Přeposlat Úpravce Pogea Racing si vzal do parády Abarth 500 a nadělil mu 404 koní

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Úpravce Pogea Racing si vzal do parády Abarth 500 a nadělil mu 404 koní

30.03.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Toužili jste někdy mít v automobilu velikosti krabice od bot výkon přesahující 400 koní? Pokud ano, tak německý úpravce Pogea Racing má jednu takovou raketu přichystanou. Upravený Fiat 500 Abarth pojmenovaný Ares totiž právě tento výkon nabídne, a to prosím z přeplňované čtrnáctistovky T-Jet.

Úpravce Pogea Racing si vzal do parády Abarth 500 a nadělil mu 404 koní

Hned ze začátku musíme zmínit, že takto upravený Fiat 500 je naprostá šílenost a zcela jistě zbytečný stroj, ale je tak neuvěřitelně ujetý, že by byla škoda si o něm nenapsat pár slov. Tipujeme, že moc takových pětistovek se po silnicích pohybovat nebude, ale pokud ji někde zmerčíte, určitě bude lepší klidit se jí z cesty. Výkonnostně je to totiž vskutku unikátní a hrůzu nahánějící věc. Na techniku se ale podíváme až později a začneme jako vždy designem, který samozřejmě vychází z roztomilé pětistovky, potažmo z její ostré verze Abarth. V současné době nejvýkonnější Fiat 500 upravený továrním úpravcem Abarth nabízí výkon 190 koní a už to s tímto malým a lehkým automobilem poměrně hodně cvičí. Stádo přesahující 400 koní ho buď roztrhne, nebo vystřelí až na měsíc. Vraťme se ale zpět k designu tohoto démonického stroje, který není, na rozdíl od standardní verze, ani trochu roztomilý a je spíše brutální. Kombinace šedé barvy, černých doplňků, černých kol a červených třmenů brzd vypadá opravdu drsně a na první pohled působí Ares 500 jako čiré zlo.

Úpravce Pogea Racing si vzal do parády Abarth 500 a nadělil mu 404 koníÚpravce Pogea Racing si vzal do parády Abarth 500 a nadělil mu 404 koní

Úpravce asi nezvolil jméno Ares, které symbolizuje boha války, náhodou a toto pojmenování se k tomuto temnému stroji opravdu dobře hodí. Na přídi najdeme klasickou dvojici světel na každé straně (s tmavým podkladem, samozřejmě) a sportovně pojatý nárazník s výraznými průduchy. Zádi pak dominuje ohromný difuzor doplněný dvěma koncovkami výfuku a stříškou nad zadním sklem. Krásná litá kola Pogea Racing Xcut mají průměr 18 palců a jsou na nich obuty pneumatiky Michelin Pilot Sport o rozměrech 215/35. Brzdná soustava byla proti standardní verzi samozřejmě posílena a do předních kotoučů o průměru 322 mm se zakusují třmeny hned se šesti pístky.  Hned na první pohled pak praští do očí i povědomá textura karbonu, který je na karoserii přítomný v docela hojném množství a najdeme ho dokonce i v motorovém prostoru. Z tohoto materiálu je vlastně vyrobený celý bodykit, který rozšiřuje základní 500 Abarth o značných 48 mm. Na chvíli se přesuneme i do interiéru, který úpravám také neutekl a jeho dominantu určitě tvoří výrazné čalounění kombinující černou a červenou barvu.

Úpravce Pogea Racing si vzal do parády Abarth 500 a nadělil mu 404 koníÚpravce Pogea Racing si vzal do parády Abarth 500 a nadělil mu 404 koní

Skvěle pak vypadá i trojramenný sportovní volant se zvýrazněnými úchyty a anatomické sedačky s integrovanými opěrkami a výrazným bočním vedením. Díky tomu by měly sedačky podržet tělo i při opravdu ostré jízdě a stejnou kombinaci barev a čalounění najdeme i na zadních sedadlech. Středový panel obsahuje hlavici řadicí páky, ovládací panel klimatizace, několik doplňkových ovladačů a také barevný displej palubního systému. Ten ale není původní, výrobce ho nahradil novým systémem od firmy Pioneer a tento nový systém podporuje technologii Apple CarPlay, takže můžete svého nového ostrého Fiata 500 Ares propojit se svým iPhonem. Motor je ale to, oč u tohoto výtvoru jde v první řadě a jeho přední kola roztáčí starý známý přeplňovaný čtyřválec 1.4 T-Jet. Až na to, že z něj nezůstal kámen na kameni a úpravce mu dopřál například nové chlazení, nasávání vzduchu, písty, ojnice, klikovou hřídel, nový výfukový systém a samozřejmě i turbodmychadlo.

Úpravce Pogea Racing si vzal do parády Abarth 500 a nadělil mu 404 koníÚpravce Pogea Racing si vzal do parády Abarth 500 a nadělil mu 404 koní

Změn je opravdu hodně a díky nim má tento, co do objemu poměrně skromný motůrek, hrůzu nahánějící výkon 302 kW (404 koní) při 6400 ot/min. Ani točivý moment nezůstal pozadu a případný majitel se může těšit na 445 Nm při 3350 ot/min, přičemž všechno tohle míří pouze a výhradně na přední kola. Opravdu by nás zajímalo, jak se přední náprava popere s tak obrovským výkonem a jak ho zvládne přenést na silnici, nicméně to odhalí až někdo, kdo tuto raketu otestuje. Podvozek byl ale samozřejmě náležitě upravený a převodovka i spojka jsou posílené, aby to všechno zvládly. Ještě bychom měli dodat, že výkon na přední kola přenáší manuální převodovka. Dynamické schopnosti jsou dle očekávání fantastické a Ares se zvládne rozjet z klidu na 100 km/h za 4.7 sekundy, přičemž maximální rychlost se zastaví až na hranici 288 km/h. Docela by nás ale zajímalo, jak na tom bude takto nadopovaný motor s životností. Společnost Pogea Racing má v plánu vyrobit pouhých pět kusů modelu Ares a jeden by měl stát 67 000 dolarů, což je po přepočtu zhruba 1.66 milionu korun.

Úpravce Pogea Racing si vzal do parády Abarth 500 a nadělil mu 404 koníÚpravce Pogea Racing si vzal do parády Abarth 500 a nadělil mu 404 koní

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Úpravce Pogea Racing si vzal do parády Abarth 500 a nadělil mu 404 koní


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.