Přeposlat Hyundai představil i30 třetí generace v karosářské verzi kombi

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Hyundai představil i30 třetí generace v karosářské verzi kombi

28.02.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Korejská automobilka Hyundai představila praktičtější karosářskou verzi hatchbacku i30, což je pochopitelně kombi. Tato novinka nevypadá vůbec špatně a nabídne hlavně velmi dobrý zavazadlový prostor zabalený v poměrně elegantním kabátku.

Hyundai představil i30 třetí generace v karosářské verzi kombi

Huyndai i30 u nás patří mezi ty nejpopulárnější a nejprodávanější automobily a recept na úspěch tohoto modelu je poměrně jednoduchý. Nabízí solidní techniku a vysokou spolehlivost za rozumnou cenu, bez nějakých výraznějších prohřešků (snad pouze na našem trhu otřesná reklamní kampaň je ostuda). Nová, v pořadí již třetí generace tohoto modelu přišla jako první v klasické karosářské verzi hatchback a v oblasti designu nenechali v Hyundai kámen na kameni. Různé vlny, obliny a podobné, na první pohled líbivé, ale rychle zastarávající prvky, vzaly za své a výrobce je nahradil nekomplikovanými, minimalistickými tvary. Hyundai i30 se zkrátka stal plnohodnotným evropským automobilem a nebýt loga na kapotě, asijský původ byste mu určitě netipovali. To platí také pro novou karosářskou verzi kombi, která z hatchbacku designově pochopitelně vychází a sdílí s ním celou přední část. Té dominuje mohutná maska chladiče s chromovaným dekorem a zajímavým výpletem, která je doplněna ostře řezanými světlomety a nárazníkem s integrovanými mlhovkami. Hlavní rozdíl proti hatchbacku najdeme v zadní části, kde sedí rozměrná koncová světla zasahující do boku karoserie, poměrně robustní nárazník a decentní stříška nad zadním oknem.

Hyundai představil i30 třetí generace v karosářské verzi kombiHyundai představil i30 třetí generace v karosářské verzi kombi

Nejzajímavěji vypadá Hyundai i30 kombi při pohledu z profilu, kdy vynikne rychle se svažující linie oken a díky tomu působí karoserie tak trochu prohnutě. Podobným řešením je známá německá automobilka Mercedes a co si budeme povídat, z profilu model i30 kombi některou německou konkurenci přece jenom vzdáleně připomíná. Kompletní rozměry tohoto modelu jsou 4585 x 1795 x 1465 mm a rozvor náprav se zastavil na hodnotě 2650 mm, takže nová generace proti té předchozí vcelku hodně narostla. Proti hatchbacku je kombi o značných 245 mm delší a to se samozřejmě podepíše v první řadě na objemu zavazadlového prostoru. Do něj v základu dáte 602 litrů zavazadel a po sklopení zadních sedaček se jeho objem zvětší na 1650 litrů, což vypadá opravdu dobře. Proti hatchbacku se základní objem zvýšil o 207 litrů a této oblasti platí i30 kombi za jeden z nejlepších vozů ve své třídě. Legendu v oblasti objemu zavazadlového prostoru, tedy Škodu Octavii, Hyundai i30 sice nepřekonává, ale drtivou většinu přímé konkurence už ano. Interiér je stejný, jako u hatchbacku a i v tomto ohledu se Hyundai kompletně změnil v evropský vůz.

Hyundai představil i30 třetí generace v karosářské verzi kombiHyundai představil i30 třetí generace v karosářské verzi kombi

Jeho interiér je designově velmi čistý, není zbytečně přeplácaný a působí na první pohled opravdu příjemným dojmem. Na první pohled zaujme hlavně středový panel s decentním ovládacím panelem klimatizace, elegantními výdechy klimatizace a barevným dotykovým displejem palubního systému, který sedí na samém vrcholu. Špatně pak nevypadá ani trojramenný volant, vedle kterého sedí tlačítko pro startování motoru a poměrně jednoduše pojatá palubní deska. Očekávat můžeme i kvalitní dílenské zpracování (pro Hyundai se jedná o stěžejní model, tak se určitě v této oblasti vytáhne) a samozřejmě i moderní výbavu. Kromě možnosti synchronizace s mobilním telefonem prostřednictvím rozhraní Android Auto nebo CarPlay od Apple se můžeme těšit například na adaptivní tempomat, čtení dopravních značek či autonomní nouzové brzdění. V oblasti výbavy bude zcela jistě Hyundai i30 bojovat s těmi nejlepšími zástupci nižší střední třídy. Co se týče nabídky motorů, tak ta je poměrně zajímavá a určitě o stupeň zajímavější, než u předchozí generace. Základní pohonnou jednotkou je atmosférický čtyřválec 1.4 MPI o výkonu 73 kW (99 koní), nicméně nad tímto motorem už najdeme pouze přeplňované jednotky.

Hyundai představil i30 třetí generace v karosářské verzi kombi

O stupínek výš bude stát přeplňovaný tříválcový litr s označením T-GDI, který disponuje poměrně hezkým výkonem 88 kW (120 koní). Vrcholem civilních verzí bude přeplňovaný čtyřválec 1.4 T-GDI o výkonu 103 kW (140 koní) a ochuzeni samozřejmě nebudou ani příznivci nafty. Toto palivo bude spalovat osvědčený čtyřválec 1.6 CRDI, který bude k dispozici hned ve třech výkonnostních variantách. Základní verze nabídne výkon 70 kW (95 koní), střední pak 81 kW (110 koní) a ta nejvýkonnější velmi hezkých 100 kW, tedy 136 koní. Velmi hlasitě se mluví také o dlouho očekávané ostré verzi s přídomkem N, která by měla nabídnout výkon okolo 200 kW (272 koní) a předpokládá se, že ji Hyundai představí zhruba v polovině tohoto roku. Výrobce se u nového modelu i30 pyšní také podstatně vylepšenými jízdními vlastnostmi a o 10 % strmějším řízením. Poháněna budou pouze přední kola, a to prostřednictvím manuální či automatické převodovky. Oficiální ceny této karosářské verze jsou prozatím bohužel neznámé, ale prodej by měl odstartovat v druhé polovině tohoto roku.

Hyundai představil i30 třetí generace v karosářské verzi kombi

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Hyundai představil i30 třetí generace v karosářské verzi kombi


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.