Přeposlat McLaren představil nový supersport 720S

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

McLaren představil nový supersport 720S

16.03.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Britská automobilka McLaren představila na autosalonu v Ženevě svůj nejnovější sporťák s označením 720S. Jedná se o přímého nástupce modelu 650S a je nabitý nejmodernější technikou, přičemž na 100 km/h se rozletí za méně, než 3 sekundy.

McLaren představil nový supersport 720S

Britský výrobce supersportů McLaren se poměrně rychle vtěsnal mezi Ferrari a Lamborghini a těmto dvěma automobilkám zvládá konkurovat jak technikou, tak výkony. V oblasti techniky patří vozy McLaren mezi naprostou špičku a není se čemu divit, vždyť McLaren patří mezi nejúspěšnější stáje Formule 1 a má tak hromadu zkušeností, které může přenést i do automobilů pro běžné smrtelníky. Nejnovější počin s označením 720S je přímým nástupcem modelu 650S a tato novinka spadá do řady Super Series (jedná se o takovou střední řadu, pod ní sedí Sports Series a o stupínek výš pak Ultimate Series). Designově se jedná o evoluci starších automobilů McLaren a na karoserii tak opět najdeme různé vlnky či výrazné aerodynamické prvky, které zde ale nejsou jenom na parádu a opravdu fungují. Výrobce tvaroval karoserii v aerodynamickém tunelu a výsledkem je o 30 % vyšší přítlak na zadní nápravu, než u předchozího modelu 650S. Příď vypadá s originálně pojatými světlomety docela neotřele a povedla se i záď, kde najdeme tenoučká koncová světla, mohutný difuzor a dvě velké koncovky výfuku umístěné vedle světel.

McLaren představil nový supersport 720SMcLaren představil nový supersport 720S

Dynamická karoserie vynikne hlavně při pohledu z profilu a za zmínku určitě stojí i dveře vyklápějící se směrem nahoru, podobně jako u legendárního supersportu McLaren F1. Výrobce použil kola o průměru 20 palců vzadu, 19 palcová kola vpředu a na nich jsou obuty pneumatiky Pirelli P Zero Corsa o rozměrech 305/30 vzadu a 245/35 vpředu. Za koly jsou dobře patrné velké brzdové kotouče o průměru 390 mm vpředu a 380 mm vzadu, přičemž už v základu výrobce použil karbon-keramické kotouče. Kompletní rozměry této novinky jsou 4543 x 1930 x 1196 mm a rozvor náprav se zastavil na hodnotě 2670 mm, nicméně hlavní je zde hmotnost. Ta suchá dosahuje 1283 kg, což je zhruba stejně, kolik váží běžný hatchback nižší střední třídy a pohotovostní hmotnost s nádrží naplněnou na 90 % je 1419 kg. Takto nízké hmotnosti bylo dosaženo použitím plně karbonové kostry, kterou výrobce pojmenoval Monocage II a tento typ konstrukce nabídne kromě nižší hmotnosti také vyšší tuhost. Nyní se můžeme na skok vypravit do interiéru, který vypadá velmi zajímavě a kombinuje v sobě sportovního ducha a prémiové materiály.

McLaren představil nový supersport 720SMcLaren představil nový supersport 720S

Jeho dominantu tvoří zajímavě pojatý středový panel s tlačítky pro nastavení módu převodovky, startovacím tlačítkem a ovládáním klimatizace. Samozřejmě neschází ani displej palubního multimediálního systému. Nejzajímavější je ale digitální palubní deska, která disponuje hned dvojicí displejů. Při normální jízdě má řidič před sebou poměrně velký displej zobrazující všechny důležité i méně důležité informace, nicméně při zapnutí sportovního režimu se tento displej sklopí a před řidičem se objeví podstatně menší, který zobrazuje pouze ty nejnutnější informace. To vypadá docela zajímavě a je to i praktické, protože díky menším rozměrům tohoto sekundárního displeje bude mít řidič lepší výhled z kabiny. Trojramenný sportovní volant je vyrobený částečně z karbonu a skvěle vypadají i sportovní sedačky s integrovanými opěrkami a výrazným bočním vedením. O pohon této novinky se stará dvakrát přeplňovaný osmiválec o zdvihovém objemu 4 litry (přesněji 3994cc), který je naladěný na 537 kW, tedy 720 koní (odtud ten název 720S) při 7500 ot/min. Točivý moment o hodnotě 770 Nm vrcholí při 5500 ot/min a tato čísla slibují vskutku nekompromisní dynamiku.

McLaren představil nový supersport 720SMcLaren představil nový supersport 720S

Z klidu na 100 km/h se McLaren 720S zvládne rozjet za 2.9 sekundy a maximální rychlost se zastaví až na hranici 340 km/h. U takto výkonných supersportů jsou ale daleko důležitější údaje typu zrychlení z 0-200 km/h či dokonce na 300 km/h, přičemž i v těchto disciplínách McLaren dominuje. Na 200 km/h se rozjede za 7.8 sekundy a ručička tachometru protne hranici 300 km/h po 21.4 sekundách jízdy. Výrobce zmiňuje i čas potřebný k zastavení z rychlosti 200 km/h, který je 4.6 sekundy a decelerace 100-0 km/h zabere 2.8 sekundy. Poháněna jsou samozřejmě pouze zadní kola, a to prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky. Podvozek je osazený adaptivními tlumiči a McLaren tuto novinku vybavil technologií Proactive Chassis Control II, která obsahuje různé asistenty, elektronické pomocníky a také přednastavené módy jízdy (Comfort, Sport a Track). Dá se očekávat, že na okruhu bude McLaren 720S nekompromisní bestie, které se v oblasti přesnosti a čistoty jízdy jen tak někdo nevyrovná. První vozy se dostanou ke svým novým majitelům v průběhu května tohoto roku, nicméně cenu výrobce pořád ještě tají.

McLaren představil nový supersport 720SMcLaren představil nový supersport 720S

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku McLaren představil nový supersport 720S


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.