Přeposlat Ford Mustang dostal facelift a přišel o základní šestiválec

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ford Mustang dostal facelift a přišel o základní šestiválec

24.01.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ikonický muscle car Ford Mustang poslední generace se dočkal poměrně výrazného faceliftu, který zasáhl jak jeho design, tak techniku. Pojďme se tedy podívat, na co se můžou příznivci tohoto slavného automobilu v blízké budoucnosti těšit.

Ford Mustang dostal facelift a přišel o základní šestiválec

Mustang šesté generace, tedy ten aktuální, byl zcela jistě trefou do černého a výrobce si může mnout ruce. Skvěle jezdí, výborně se prodává a ve své specifické třídě muscle car se jedná o nejprodávanější model. A nejenom v ní, na některých trzích je to nejprodávanější sportovní vůz vůbec a není se čemu divit, cena je totiž nastavena hodně agresivně. Například u nás začíná cena verze GT s pětilitrovým osmiválcem na částce 1,19 milionu korun, což je za výkon 421 koní vskutku lákavá nabídka. Současná generace je mezi námi od roku 2014, nicméně představení proběhlo o rok dřív a technicky vzato tedy existuje již čtyři roky, takže facelift byl na spadnutí. Přepracovaný design je patrný na přídi i na zádi, přičemž přední maska má nyní lehce předělaný design a jinak rozvržené prvky. Příď vypadá delší, robustnější a Mustang má po faceliftu proti současné variantě lehce pozměněný výraz. Jinak vypadá i nárazník, který přišel o integrované mlhovky, blinkry dostaly taktéž nový design a LED světlomety mají pozměněnou grafiku. Na kapotě si pak lze všimnout dvou výrazných průduchů. Ani zadní část neutekla přepracování a zde najdeme jinak vypadající difuzor, u verze GT hned čtveřici koncovek výfuku (až doposud měla i varianta GT pouze dva výfuky) a dále přibyl decentní spoiler nad víko zavazadlového prostoru.

Ford Mustang dostal facelift a přišel o základní šestiválecFord Mustang dostal facelift a přišel o základní šestiválec

Kromě všech těchto změn bude nový Mustang dostupný v nových barevných variantách Orange Fury, Kona Blue a Royal Crimson a k dispozici budou i nové designy litých kol. Změnilo se toho tedy opravdu hodně a nám se přepracovaný Mustang líbí podstatně víc, než ten současný. Celkově působí drsnějším, dynamičtějším a tak trochu serióznějším dojmem. Modernizaci neutekl ani interiér, který dostal do nabídky jednu poměrně zásadní věc, a to kompletně digitální přístrojový štít. Ten bude k dispozici za příplatek, takže v základu bude mít Mustang opět analogovou palubní desku, nicméně možnost pořídit si digitální s úhlopříčkou 12 palců scházet nebude. Samozřejmě bude na každém, zda zvolí klasiku, nebo modernu, nicméně s rozmachem digitálních palubních desek se zkrátka musí počítat a je jasné, že dřív či později analog zcela nahradí. Tento digitální palubní štít má tři režimy zobrazení pojmenované Normal, Sport a Track. Normal je klasika se dvěma budíky (tachometr a otáčkoměr), mezi kterými se zobrazují údaje z palubního počítače, no Sport už vypadá mnohem zajímavěji.

Ford Mustang dostal facelift a přišel o základní šestiválecFord Mustang dostal facelift a přišel o základní šestiválec

V tomto režimu najdeme v pravé části tachometr a ukazatel otáček táhnoucí se z levé až do pravé části, přičemž mezi mini sedí malé budíky zobrazující různé teploty. Závodní mód určený na trať působí trochu retro dojmem a disponuje v horní části uloženým horizontálním otáčkoměrem, jednoduchým tachometrem a neschází mu ani ukazatel aktuálního času na okruhu a ukazatele různých důležitých teplot. Kromě těchto tří režimů půjde u palubní desky upravit samozřejmě také barevné schéma a na své si tak přijde opravdu každý. Středový panel obsahuje klasické ovládací prvky klimatizace, audia a nad nimi pak sedí barevný dotykový displej multimediálního palubního systému a kruhové výdechy klimatizace. Před řidičem má místo povedený trojramenný volant a neschází ani sedačky s výrazným bočním vedením, které podrží tělo i při ostřejší jízdě. Volant může být vyhřívaný, což je prvek v nabídce tohoto vozu vůbec poprvé, což platí také pro čalounění středového panelu. Modernizací si prošla i bezpečnostní výbava, která bude po faceliftu rozsáhlejší.

Ford Mustang dostal facelift a přišel o základní šestiválecFord Mustang dostal facelift a přišel o základní šestiválec

Smutnou zprávou je, že Ford přestane s tímto novým Mustangem nabízet atmosféricky plněný šestiválec o zdvihovém objemu 3.7 litru, což byl základní a takový ten klasický motor. Podle Fordu měl horší spotřebu i dynamický projev než přeplňovaný čtyřválec 2.3 EcoBoost, takže ho zkrátka pohřbili. K dispozici tedy bude dvojice motorů, a to výše zmíněný čtyřválec EcoBoost a klasický osmiválec o zdvihovém objemu 5 litrů, který pohání verzi GT. Obě tyto jednotky byly zmodernizovány, Ford zmiňuje nepatrně vyšší výkon (konkrétní čísla ale bohužel schází) a také lepší odezvu na přidání plynu. Zároveň by měly obě tyto jednotky vykazovat nepatrně nižší spotřebu paliva. V základu budou spojeny se šestistupňovým manuálem a za příplatek pak bude k dispozici automatická převodovka s deseti stupni, která byla také poupravená a měla by nyní řadit podstatně rychleji. Verzi GT s osmiválcem bude možné osadit i speciálním paketem Performance, který obsahuje například podvozek s adaptivními tlumiči MagneRide. V domovské Americe se začne modernizovaný Mustang prodávat na podzim tohoto roku a zbytek světa si pak bude muset ještě pár dalších měsíců počkat.

Ford Mustang dostal facelift a přišel o základní šestiválecFord Mustang dostal facelift a přišel o základní šestiválec

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ford Mustang dostal facelift a přišel o základní šestiválec


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.