Přeposlat Nástupce Volkswagenu CC se jmenuje Arteon a vypadá skvěle!

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Nástupce Volkswagenu CC se jmenuje Arteon a vypadá skvěle!

09.03.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Volkswagen představil na autosalonu v Ženevě nový model Arteon, který okamžitě vzbudil vlnu zájmu. Aby také ne, tento nástupce populárního modelu CC patří mezi to nejhezčí, co z koncernu VW za několik posledních let vypadlo.

Nástupce Volkswagenu CC se jmenuje Arteon a vypadá skvěle!

Původní Passat CC, posléze samostatný model CC, byl v minulosti velmi populární a patřil mezi nejvíce elegantní zástupce své třídy. Volkswagen výrobu tohoto modelu sice ukončil, nicméně ne na dlouho a nástupce je konečně mezi námi. A  vůbec svému předchůdci nedělá ostudu, právě naopak. Tato novinka vychází designově z konceptu Sport Coupe GTE, který Volkswagen představil v roce 2015. Spousta designových prvků zůstala, za což VW samozřejmě chválíme, nicméně technika už se trochu změnila. Na tu se ale podíváme až později a začneme jako vždy designem, který se až nečekaně povedl. Pryč jsou trochu nudné a spíše konzervativní linie, na které jsme u VW zvyklí a nastoupily poměrně zajímavé, elegantní tvary a parádně vypadá hlavně příď. Ta se skládá z elegantních, trochu netradičně vyvedených světlometů, které plynule zasahují do masky chladiče a v podobném duchu je vyvedený i sportovní nárazník. Příď vypadá hezky dravě a není podobná ničemu, co VW v současné době vyrábí. Určitě bychom měli také dodat, že jak přední světlomety, tak koncová světla jsou kompletně složena z LEDek.

Nástupce Volkswagenu CC se jmenuje Arteon a vypadá skvěle!Nástupce Volkswagenu CC se jmenuje Arteon a vypadá skvěle!

Záď už je trochu umírněnější a na ní najdeme dvojici podlouhlých koncových světel, dvě koncovky výfuku a decentní spoiler integrovaný do víka zavazadlového prostoru. Když už jsme nakousli ten prostor pro zavazadla, tak vězte, že v základní konfiguraci zvládne Arteon odvézt až 563 litrů bagáže, což není vůbec marné. Po sklopení zadních sedadel pak objem zavazadlového prostoru naroste až na 1557 litrů, takže tato novinka je nejenom elegantní, ale také velmi praktická. Volkswagen Arteon je postavený na platformě MQB a kompletní rozměry jeho karoserie jsou 4862 x 1871 x 1427 mm, přičemž rozvor náprav se zastavil na hodnotě 2841 mm. V porovnání se současným Passatem je Arteon větší ve všech ohledech a narostl o 94 mm do délky, o 40 mm do šířky a zároveň je o 28 mm nižší, takže působí mnohem dynamičtějším dojmem. Volkswagen uvádí, že Arteon zvládne pojmout pětici osob, nicméně prostřední místo vzadu vypadá na první pohled poněkud stísněně a dá se čekat, že pro dospělou osobu to bude spíše taková nouzovka. Můžeme se tedy plynule přesunout do interiéru, který nijak zvlášť nepřekvapil a je vyvedený v tradičním duchu Volkswagenu.

Nástupce Volkswagenu CC se jmenuje Arteon a vypadá skvěle!Nástupce Volkswagenu CC se jmenuje Arteon a vypadá skvěle!

Jeho dominantu tvoří tradičně pojatý středový panel s ovládáním klimatizace a barevným dotykovým displejem palubního multimediálního systému. Tento displej má úhlopříčku 9.2 palce a na vrcholu středového panelu si lze všimnout hezkých analogových hodin. Velmi dobře vypadají i výdechy klimatizace táhnoucí se po celé šířce interiéru jako jeden celek a sportovní trojramenný volant s ovladači a zvýrazněnými úchyty. Sportovněji pojatá verze s přídomkem R pak nabídne trochu jiný volant s mírně zploštělou spodní částí a výraznějšími dekorační prvky. Součástí standardní výbavy bude kompletně digitální palubní deska a mluví se i o audio systému s osmi reproduktory nebo tempomatu. Dílenské zpracování bude zcela jistě výborné a můžeme čekat i přítomnost kvalitních materiálů. Co se týče pohonných jednotek, tak k dispozici bude hned šestice motorů, z čehož tři budou spalovat naftu a zbývající tři benzin. Všechny tři naftové motory disponují objemem dva litry, čtyřmi válci a základní varianta nabídne tradičních 110 kW (150 koní). Střední provedení má výkon 140 kW (190 koní) a nejvýkonnější varianta pak nabídne velmi hezkých 176 kW, tedy 239 koní.

Nástupce Volkswagenu CC se jmenuje Arteon a vypadá skvěle!Nástupce Volkswagenu CC se jmenuje Arteon a vypadá skvěle!

Zatímco první dvojice jednotek 2.0 TDI je přeplňovaná pomocí jednoho turbodmychadla, nejvýkonnější verze s označením BiTDI má dmychadla hned dvě. Paleta benzinových motorů startuje přeplňovaným čtyřválcem 1.5 TSI EVO o výkonu 110 kW (150 koní) a nad něj se usadí jednotka 2.0 TSI naladěná na 140 kW (190 koní). Nejvýkonnější verze v nabídce má opět motor 2.0 TSI, nicméně s velmi hezkým výkonem 206 kW (280 koní) a tento model bude spojený výhradně s pohonem všech kol 4Motion a sedmistupňovou automatickou převodovkou. To samé ostatně platí i pro nejvýkonnější naftový model BiTDI. Méně výkonné varianty budou mít ve standardu poháněnu pouze přední nápravu s tím, že pohon všech kol bude k dispozici za příplatek. Fanoušky manuální převodovky určitě potěší fakt, že ta z nabídky nezmizí a v základu bude párována s méně výkonnými motory. Volkswagen Arteon nevypadá vůbec špatně a na evropských trzích se tohoto elegantního a zároveň sportovního modelu dočkáme v průběhu letošního léta (pravděpodobně v červnu). Ceny ale bohužel prozatím nejsou známé.

Nástupce Volkswagenu CC se jmenuje Arteon a vypadá skvěle!Nástupce Volkswagenu CC se jmenuje Arteon a vypadá skvěle!

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Nástupce Volkswagenu CC se jmenuje Arteon a vypadá skvěle!


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.