Přeposlat Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid: Nový vrchol řady Panamera je hybrid s výkonem 680 koní!

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid: Nový vrchol řady Panamera je hybrid s výkonem 680 koní!

02.03.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Německá automobilka Porsche představila vrchol modelové řady Panamera a trochu nečekaně se jedná o model s hybridním pohonem. Novinka s označením Panamera Turbo S E-Hybrid ale vypadá opravdu zajímavě v Porsche jsou na ni právem pyšní.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid: Nový vrchol řady Panamera je hybrid s výkonem 680 koní!

Luxusní sedan Panamera byl pro Porsche trochu kontroverzním, ale velmi úspěšným modelem, který výrazně zlepšil prodeje. Tato pětimetrová čtyřdveřová limuzína sice vypadala v první generaci nevzhledně, zavalitě a působila tak trochu těžkotonážním dojmem, nicméně jízdně byla skvělá a moc konkurence v tomto ohledu neměla. Druhá generace vylepšila diskutovaný design té první a vzhledově přiblížila Panameru k ikonické řadě 911, což byla vítaná a žádaná změna. Porsche mělo u druhé generace v plánu hned dvě hybridní verze a s představením nejnovějšího modelu Panamera Turbo S E-Hybrid tento plán vyplnilo. Slabší hybridní model s šestiválcem již nějaký ten pátek existuje, jmenuje se 4 E-Hybrid a řada tedy přišla na ještě silnější a exkluzivnější variantu, která se ihned po představení postavila na vrchol nabídky řady Panamera. Sám výrobce tento model srovnává s exkluzivním hybridním hypersportem 918 Spyder a srovnání to není úplně od věci, protože dynamické schopnosti této novinky jsou vskutku parádní. Na techniku se ale podíváme až později a začneme jako vždy designem, který vychází z druhé generace Panamery, nicméně proti slabším verzím vypadá tato vrcholová dynamičtěji a agresivněji.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid: Nový vrchol řady Panamera je hybrid s výkonem 680 koní!

Přídi dominují klasické světlomety s diodami, sportovně střižený nárazník s LEDkami a mohutnými průduchy. Zadní části dominují čtyři koncovky výfuku, rozměrný difuzor a elegantní koncová světla spojená tenkou linkou. Parádně vypadají i stylová litá kola o průměru 21 palců, zpoza kterých prosvítají zelené třmeny mohutných brzd. Zelená barva značí přítomnost karbon-keramické brzdné soustavy a ta je u tohoto modelu součástí již standardní výbavy. Tento typ brzd má výhodu hlavně ve vyšší odolnosti a menším vadnutím, což určitě u takto velkého a těžkého vozu přijde vhod. Kompletní rozměry tohoto modelu jsou 5049 x 1937 x 1427 mm a hmotnost výrobce prozatím bohužel nezveřejnil, nicméně osmiválcová varianta Turbo, ze které tato novinka vychází, disponuje pohotovostní hmotností 1995 kg. Vzhledem k přítomnosti hybridní pohonné soustavy se ale dá čekat, že tato hybridní verze bude ještě těžší. V rychlosti nahlédneme také do interiéru, který vypadá opravdu parádně a jeho dominantu tvoří mohutný středový panel. Ten je poměrně hodně široký a najdeme na něm volič převodovky, různé přepínače, barevný displej palubního systému a na samotném vrcholu pak sedí tradiční stopky.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid: Nový vrchol řady Panamera je hybrid s výkonem 680 koní!

Před řidičem najdeme trojramenný sportovní volant, trochu překvapivě bez ploché spodní části (to velmi chválíme) a za ním má své místo digitální palubní deska. Proti první generaci Panamery ubylo v interiéru tlačítek, takže je nyní podstatně přehlednější a není zbytečně přeplácaný. Precizní dílenské zpracování, luxusní materiály a hromadu různých asistentů a pomocníků snad ani zmiňovat nemusíme. To, oč tu běží, je ale samozřejmě pohon a ten je zastoupený hybridním ústrojím kombinujícím přeplňovaný osmiválec a elektromotor. Zatímco osmiválec o zdvihovém objemu 4 litry disponuje výkonem 404 kW (504 koní) a točivým momentem o hodnotě 770 Nm, elektromotor k této nadílce přidává dalších 100 kW (136 koní). Jedná se ale o rozdílné pojetí výkonu, takže se nedá jen tak jednoduše sečíst a kombinovaný výkon této hybridní jednotky čítá 500 kW (680 koní) a 850 Nm. To jsou opravdu úctyhodné hodnoty a dynamicky je na tom tento model vskutku parádně. Zrychlení z klidu na 100 km/h zabere jen něco málo přes 3 sekundy (některé zdroje uvádějí 3.1 sekundy, některé zase 3.2 či 3.4 sekundy) a maximální rychlost se zastaví až na 310 km/h.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid: Nový vrchol řady Panamera je hybrid s výkonem 680 koní!

Tento masivní výkon proudí na všechna čtyři kola, a to prostřednictvím osmistupňové dvouspojkové převodovky s možností řazení pádly pod volantem. Výrobce použil baterii typu lithium-ion a její kapacita dosahuje hodnoty 14.1 kWh, přičemž nabití na 100 % zabere zhruba 6 hodin. K dispozici ale bude i výkonnější nabíječka, která zkrátí čas nabití na zhruba dvě a půl hodiny, což už vypadá docela použitelně. Za zmínku určitě stojí také možnost spustit nabíjení na dálku pomocí aplikace v telefonu. Panamera Turbo S E-Hybrid umí jezdit i čistě na elektřinu a dojezd by se měl pohybovat okolo nijak zvlášť zajímavých 50 km. Průměrná spotřeba byla výrobcem spočítaná na 2.9 litru paliva, nicméně to je samozřejmě hodnota nedosažitelná a v reálném světě bude konzumace paliva mnohem, mnohem vyšší. Kromě výše zmíněných karbonových brzd je součástí standardní výbavy také systém PASM nebo vzduchový podvozek a k dispozici bude i prodloužená verze s označením Executive. Oficiální představení veřejnosti proběhne na autosalonu v Ženevě a dá se čekat, že základní cena se bude na našem trhu pohybovat okolo 5 milionů Kč.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid: Nový vrchol řady Panamera je hybrid s výkonem 680 koní!

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid: Nový vrchol řady Panamera je hybrid s výkonem 680 koní!


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.