najdeme ho ve spodní části hezkého multifunkčního volantu se zvýrazněnými úchyty a lehce zploštělou spodní částí.

Seat Ateca FR: Předzvěst ostrého modelu Cupra?

Další tato loga jsou pak umístěna na hliníkových prahových lištách. Na volantu si lze dále všimnout také hezkého, kontrastního prošívání červenou nití a to najdeme i na řadicí páce. Sedadla dostala výraznější boční vedení a jsou čalouněna alcantarou, přičemž za příplatek bude k dispozici i čalounění kůží. Dobře vypadají i hliníkové pedály s protiskluzovou povrchovou úpravou a také v interiéru zbylo místo pro černou barvu, ve které je vyvedený například strop či výplně dveří. Rozložení středového panelu je standardní a to samé platí také pro palubní desku skládající se ze dvou analogových budíků a malého displeje palubního počítače. Součástí výbavy pak samozřejmě budou i moderní elektroničtí pomocníci a různé asistenční systémy. Interiér vypadá proti exteriéru sice trochu usedle, ale je uhlazený, moderní a přehledný, což určitě chválíme. Co se týče motorů, tak z nabídky vypadl základní benzinový tříválec 1.0 TSI o výkonu 115 koní / 200 Nm a verzi FR nebude možné spojit ani se základním naftovým čtyřválcem 1.6 TDI (115 koní a 250 Nm).

Seat Ateca FR: Předzvěst ostrého modelu Cupra?

Je to logické, protože nemá moc smysl kupovat si sportovněji založený model s těmi nejslabšími motorizacemi a motorová nabídka specifikace FR kopíruje stupeň výbavy Xcellence. Kromě benzinového čtyřválce 1.4 TSI o výkonu 150 koní a 250 Nm bude k dispozici naftový čtyřválec 2.0 TDI, který má stejný počet koní, ale vyšší točivý moment dosahující hodnoty 340 Nm. Nejvýkonnější motor v nabídce je čtyřválec 2.0 TDI naladěný na 190 koní a 400 Nm, přičemž s tímto motorem se umí Ateca rozjet z klidu na 100 km/h za 7.5 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 212 km/h. S největší pravděpodobností se dočkáme i nového čtyřválce 2.0 TSI naladěného na 190 koní. Kromě klasiky v podobě pohonu přední nápravy a šestistupňové manuální převodovky bude k dispozici i pohon všech kol 4WD a sedmistupňová automatika DSG. Za příplatek pak bude možné doplnit Atecu FR o adaptivní podvozek DCC a progresivní řízení. Oficiální představení veřejnosti proběhne na autosalonu v Barceloně, tedy na domovské půdě Seatu.

Seat Ateca FR: Předzvěst ostrého modelu Cupra?

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Seat Ateca FR: Předzvěst ostrého modelu Cupra?


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.