Přeposlat Pagani Huayra Roadster vznikne v pouhých 100 kusech a všechny jsou již prodané

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Pagani Huayra Roadster vznikne v pouhých 100 kusech a všechny jsou již prodané

16.02.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

O automobilce Pagani jsme už poměrně dlouho neslyšeli a dle předpokladů tento výrobce kutil dlouho očekávanou otevřenou verzi kupé Huayra. Této varianty s označením Roadster vznikne pouhých 100 kusů a všechny jsou již bohužel prodané.

Pagani Huayra Roadster vznikne v pouhých 100 kusech a všechny jsou již prodané

Automobilce Pagani se povedlo něco, co před ní zkoušelo hodně výrobců a prakticky nikdo v tom neuspěl. Oním úspěchem je fakt, že se jí podařilo vtěsnat se do společnosti ikonické dvojice producentů supersportů Ferrari a Lamborghini, stát se jim respektovaným konkurentem a dočkat se výrazného úspěchu. Prozatím poslední počin v podobě kupé s jazyk motajícím označením Huayra byl opět velkým úspěchem, po celé produkci se jen zaprášilo a tento fantasticky vypadající supersport, který jako by vypadl ze světa steampunku, se vedle svých úhlavních rivalů určitě neztratil. To samé platí také pro otevřenou verzi s označením Roadster, která ještě ani nebyla oficiálně představená veřejnosti a Pagani už hlásí, že je celá produkce čítající 100 kusů vyprodaná. Vzhledem k ceně atakující po přepočtu 62 milionů korun bez daně si může výrobce gratulovat, model Huayra je zkrátka zlatým vejcem. Vzhledově se opět jedná o nesmírně atraktivní, okázalý a exkluzivní kousek techniky, který přitáhne víc pozornosti, než cokoliv od Ferrari nebo Lamborghini. Pagani je zkrátka ještě exotičtější a vypadá naprosto fantasticky.

Pagani Huayra Roadster vznikne v pouhých 100 kusech a všechny jsou již prodanéPagani Huayra Roadster vznikne v pouhých 100 kusech a všechny jsou již prodané

Přídi dominuje čtveřice světlometů (podobnost s faceliftem současné Octavie je čistě náhodná), výrazně tvarovaná kapota a sportovní nárazník se splitterem a LEDkami. Pozornost přitáhnou i originálně tvarovaná zpětná zrcátka na dlouhých a tenkých úchytech, která trochu připomínají hmyzí tykadla. Na zadní straně najdeme vskutku obrovský difuzor, uprostřed uložené čtyři koncovky výfuku a tři koncová světla na každé straně. Design je proti uzavřené verzi lehce přepracovaný, ale zase ne moc a Huayra si pořád zachovává svůj unikátní styling ve stylu steampunku. Za zmínku určitě stojí nový kryt motoru, který plynule přechází do ochranných oblouků za předními sedadly a mezi těmito oblouky se nachází větrný deflektor, který supluje funkci zadního okna. Střešní panely jsou jednoduše snímatelné, dají se uložit do auta a můžou být buď karbonové, nebo plátěné. Karbon je v hojné míře použitý také na konstrukci a šasi je vyrobeno ze speciální slitiny karbonu a titanu, kterou výrobce pojmenoval Carbo-Triax HP52. Díky tomu se může majitel těšit na velmi lehkou a tuhou konstrukci, přičemž otevřená verze je s hmotností 1280 kg dokonce lehčí, než varianta s pevnou střechou.

Pagani Huayra Roadster vznikne v pouhých 100 kusech a všechny jsou již prodanéPagani Huayra Roadster vznikne v pouhých 100 kusech a všechny jsou již prodané

Roadster je lepší než uzavřená verze i v otázce tuhosti karoserie a je tedy hezky vidět, že Pagani se nebojí vylepšovat i věci již takřka dokonalé. Za zmínku určitě stojí i krásná kovaná kola s patnácti paprsky, zpoza kterých prosvítají masivní třmeny karbon-keramických brzd od společnosti Brembo. Pneumatiky byly vyrobeny přímo na míru tohoto stroje a o jejich vývoj a výrobu se postarala firma Pirelli. Interiér vypadá stejně famózně, jako exteriér a na první pohled působí spíše jako nějaké mistrovské dílo určené někam na výstavu. Jeho dominantu tvoří retro středový panel a skvěle vypadající trojramenný sportovní volant s plochou spodní částí. Design interiéru dotváří modré prošívání béžové kůže a hliníková řadicí páka s otevřenou kulisou řazení, přičemž kromě těchto dvou materiálu zde najdeme i karbon. Hlavní zbraní tohoto stroje je ale samozřejmě jeho motor, který je zastoupený dvakrát přeplňovaným dvanáctiválcem o zdvihovém objemu necelých 6 litrů, který pochází od Mercedesu a jejího dvorního úpravce AMG. Tento motor disponuje ohromujícím výkonem 569 kW (774 koní) a hrůzu nahánějícím točivým momentem o hodnotě 1000 Nm, přičemž všechno tohle proudí výhradně na zadní kola.

Pagani Huayra Roadster vznikne v pouhých 100 kusech a všechny jsou již prodanéPagani Huayra Roadster vznikne v pouhých 100 kusech a všechny jsou již prodané

Určitě tak nebude problém upéct zadní pneumatiky během několika neopatrných hrátek s plynem. Přenos výkonu na zadní kola obstarává sedmistupňová sekvenční převodovka, nicméně Pagani bohužel dynamické schopnosti Huayry Roadster prozatím nikde nezmiňuje. Vzhledem k výkonu a v porovnání s kupé i nižší hmotnosti se dá čekat, že dynamika bude nepatrně lepší, než u verze s uzavřenou střechou. Ta se umí rozletět z klidu na 100 km/h za 2.8 sekundy a maximální rychlost se dokáže přehoupnout přes 380 km/h, takže je to jeden z nejdivočejších automobilů vůbec. Mluví se také o tom, že Pagani už plánuje ještě ostřejší verzi s označením BC, jejíž výkon by se mohl vyhoupnout až k hranici 800 koní. Co je ale na modelu Huayra Roadster zdaleka nejvíc sympatické, je to, čím je a jak ho výrobce pojal. V době, kdy se skoro všechno točí okolo hybridních technologií a světu výkonných vozů vládne trojice hypersportů Ferrari LaFerrari, Porsche 918 Spyder a McLaren P1, vytvořila společnost Pagani klasicky pojatý, puristický supersport bez přehnaných technických vymožeností, který na sebe strhl pozornost snad ještě víc, než zmíněná trojice hybridních strojů.

Pagani Huayra Roadster vznikne v pouhých 100 kusech a všechny jsou již prodanéPagani Huayra Roadster vznikne v pouhých 100 kusech a všechny jsou již prodané

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Pagani Huayra Roadster vznikne v pouhých 100 kusech a všechny jsou již prodané


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.