Přeposlat Fiat Tipo s praktickou karoserií kombi zná své české ceny

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Fiat Tipo s praktickou karoserií kombi zná své české ceny

02.02.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Dlouho očekávaný Fiat Tipo s karoserií kombi dostal oficiální české ceny a ty proti sedanu i hatchbacku poměrně hodně narostly. V nižší střední třídě se ale pořád jedná o poměrně výhodnou koupi a většina přímé konkurence je citelně dražší.

Fiat Tipo s praktickou karoserií kombi zná své české ceny

Fiat vkládá do modelu Tipo opravdu hodně nadějí a v současné době je tento vůz nižší střední třídy dostupný i s praktickou karoserií kombi. Po trochu levně vypadajícím sedanu přišla řada na podstatně zajímavější hatchback a kombi si Fiat nechal až nakonec. Nám se karoserie kombi líbí z celé této trojice nejvíc a jedná se o hezký vůz s nezaměnitelným italským stylem. Přední části Tipa dominuje poměrně rozměrná maska chladiče s hezkým výpletem, do které decentně zasahují světlomety a dobře vypadá i nárazník s integrovanými mlhovkami. Na zádi pak najdeme rozměrná koncová světla, stříšku nad zadním oknem a hlavně nízkou hranu zavazadlového prostoru, což usnadní přístup a nakládání. Nejvíc to Tipu sluší při pohledu z profilu, kdy vynikne poměrně dynamicky střižená karoserie a různé prolisy na karoserii. Kompletní rozměry tohoto modelu jsou 4571 x 1792 x 1514 mm a rozvor náprav se zastavil na hodnotě 2638 mm, takže je to automobil patřící v nižší střední třídě spíše k těm delším. Z přímých konkurentů je delší pouze Škoda Octavia a nový Opel Astra.

Fiat Tipo s praktickou karoserií kombi zná své české cenyFiat Tipo s praktickou karoserií kombi zná své české ceny

Tito dva konkurenti se pyšní také objemnějším zavazadlovým prostorem, nicméně 550 litrů u Tipa není v žádném případě k zahození a v této třídě to patří k lehčímu nadprůměru. Díky již zmíněnému nízkému prahu navíc bude zavazadlový prostor dobře přístupný a v oblasti praktičnosti si tedy určitě nebude na co stěžovat. Na chvíli zavítáme také do interiéru, který je vyvedený ve velmi jednoduchém duchu, nicméně určitě nijak zvlášť neurazí a víceméně je poplatný cenové nabídce. Jeho dominantu tvoří středový panel, který může být osazený až 7 palcovým dotykovým displejem a špatně nevypadá ani trojramenný volant. Než si rozebereme jednotlivé stupně výbav, v rychlosti si proklepneme i nabídku motorů, která je stejná, jako u hatchbacku. Základní benzinový motor je atmosféricky plněný čtyřválec o zdvihovém objemu 1.4 litru, který disponuje výkonem 70 kW (95 koní) a točivým momentem o hodnotě 127 Nm. Jedná se o motor pro spíše klidnější povahy a podstatně lepší dynamiku pak nabídne jednotka 1.6 E-TorQ. I tento čtyřválcový motor má atmosférické plnění, takže u Fiatu si na své přijdou i odpůrci přeplňovaných malorážek a jeho výkony jsou 81 kW (110 koní) a 152 Nm.

Fiat Tipo s praktickou karoserií kombi zná své české cenyFiat Tipo s praktickou karoserií kombi zná své české ceny

Nejlepší dynamiku pak nabídne přeplňovaný čtyřválec 1.4 T-Jet o výkonech 88 kW (120 koní) a 215 Nm, který zvládne Tipo rozpohybovat z klidu na 100 km/h za 9.8 sekundy. Tento motor se navíc dá jako jediný koupit s přestavbou na LPG. V Itálii samozřejmě nezapomněli ani na milovníky nafty, kteří můžou sáhnout po motorech 1.6 MultiJet o výkonech 88 kW (120 koní) a 320 Nm nebo slabším čtyřválci 1.3 MultiJet (70 kW a 200 Nm). Bez nafty to pochopitelně na evropských trzích nejde, ale podle nás je ideální jednotkou čtyřválec 1.4 T-Jet a přemýšlet nad naftovými motory, které jsou poměrně drahé, nemá ani moc smysl. Fiat Tipo s karoserií kombi je dostupný ve třech stupních výbavy s označením Tipo, Plus a Lounge. Nejlevnější stupeň Tipo startuje na částce 329 900 Kč a obsahuje například 15 palcová ocelová kola, střešní ližiny, manuální klimatizaci, elektrická přední i zadní okna, autorádio, zadní sklopná sedadla nebo šest airbagů a výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Lepší stupeň výbavy s označením Plus startuje na částce 356 900 Kč a proti výbavě Tipo dostane majitel navíc o palec větší ocelová kola, chromované kliky dveří, zrcátka v barvě karoserie, kožený volant i hlavici řadicí páky, LEDky pro denní svícení a rádio UConnect.

Fiat Tipo s praktickou karoserií kombi zná své české ceny

To disponuje 5 palcovým barevným dotykovým displejem, USB konektorem a neschází ani rozhraní Bluetooth. Suverénně nejlépe je na tom stupeň výbavy s označením Lounge, který startuje na částce 393 900 Kč. Proti střednímu stupni výbavy Plus obsahuje Lounge navíc 17 palcová litá kola, automatickou klimatizaci, tempomat, mlhovky s funkcí osvětlování zatáček nebo přední loketní opěrku. Dotykový displej rádia má nyní úhlopříčku 7 palců a majitel bude moct používat funkci UConnect Live, takže bude moct být neustále připojený k internetu. Naftový motor 1.3 MultiJet je v základu vybavený pětistupňovým manuálem a zbylé motorizace pak disponují manuální převodovkou se šesti stupni. (až na motor 1.6 E-TorQ, ten má v základu klasický šestistupňový automat). Nejsilnější naftový motor 1.6 MultiJet je možné spárovat také se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Karosářská verze kombi je tedy z celé rodiny Tipa nejdražší a v základu stojí o 30 tisíc víc, než hatchback a o značných 60 tisíc víc, než sedan. Pořád se ale jedná o solidní nabídku a o jedno z těch levnějších kombi v nižší střední třídě.

Fiat Tipo s praktickou karoserií kombi zná své české ceny

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Fiat Tipo s praktickou karoserií kombi zná své české ceny


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.