Přeposlat RUF CTR Yellowbird: Ikonická žlutá střela hlásí návrat

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

RUF CTR Yellowbird: Ikonická žlutá střela hlásí návrat

28.03.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Pravděpodobně nejzajímavější automobil na již ukončeném autosalonu v Ženevě byl nekompromisní RUF CTR. Jedná se o reinkarnaci legendárního vozu s přezdívkou ,,Yellowbird“ a je to první model s kompletně karbonovým monokokem a motorem vzadu.

RUF CTR Yellowbird: Ikonická žlutá střela hlásí návrat

Společnost RUF je známá hlavně milovníkům značky Porsche, protože se jedná o jejího dvorního úpravce a vzhledem k tomu, jak rozsáhlé tyto úpravy jsou, má status plnohodnotné automobilky. Není to tedy jenom nějaký tuner a nejslavnější počin této společnosti je určitě legendární žlutý pták, tedy RUF CTR Yellowbird. Tento vůz vznikl v roce 1987, byl postaven na základech tehdejšího modelu 911 Turbo a ve své době to byl nejrychlejší produkční automobil se schopností uhánět rychlostí až 342 km/h. Od té doby vznikly ještě další dvě generace tohoto nekompromisního sporťáku a na autosalonu v Ženevě byla představena nejnovější, v pořadí již čtvrtá generace. Výrobce se vrátil ke kořenům, ke svému nejslavnějšímu počinu CTR Yellowbird a novinka je vyvedena ve velmi podobném duchu. Vzhledově se jedná o takové moderní retro, které je v dnešní době nesmírně populární, nicméně technikou je to opravdu moderní automobil schopný zatopit těm nejlepším. Vznikne pouhých 30 exemplářů a cena bude astronomická, ale o tom až později. Začneme jako pokaždé designem, který je opravdu parádní a není divu, že na sebe tato žlutá střela poutala v Ženevě většinu pozornosti.

RUF CTR Yellowbird: Ikonická žlutá střela hlásí návratRUF CTR Yellowbird: Ikonická žlutá střela hlásí návrat

Přídi dominují tradiční, kruhové světlomety s tenkým LED orámováním a velmi jednoduše pojatým nárazníkem. Na zádi pak najdeme vskutku mohutné přítlačné křídlo po vzoru původního modelu, retro koncová světla a dvě rozměrné koncovky výfuku. Celkově je design takový čistý, minimalistický a je z něj cítit respekt k jeho předchůdci. Hlavním prvkem tohoto vozu je monokok vyrobený kompletně z karbonu, a jak jsme se již zmínili, RUF CTR je prvním automobilem kombinujícím tento monokok s motorem vzadu. Díky použití tohoto materiálu se výrobci povedlo udržet hmotnost na velmi nízké hranici a suchá váha se zastavila na hodnotě 1200 kg. Můžeme se samozřejmě těšit také na příkladně tuhou konstrukci. Krásná litá kola mají průměr 19 palců, centrální matici a pneumatiky Michelin disponují rozměry 305/30 vzadu a 245/35 vpředu. Zpoza kol pak prosvítá mohutná brzdná soustava se žlutými třmeny a výrobce vsadil na karbon-keramické kotouče. Ty by měly vydržet podstatně větší zátěž, než klasické, ocelové kotouče a samozřejmě by měly také mnohem méně vadnout.

RUF CTR Yellowbird: Ikonická žlutá střela hlásí návratRUF CTR Yellowbird: Ikonická žlutá střela hlásí návrat

Průměr předních kotoučů je 380 mm, zakusují se do nich šestipístkové třmeny a vzadu najdeme kombinaci 250 mm kotoučů a čtyřpístkových třmenů. Na chvíli se zastavíme také ve dvoumístném interiéru, který je čalouněný alcantarou a ani zde nechybí karbon. Zajímavě vypadá hlavně retro palubní deska s pěticí analogových budíků a kárované čalounění sedaček kombinující žlutou, černou a zelenou barvu. V interiéru najdeme i ochrannou klec vyrobenou z ocelových trubek, což je prvek u takto výkonného a nekompromisního vozu poměrně důležitý. To pravé zlato ale leží za zadní nápravou a jedná se pochopitelně o motor zastoupený klasickým plochým šestiválcem o zdvihovém objemu 3.6 litru. O jeho snazší dýchání se starají dvě turbodmychadla a za zmínku určitě stojí také fakt, že se jedná o motor vyvinutý firmou RUF. Tento šestiválec dosahuje naprosto šíleného výkonu 522 kW (710 koní) při 6750 ot/min a jeho točivý moment je hrozivých 880 Nm, které se na zadní kola dostanou při 2750 ot/min. Soudě čistě dle parametrů a nízké hmotnosti je jasné, že dynamika bude brát dech a tak tomu opravdu je.

RUF CTR Yellowbird: Ikonická žlutá střela hlásí návrat

Z klidu na 100 km/h se tento žlutý bolid zvládne rozjet za méně, než 3.5 sekundy a maximální rychlost se zastaví až na 360 km/h. Zrychlení 0-200 km/h je u supersportů ještě důležitější a i zde RUF CTR vyniká, přičemž na tuto hranici se dostane za méně, než 9 sekund. Poháněna jsou pouze zadní kola, a to prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky, takže tenhle sporťák je opravdovým ztělesněním puristického ducha. Ve výbavě pak neschází ani mechanický samosvorný diferenciál. RUF na svých stránkách uvádí také spotřebu, která sice není ani trochu důležitá, ale jako takovou doplňkovou informaci ji zmínit můžeme. Ve městě by si měl RUF CTR říct o 18.9 litru, mimo město o 9.8 litru a kombinovaná spotřeba byla spočítána na 12.8 litru paliva na 100 km. Jak jsme se již zmínili, tohoto vozu vznikne pouhých 30 kusů a výroba by se měla rozběhnout v průběhu příštího roku. Oněch 30 kusů odkazuje na výročí 30 let od představení prvního modelu CTR Yellowbird a cena bude, dle očekávání, astronomická. Oficiálně sice ještě potvrzena nebyla, ale mluví se o částce okolo 1 milionu eur, což je po přepočtu zhruba 27 milionů Kč.

RUF CTR Yellowbird: Ikonická žlutá střela hlásí návrat

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku RUF CTR Yellowbird: Ikonická žlutá střela hlásí návrat


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.