Přeposlat Ferrari J50: Speciální edice výhradně pro japonské zákazníky

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ferrari J50: Speciální edice výhradně pro japonské zákazníky

29.12.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Italská legenda Ferrari slaví výročí poloviny století působení na japonském trhu a k této příležitosti vznikl nový automobil s označením J50. Bude se jednat o vskutku exkluzivní vůz postavený na základech modelu 488 Spider a na své si přijde pouze 10 zákazníků.

Ferrari J50: Speciální edice výhradně pro japonské zákazníky

Už označení J50 značí, že se jedná o něco exkluzivního a napovídá také místu prodeje této novinky. Ferrari J50 totiž bude dostupné výhradně na japonském trhu (aby také ne, když oslavuje polovinu století působení Ferrari v Japonsku), a to v pouhých 10 kusech. Je tedy jasné, že cena bude enormní a že se bude jednat o sběratelský kousek. Jako základ tomuto modelu posloužil kabriolet 488 Spider, ale na první pohled to moc poznat nejde, protože většina designových prvků je odlišná a celkově vypadá J50 zkrátka úplně jinak. O tuto exkluzivitu se postarala divize Ferrari Special Projects, která dala světu například model 458 MM Speciale nebo vůz SP12 EC pro Erica Claptona. Na designu se podílela i divize Ferrari Styling Center a oficiální představení veřejnosti proběhlo v National Art Centre v Tokiu. Ještě bychom měli určitě zmínit, že Ferrari vyslyší požadavků svých zákazníků a že nebude scházet možnost kompletně individuálního stylingu na míru. Pojďme se ale konečně podívat na design, který je opravdu parádní a svým stylem toto Ferrari tak trochu připomíná konkurenční Lamborghini.

Ferrari J50: Speciální edice výhradně pro japonské zákazníky

Přídi dominují úzké světlomety, sportovní nárazník s mohutným sáním a kapota s velkými průduchy. Na zádi pak najdeme minimalistická koncová světla (dvě na každé straně vozu), velký difuzor a dvě koncovky výfuku s průměrem protiletadlového děla. Klenotem tohoto vozu je určitě na odiv vystavený osmiválcový motor ukrytý pod průhledným panelem. Při pohledu z profilu vynikne nesmírně dynamická karoserie a zajímavý pruh, který se táhne od kliky ke klice přes celou přední polovinu karoserie. Na první pohled určitě zaujmou také výrazně vytažené blatníky a průduchy před zadními koly. Unikátní kovaná kola mají průměr 20 palců a byla navržena speciálně pro tento model. Okna jsou bezrámová, interiér pochopitelně dvoumístný a za sedadly si lze všimnout oblouků, které ochrání posádku v případě nehody. Na první pohled by se možná mohlo zdát, že se jedná o klasický kabriolet, ale tomu tak není a Ferrari J50 se vrací k vozům kategorie Targa. Střecha tedy snímatelná je, ale není látková a o její ukrytí či naopak opětovnou instalaci na místo se musí postarat řidič.

Ferrari J50: Speciální edice výhradně pro japonské zákazníky

Jedná se vlastně o odnímatelné karbonové panely, které se dají skladovat v prostoru za sedadly. Když už jsme nakoukli do toho interiéru, tak v něm určitě můžeme i zůstat. Jeho dominantu tvoří parádně vypadající sportovní sedačky s výrazným bočním vedením, které by měly podržet tělo i při opravdu ostré jízdě. Sedačky samozřejmě disponují integrovanými opěrkami a zajímavě vypadá i řidičský prostor. Ten je orientovaný vyloženě na řidiče, je na obou stranách natočený směrem k němu a vypadá to, jako by měl řidič svůj vlastní kokpit (stejně jako v 488 Spider). Trojramenný volant je obsypaný různými ovládacími prvky včetně startovacího tlačítka, je ve spodní části lehce zploštělý a podle vzoru je dobře patrné, že je částečně karbonový. Ze stejného materiálu jsou pak vyrobena i pádla pod volantem pro manuální řazení. V interiéru dále najdeme například také kůži nebo alcantaru, takže na nedostatek prémiových materiálů si určitě nebude nikdo stěžovat. Povedl se i minimalistický středový panel s několika ovládacími prvky.

Ferrari J50: Speciální edice výhradně pro japonské zákazníky

Také interiér si bude moct majitel přizpůsobit svým potřebám a oficiálně představený kousek je vyvedený v kombinaci černé a červené, aby ladil se stejně zabarveným exteriérem. Jak jsme se již zmínili, základem tohoto speciálu je model 488 Spider a tomu odpovídá i použitý motor. Zadní kola roztáčí dvakrát přeplňovaný osmiválec o zdvihovém objemu 3.9 litru, nicméně jeho výkon byl z původních 670 koní nepatrně navýšený. Majitel se může těšit na 508 kW, tedy hezkých 690 koní a dá se čekat, že dynamika bude o něco málo lepší, než u modelu 488 Spider. Ten se umí rozjet z klidu na 100 km/h za rovné 3 sekundy, takže u J50 čekáme mírné zlepšení (možná o jednu, dvě desetinky) a lepší bude pravděpodobně i maximální rychlost (488 Spider umí 325 km/h). Dvouspojková převodovka má sedm převodových stupňů s možností řazení pádly pod volantem. Ferrari bohužel nezveřejnilo cenu této krásné limitované edice a opravdu by nás zajímalo, kolik za svůj poklad japonští zájemci zaplatili. Je ale prakticky na 100 % jisté, že všech 10 kusů již zná své majitele.

Ferrari J50: Speciální edice výhradně pro japonské zákazníky

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ferrari J50: Speciální edice výhradně pro japonské zákazníky


počet příspěvků: 0

 

Redirect

Please click here to continue.

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.