Přeposlat Lotus má nový okruhový speciál Exige Race 380

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Lotus má nový okruhový speciál Exige Race 380

19.01.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 1 |

Britská automobilka Lotus představila svůj nejnovější počin v oblasti okruhových speciálů. Novinka se jmenuje jednoduše Exige Race 380 a vyznačuje se hlavně hmotností, kterou se výrobci povedlo stlačit pod jednu tunu. O zábavu tedy bude postaráno.

Lotus má nový okruhový speciál Exige Race 380

Modelová řada Exige nyní čítá již tři členy a nejnovější model s označením Race 380 doplní již existující automobily Sport 350 a Sport 380. Zatímco tito dva sourozenci jsou ale použitelní i na obyčejných silnicích, varianta Race 380 je určená výhradně na závodní okruhy a na klasické silnice ani nemá homologaci. U ryze závodních speciálů platí, že každý kilogram hmotnosti dole se počítá a právě v tomto duchu se nese i tento nejnovější počin Lotusu. Na techniku se ale podíváme až později a začneme jako vždy designem. Ten je klasicky ,,lotusový“, takže to není nikterak okouzlující stroj a prim zde hrála zejména funkční aerodynamika, která je u takto koncipovaných vozů stejně důležitá, jako již zmíněná nízká hmotnost. Na první pohled je vidět poměrně rozsáhlé použití karbonu a z tohoto materiálu je vyrobeno například přítlačné křídlo, střecha nebo část kapoty. Kromě velkého spoileru se o dostatečnou přítlačnou sílu stará také zadní difuzor a přední splitter, přičemž výsledkem je přítlak 240 kg při rychlosti 272 km/h.

Lotus má nový okruhový speciál Exige Race 380

Všechny aerodynamické prvky a průduchy jsou navrženy tak, aby zlepšovaly tok vzduchu okolo vozu a za zmínku určitě stojí i centrálně umístěná koncovka výfuku a krásná černá kola, která hezky ladí se žlutou karoserií a karbonovými prvky. Na nich jsou obuty pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup o rozměrech 215/45 ZR17 vpředu a 265/35 ZR18 vzadu. Zpoza kol pak prosvítají žluté třmeny kotoučových brzd, které jsou osazeny kovanými, čtyřpístkovými třmeny od známé společnosti AP Racing. Alfou a omegou tohoto stroje je ale hmotnost, která se zastavila na hodnotě 999 kg, takže těsně pod jednou tunou. Jen pro srovnání, model Sport 380, ze kterého verze Race 380 vychází, váží 1110 kg, takže se Lotusu povedlo hmotnost snížit opravdu výrazně. Výše zmíněných 999 kg ale není konečných a koupí příplatkového titanového výfukového systému je možné snížit hmotnost o dalších 10 kg. V příplatkové výbavě se kromě titanového výfuku nachází i trochu humorné prvky typu předních světlometů nebo klimatizace.

Lotus má nový okruhový speciál Exige Race 380

Do interiéru nás výrobce bohužel nahlédnout nenechal, ale majitel za své peníze dostane a například odnímatelný volant a digitální palubní desku. Ta nabídne několik možností úpravy vzhledu a za příplatek bude k dispozici profesionální analytický software, který se postará o analýzu dat z GPS při jízdě na okruhu. Výbava odpovídá ryze závodnímu speciálu a obsahuje například 6ti bodové bezpečnostní pásy, hasicí přístroj nebo závodní sedadla vyrobena z karbonu a neschází ani integrovaná ochranná klec. Nyní se můžeme přesunout k motoru umístěnému příčně uprostřed šasi a díky tomu můžeme očekávat perfektní rozložení hmotnosti mezi nápravy. Jedná se o kompresorem přeplňovaný šestiválec o zdvihovém objemu 3.5 litru, který disponuje nejvyšším výkonem 280 kW (380 koní) při 6750 ot/min a točivým momentem o hodnotě 410 Nm. Ten je dostupný při 5000 ot/min a poměr výkonu k hmotnosti tedy dosahuje hodnoty 380 koní na jednu tunu. Dynamika je parádní, Lotus Exige Race 380 se umí rozletět z klidu na 100 km/h za 3.3 sekundy (0-60 mph za 3.2 sekundy) a maximální rychlost se může vyšplhat až na 274 km/h.

Lotus má nový okruhový speciál Exige Race 380

Výkon proudí na zadní kola, a to prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky. O jisté jízdní vlastnosti se starají stavitelné tlumiče Öhlins vpředu i vzadu a samosvorný diferenciál. Ve výbavě pak nesmí scházet ani speciálně naladěný brzdný systém ABS nebo kontrola trakce. To, jak je tento závodní speciál rychlý, dokazuje i jeho čas na testovacím závodním okruhu Lotusu (Hethel), který zvládl objet za 1 minutu a 23.5 sekundy. To je o 1.5 sekundy méně, než v případě předchozího závodního speciálu Exige Cup R. Kompletní specifikace a informace o tomto zajímavém automobilu najdeme na oficiálních stránkách výrobce, kde už je Exige Race 380 zalistovaný. Už je dokonce možné si ho i objednat a v základu si za něj Lotus řekne o 99 500 liber, což je po přepočtu zhruba 3,11 milionu korun. To sice není málo, ale na okruhu bude tento sporťák hledat jen velmi těžko konkurenci a vyloženě závodní speciály jsou kolikrát i mnohem dražší. První vozy dorazí ke svým novým majitelům v květnu tohoto roku.

Lotus má nový okruhový speciál Exige Race 380

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Lotus má nový okruhový speciál Exige Race 380


počet příspěvků: 1

LOTUS CAR PRAHA

08.03.2017 v 14:08

Pro všechny co se chtějí o vozech Lotus dozvědět více je tu Lotus Car Praha, oficiální prodejce vozů Lotus v ČR, který má od září 2016 showroom v Praze Horních Počernicích, kde je možné si vystavené vozy osobně prohlédnout, případně vyzkoušet. Více na www.lotuscarpraha.cz nebo nás sledujte na Instagramu- lotuscarpraha.

Odpovědět

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.