Přeposlat Lamborghini upravuje supersport Aventador: Verze S má vyšší výkon i řízení zadních kol

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Lamborghini upravuje supersport Aventador: Verze S má vyšší výkon i řízení zadních kol

22.12.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Italská automobilka Lamborghini představila facelift svého vlajkového modelu, kterým je samozřejmě Aventador. Novinka se jmenuje jednoduše Aventador S a nabídne jak vyšší výkon, tak některé nové technické vymoženosti.

Lamborghini upravuje supersport Aventador: Verze S má vyšší výkon i řízení zadních kol

Krásný Aventador je s námi již 5 let a tento supersport se těší vskutku vysoké oblibě, protože je to Lamborghini se vším všudy. Je nekompromisně rychlý, vypadá divoce, futuristicky a působí dojmem, jako by chtěl svého řidiče rozkousat a sežrat. Jeho hlavní zbraní je fantastický dvanáctiválcový motor s atmosférickým plněním, takže v pohledu dnešní, hlavně přeplňované doby, působí Aventador příjemně starosvětsky. Motor se pyšní mírným navýšením výkonu, nicméně změny se udály i v oblasti designu. Ten je nyní ještě drsnější a posunul se směrem ke speciální verzi SV (SuperVeloce), která sedí na samém vrcholu řady Aventador. Největší změna je patrná na přídi, kde sedí přepracovaný nárazník s agresivnějším stylingem a výraznějším splitterem. Masivní průduchy před zadními koly zůstaly na svém místě, ale zadní část je opět lehce přepracovaná a zde zaujme hlavně nová výfuková soustava. Tři koncovky umístěné ve středu vskutku bohatě dimenzovaného difuzoru už nejsou uloženy vedle sebe, ale do trojúhelníku, což vypadá prostě skvěle.

Lamborghini upravuje supersport Aventador: Verze S má vyšší výkon i řízení zadních kolLamborghini upravuje supersport Aventador: Verze S má vyšší výkon i řízení zadních kol

Na zádi najdeme také aktivní přítlačné křídlo, které je stavitelné ve třech úrovních a změny v designu nejsou pouze kosmetické, ale i funkční. Na zadní nápravě si bude moct řidič užít přítlak o 50 % vyšší, než u dřívější verze a na přední nápravu se přítlak zvýšil dokonce o 130 %. Ve standardní výbavě najdeme například odolné, karbon-keramické brzdy a kola v novém designu disponují průměrem 20 palců vpředu a 21 palců vzadu. Na nich jsou pak obuty nové pneumatiky P Zero od společnosti Pirelli o rozměrech 255/30 vpředu a 355/25 vzadu. Design novinky se vskutku povedl a Aventador S je agresivně vyhlížející automobil, který si na silnici bez jakýchkoliv problémů sjedná respekt. Interiér se nezměnil prakticky vůbec a jeho dominantu opět tvoří široký středový panel, který vypadá jako z nějakého bojového letounu. Na tomto panelu najdeme spoustu různých tlačítek, přepínačů a na jeho vrcholu pak barevný displej palubního multimediálního systému. Před řidičem má své místo trojramenný sportovní volant s pádly řazení a digitální palubní deska. Samozřejmostí jsou pak sportovní sedačky s výrazným bočním vedením a spousta kvalitních materiálů typu karbonu, kůže nebo alcantary.

Lamborghini upravuje supersport Aventador: Verze S má vyšší výkon i řízení zadních kolLamborghini upravuje supersport Aventador: Verze S má vyšší výkon i řízení zadních kol

Motor, to je alfa a omega tohoto vozu a všechna jeho kola roztáčí atmosféricky plněný dvanáctiválec o zdvihovém objemu 6.5 litru, tedy druh značně ohrožený pohybující se takřka na hranici vyhynutí. Výkon tohoto famózního a divokého motoru byl navýšený o 29 kW (40 koní) a nyní dosahuje hodnoty 544 kW, tedy 740 koní. Tohoto výkonu motoru dosahuje při 8400 ot/min a točivý moment 690 Nm je dostupný při 6500 ot/min (točivý moment zůstal stejný, jako u předchozí verze). Dynamické schopnosti jsou z kategorie toho nejlepšího a Aventador S se z klidu na 100 km/h rozletí za 2.9 sekundy, přičemž pokračovat může až k hranici 350 km/h. Číslo 200 km/h se pak na palubní desce objeví za méně, než 9 sekund. Poháněna jsou samozřejmě všechna čtyři kola, a to prostřednictvím automatické sedmistupňové převodovky s možností manuálního řazení pádly pod volantem. To je klasika, ale Aventador S dostal do vínku i zbrusu nový systém natáčení zadní nápravy, který se jmenuje Lamborghini Rear-wheel Steering. Tento systém funguje tak, že v nižších rychlostech se zadní kola natáčejí v opačném směru, než přední a ve vyšších rychlostech se natáčí zase ve směru stejném.

Lamborghini upravuje supersport Aventador: Verze S má vyšší výkon i řízení zadních kol

Výsledný efekt je ten, že v nižších rychlostech bude Aventador S obratnější a ve vyšších zase stabilnější a rychlejší. Řidič bude moct sáhnout po jednom ze čtveřice jízdních módů pojmenovaných Strada, Sport, Corsa a Ego, což je nový režim s možností přizpůsobení. Nad veškerou elektronikou pak bdí řídící jednotka Lamborghini Active Vehicle Dynamics (LDVA). Součástí výbavy je pochopitelně i stabilizační systém Electronic Stability Control se systémy ABS a TCS. Určitě bychom měli zmínit také novou výfukovou soustavu, která je o 20 % lehčí, než ta předchozí a celková hmotnost tohoto uhrančivého supersportu se zastavila na hodnotě 1575 kg (suchá hmotnost bez náplní). První zájemci se nového Aventadoru S dočkají na jaře 2017 a cena je pochopitelně vysoká. Pokud tedy máte o tento italský supersport zájem, připravte si minimálně 281 555 eur, což je po přepočtu zhruba 7.6 milionu korun. Nová verze tedy poměrně hodně podražila, protože předchůdce šel pořídit za cenu pod 7 milionů korun.

Lamborghini upravuje supersport Aventador: Verze S má vyšší výkon i řízení zadních kol

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Lamborghini upravuje supersport Aventador: Verze S má vyšší výkon i řízení zadních kol


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.