Přeposlat Lotus Elise Sprint: Ve znamení nízké váhy

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Lotus Elise Sprint: Ve znamení nízké váhy

04.04.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Pokud si chcete užít opravdu zábavnou a sportovní jízdu, jenom vysoký výkon nestačí. Důležitá je také hmotnost, u které platí, že čím nižší, tím pochopitelně lepší. Nový Lotus Elise s přídomkem Sprint patří mezi nejlehčí sportovní vozy současnosti, tak se na něj pojďme podívat trochu podrobněji.

Lotus Elise Sprint: Ve znamení nízké váhy

U vozů Lotus jde o hmotnost vždy až v první řadě a tyto sporťáky jsou synonymem lehkých a obratných vozů. Nejnovější počin s označením Elise Sprint vypadá v oblasti váhy opravdu parádně a díky tomu můžeme čekat i skvělou zábavu za volantem. Design této novinky vychází z modelu Elise a je velmi jednoduchý, účelný, nicméně v oblasti vzhledu byly Lotusy vždy přímočaré. Přídi dominují kapkovité světlomety s LED pásy pro denní svícení, které jsou doplněny sportovně střiženým nárazníkem se třemi mohutnými průduchy. Vzadu pak najdeme jednoduchá koncová světla, rozměrný difuzor a centrálně umístěnou koncovku výfuku. Nejvíce to tomuto kompaktnímu sporťáku sluší při pohledu z profilu, kdy vynikne dynamicky střižená karoserie a výrazné průduchy před zadními koly. Když už jsme nakousli ta kola, tak vězte, že v základu dostanete 17 palcová kola vzadu, 16 palcová vpředu a na těchto hezkých, kovaných kolech jsou obuty pneumatiky Yokohama Advan Neova AD07 o rozměrech 225/45 vzadu a 175/55 vpředu. Zpoza kol pak prosvítají červené třmeny odlehčených kotoučových brzd.

Lotus Elise Sprint: Ve znamení nízké váhyLotus Elise Sprint: Ve znamení nízké váhy

Nyní se konečně dostáváme k již zmíněné hmotnosti, která je alfou i omegou tohoto stroje. Proti standardní verzi shodil model Sprint 41 kg a jeho suchá váha se zastavila na 798 kg, což vypadá opravdu parádně. A čím že se výrobci povedlo srazit hmotnost těsně pod hranici 800 kg? Nejvíc ušetřila nová baterie, a to rovných 9 kg a hmotnost snížila i karbonová sedadla (-6 kg), kovaná kola (-5 kg), karbonový kryt motoru a polykarbonátové zadní sklo (-5 kg), odlehčená brzdná soustava (-4 kg) a něco málo uspořily i karbonové prahové lišty (-800 gramů). Zbytek pak jde na vrub přepracované přední i zadní části, takže ve výsledku před námi stojí jeden z nejlehčích automobilů současnosti. Je to zkrátka Lotus se vším všudy a je jasné, že řídit takto lehký stroj bude zážitek, a to i s ne zrovna dvakrát výkonným motorem. Než se ale podíváme na techniku, na chvíli přibrzdíme také v interiéru. Ten je velmi jednoduchý, minimalistický a také zde najdeme karbon a další zajímavé materiály. Fantasticky vypadá hlavně řadicí páka šestistupňové manuální převodovky s otevřeným chodem, což je něco, co každý den v automobile nevidíte.

Lotus Elise Sprint: Ve znamení nízké váhyLotus Elise Sprint: Ve znamení nízké váhy

Trojramenný sportovní volant má zvýrazněné úchyty, označený střed a za ním sedí nesmírně jednoduchá palubní deska skládající se ze dvou analogových budíků. Středový panel obsahuje pouze několik tlačítek a po levé ruce řidiče má své místo tlačítko pro nastartování motoru. Kromě karbonu najdeme v interiéru také černou kůži, trochu toho hliníku a vcelku povedený styling hezky dotváří červené prošívání kůže. Interiér je samozřejmě pouze dvoumístný a součástí standardní výbavy jsou, mimo jiné, airbagy pro řidiče i spolujezdce. Nyní se můžeme přesunout k motoru, který je zastoupený čtyřválcovou šestnáctistovkou s přímým vstřikem paliva. Tento uprostřed vozu umístěný motor disponuje nejvyšším výkonem 100 kW (136 koní) při 6800 ot/min a jeho točivý moment dosahuje hodnoty 160 Nm při 4400 ot/min. To sice vypadá na první pohled jako nic moc, ale díky nízké hmotnosti jsou dynamické schopnosti této verze velmi hezké a z 0-100 km/h se Elise Sprint umí rozjet za 6.3 sekundy. Maximální rychlost se lehce přehoupne přes hranici 200 km/h a zastaví se na hodnotě 204 km/h.

Lotus Elise Sprint: Ve znamení nízké váhyLotus Elise Sprint: Ve znamení nízké váhy

Ještě bychom měli dodat, že kombinovaná spotřeba tohoto modelu byla spočítána na 6.3 litru paliva na 100 km jízdy, takže to bude nejenom rychlý, ale i poměrně levný stroj na provoz (bohužel ale drahý na pořízení, nicméně o tom až v závěru). Komu by tento výkon nestačil, ten bude moct sáhnout po verzi s označením Sprint 220, která je vybavena přeplňovaným čtyřválcem o objemu 1.8 litru o výkonech 162 kW (220 koní) při 6800 ot/min a 250 Nm při 4600 ot/min. Tento model už je podstatně rychlejší, umí se rozjet z klidu na 100 km/h za 4.5 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti až 233 km/h. Zároveň je ale také nepatrně těžší a suchá hmotnost verze 220 se zastavila na 845 kg. S odpovídajícími jízdními vlastnostmi pak vypomůže elektronická uzávěrka diferenciálu, tedy prvek, který najdeme u obou modelů. Co se týče cen, tak standardní model stojí 37 300 liber, což je po přepočtu cca 1.19 milionu Kč. To opravdu není málo a výkonnější verze stojí po přepočtu o zhruba asi 200 tisíc víc, nicméně vzhledem k velmi hezkému výkonu se podle nás vyplatí si trochu připlatit.

Lotus Elise Sprint: Ve znamení nízké váhyLotus Elise Sprint: Ve znamení nízké váhy

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Lotus Elise Sprint: Ve znamení nízké váhy


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.