Přeposlat Toyota opět zmodernizovala Yaris a dala mu nový motor 1.5 litru

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Toyota opět zmodernizovala Yaris a dala mu nový motor 1.5 litru

14.02.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Japonská Toyota omladila svůj malý model Yaris, přičemž se jedná již o druhou modernizaci stávající generace. Nová verze dostala přepracovaný design a také jednu výraznou novinku v podobě nového zážehového motoru.

Toyota opět zmodernizovala Yaris a dala mu nový motor 1.5 litru

Model Yaris je pro Toyotu velmi důležitým modelem, protože patří k těm poměrně populárním a v prodeji je již od roku 1999. Aktuální, v pořadí již třetí generace, je na trhu od roku 2011 a za těch šest let výroby ji Toyota již jednou modernizovala. Facelift většinou bývá na pořadu dne uprostřed životního cyklu automobilu a poté přichází na řadu kompletně nová generace, nicméně Toyota na to šla v případě modelu Yaris trochu jinak. Místo nové generace udělala další, již druhý facelift a úplně svému malému hatchbacku změnila vizáž. Také první facelift v roce 2014 byl poměrně výrazný a přinesl trochu divoký design přídě, no ten současný ho zase umírňuje a Yaris už nevypadá tak extravagantně. Možná je to trochu škoda, protože právě výrazná příď odlišovala tento malý automobil od zbytku konkurence a faceliftovaný Yaris je zase tak trochu nenápadný. Přední část současného modelu je vyvedena do tvaru písmena X a tento prvek je protáhlý z masky chladiče až na střechu. Tvar masky chladiče do písmena X sice zůstal částečně zachovaný, ale už není ani zdaleka tak výrazný a přepracovaný byl také design předních světlometů.

Toyota opět zmodernizovala Yaris a dala mu nový motor 1.5 litru

Mohutný nárazník zůstal zachovaný, nicméně prostor s integrovanými mlhovkami je lehce předělaný. Jako celek působí příď Yarisu sice trochu usedleji, ale zároveň harmoničtěji a tak nějak vyváženějším dojmem. Poměrně hodně se změnila i zadní část s kompletně novými světlomety, které jsou nyní větší a zasahují až do pátých dveří. I nárazník působí trochu mohutnějším dojmem. Tento facelift probíhal výhradně v režii evropských týmů Toyoty a stál 90 milionů eur, tedy zhruba 2.4 miliardy korun. Toyota uvádí, že na přepracované verzi je více, než 900 nových dílů, což je určitě úctyhodný výkon. V rámci faceliftu dostal Yaris také dva nové barevné odstíny s označením Hydro (modrá) a Tokyo (červená). Mírná úprava design se dotkla také interiéru, nicméně se nejedná o nic výrazného a změny na první pohled úplně dobře patrné nejsou. Jinak vypadají hlavně boční výdechy klimatizace a mírným re-designem prošel i středový panel. Ten obsahuje ovládací panel klimatizace a od druhého stupně výbavy i barevný displej multimediálního palubního systému s úhlopříčkou 4.2 palce.

Toyota opět zmodernizovala Yaris a dala mu nový motor 1.5 litru

Velmi dobře vypadá i trojramenný volant a jednoduchá, avšak elegantní palubní deska. V interiéru bude samozřejmě možná vysoká míra personalizace a určitě nemusí být nudně černý, jako na prezentované fotografii. K dispozici budou různé odstíny i různé typy materiálů, takže na své si přijde opravdu každý. Nový Yaris dostal také přepracovaný posilovač řízení a hlavně nový motor, který bude nahrazovat stávající atmosférickou jednotku 1.33 Dual VVT-i o výkonu 73 kW (99 koní). Jeden by si řekl, že nový motor v nabídce bude určitě přeplňovaná dvanáctistovka, kterou Toyota má a kterou používá například u modelu Auris, ale tak tomu není. Toyota šla na ruku hlavně milovníkům atmosféricky plněných motorů a Yaris bude nově dostupný se čtyřválcem o zdvihovém objemu 1.5 litru. Tato patnáctistovka je naladěná na poměrně hezký výkon čítající 82 kW (111 koní) a její točivý moment dosahuje hodnoty 136 Nm při 4400 ot/min. To opravdu nevypadá špatně a Toyota uvádí, že proti motoru 1.33 Dual VVT-i nabídne tento nový čtyřválec lepší dynamiku při o 12 % nižší spotřebě.

Toyota opět zmodernizovala Yaris a dala mu nový motor 1.5 litru

Spotřeba bude pravděpodobně lepší, nicméně dynamika v podobě zrychlení z 0-100 km/h za 11 sekund nevypadá nijak zázračně a u malého městského vozu jsme s takto výkonným motorem čekali trochu lepší hodnotu. Na druhou stranu, tento údaj není nijak zvlášť důležitý a daleko podstatnější budou věci typu pružného zrychlení nebo reakce na přidání plynu. Základním motorem nadále zůstává litr o výkonu 51 kW (69 koní) a k dispozici bude i hybridní varianta, která kombinuje patnáctistovku s elektromotorem o celkovém výkonu 74 kW (100 koní). Tento motor je jako jediný spojený s převodovkou e-CVT, základní jednotka 1.0 VVT-i disponuje klasickým pětistupňovým manuálem a nejvýkonnější patnáctistovka dostane buď šestistupňový manuál, nebo převodovku Multidrive S. Oficiální představení veřejnosti by mělo proběhnout na autosalonu v Ženevě a tam by měla Toyota přivést i jednu specialitu z modelové řady Yaris, a sice ostrou verzi s třídveřovou karoserií. U ní se mluví o výkonu přes 200 koní, což by mělo znamenat vskutku hezké svezení a takovou vzpomínku na divoký model TS Turbo, který měl v první generaci přeplňovanou patnáctistovku se 150 koňmi.

Toyota opět zmodernizovala Yaris a dala mu nový motor 1.5 litru

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Toyota opět zmodernizovala Yaris a dala mu nový motor 1.5 litru


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.