Přeposlat Suzuki Swift nové generace jde do prodeje a může mít i hybridní pohon

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Suzuki Swift nové generace jde do prodeje a může mít i hybridní pohon

05.01.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Populární městský automobil Suzuki Swift se dočkal nové generace a Suzuki prozatím představilo verzi pro japonský trh. Evropský model by ale měl být identický a pravděpodobně nabídne i shodnou techniku, tak se pojďme podívat, na co se můžeme těšit.

Suzuki Swift nové generace jde do prodeje a může mít i hybridní pohon

Suzuki Swift patří mezi nejpopulárnější malé vozy a tento model vyniká hlavně svou obratností a hravými jízdními vlastnostmi, což má ostatně i ve svém jméně. Ne nadarmo má navíc přezdívku ,,svišť“. Je to zkrátka povedený model a ostřejší verze s označením Sport, která je osazena točivou atmosférickou šestnáctistovkou, patří v kategorii malých aut vůbec k tomu nejlepšímu a nejzábavnějšímu. Pokud jste se chtěli v minulosti dobře, relativně rychle a hlavně levně pobavit, Swift Sport byla jasná volba. Nová generace sice opět dostane i ostřejší variantu, nicméně atmosféricky plněný motor už bohužel k dispozici nebude a sportovnější verze se bude muset spolehnout na foukaný litr se třemi válci, což zní všelijak, jenom ne zajímavě. Nicméně Suzuki má v zásobě ještě opravdu povedený motor 1.4 BoostJet o výkonu 103 kW (140 koní), který montuje do modelu Vitara a který by byl pro ostré provedení Swiftu jako stvořený. Snad to někoho v Suzuki napadne a tento povedený čtyřválec použije. Na dostupné informace o technice se ale podíváme až později a začneme jako pokaždé designem.

Suzuki Swift nové generace jde do prodeje a může mít i hybridní pohonSuzuki Swift nové generace jde do prodeje a může mít i hybridní pohon

Ten se proti současné verzi docela změnil a nejvíc je to patrné hlavně na přední části, kterou zdobí kompletně nová maska chladiče. Ta je nyní jednolitá, takže trochu připomíná masku vozů Audi a pod ní sedí sportovně pojatý nárazník s integrovanými mlhovkami (nebo bez nich, záleží na verzi). Přední světlomety jsou trochu menší a celkově působí přepracovaný design nové generace svěžeji, mladistvěji a Swift určitě prohlédl. Také koncová světla jsou vyvedena v novém designu, mají přepracovanou grafiku a nad zadním sklem si lze všimnout decentního spoileru. Prozatím to vypadá, že k dispozici bude pouze pětidveřová verze, ale ta vypadá na první pohled jako třídveřová, protože kliky zadních dveří jsou umně skryty do C sloupků. Z profilu vypadá nový Swift hravě a hodně dynamicky, což určitě chválíme. V dnešní době je zvykem, že nové generace automobilů jsou oproti těm starším delší a větší ve všech ohledech. Nový Swift je tak trochu výjimka, protože s celkovou délkou 3840 mm je o 10 mm kratší, než současný model. Rozvor náprav se ale zároveň natáhl o 20 mm (měří 2450 mm), což znamená hned dvě věci v podobě většího prostoru pro posádku a kratších převisů vpředu i vzadu.

Suzuki Swift nové generace jde do prodeje a může mít i hybridní pohonSuzuki Swift nové generace jde do prodeje a může mít i hybridní pohon

Interiér taktéž hodně prokoukl, vypadá vzdušně a v oblasti designu působí minimalistickým a velmi příjemným dojmem. Jeho dominantu tvoří trojramenný volant s decentně zploštěnou spodní části a tradičně pojatá palubní deska s dvojicí analogových budíků, mezi kterými sedí displej palubního počítače. Napravo od volantu se pak nachází startovací tlačítko a středový panel obsahuje ovládání klimatizace a nezbytný dotykový displej multimediálního palubního systému. Celkově se nám zde použitý interiér zalíbil a ve výbavě by neměly scházet některé moderní prvky, jako například adaptivní tempomat nebo automatické přepínání dálkových a tlumených světel. Očekáváme také kvalitní dílenské zpracování, protože na to se už hraje i v této třídě levnějších vozů a většina malých automobilů dneška má interiéry kolikrát srovnatelné se svými většími sourozenci. Základní pohonnou jednotkou bude atmosféricky plněný motor 1.2 DualJet, který může být spojený s pohonem buď pouze předních, nebo všech kol a to bude opět jednou z hlavních zbraní Swiftu.

Suzuki Swift nové generace jde do prodeje a může mít i hybridní pohon

Pohon všech kol v této třídě totiž jen tak někdo nenabízí a určitě by se mohlo jednat o rozdílový prvek při rozhodování o koupi. Tento motor, tedy jednotka 1.2 DualJet, je obsažený také v hybridní verzi, která nabídne výkon 67 kW (91 koní) a točivý moment 118 Nm. Tato varianta bude spojena výhradně s bezstupňovou převodovkou CVT a tuto převodovku bude možné pořídit si i k základní motorizaci (mimo standardní manuál). Prozatím to vypadá, že sportovně laděná verze bude osazena přeplňovaným litrovým tříválcem o výkonech 75 kW (102 koní) a 150 Nm. Pevně ale věříme, že v Suzuki připravují i ještě rychlejší verzi s motorem 1.4 BoostJet, což vypadá pro takto kompaktní vůz jako doslova ideální jednotka. Na japonském trhu se nová generace modelu Swift začíná prodávat právě v těchto dnech a zbytek světa si bude muset bohužel počkat až do léta. Oficiální představení na evropské půdě bylo naplánováno na autosalon v Ženevě.

Suzuki Swift nové generace jde do prodeje a může mít i hybridní pohon

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Suzuki Swift nové generace jde do prodeje a může mít i hybridní pohon


počet příspěvků: 0

 

Redirect

Please click here to continue.

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.