Přeposlat Donkervoort D8 GTO-RS: Nekompromisní roadster z Holandska

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Donkervoort D8 GTO-RS: Nekompromisní roadster z Holandska

15.12.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

V dnešní novince zamíříme do Nizozemí, a to k automobilce Donkervoort. Ta představila nový roadster s označením D8 GTO-RS, který spadá do ranku exotických a extrémně rychlých automobilů určených hlavně pro okruhové hrátky.

Donkervoort D8 GTO-RS: Nekompromisní roadster z Holandska

Automobilka Donkervoort sice není nějak extra známá, ale není to ani žádný nováček a tuto firmu založil Joop Donkervoort již v roce 1978. Není to samozřejmě žádný velkovýrobce a od svého založení vyprodukovala tato firma pouhých 12 typů automobilů, přičemž poslední nese jméno D8 GTO. Označení RS používá Donkervoort pro své nejrychlejší verze a tento dodatek dostal také předchozí model D8 270, který stanovil v letech 2004 a 2006 rekord na slavném okruhu Nürburgring (Nordschleife). V minulosti využíval tento výrobce techniku od Fordu, nicméně u svých posledních produktů přešel k Audi a tato společnost dodala některé věci také do nejnovějšího modelu D8 GTO-RS. Už na první pohled se jedná o stroj, který bude rozdávat radost plnými hrstmi a je jasné, že to určitě není automobil pro každého. Je to zkrátka čirý, puristicky laděný roadster zaměřený jen a pouze na nekompromisní výkony na okruhu a výrobce uvádí, že se jedná o jeho nejrychlejší model všech dob. Než se ale podíváme na techniku, zaměříme se i na design, který určitě stojí za zmínku.

Donkervoort D8 GTO-RS: Nekompromisní roadster z HolandskaDonkervoort D8 GTO-RS: Nekompromisní roadster z Holandska

V ostře zelené barvě vypadá D8 GTO-RS opravdu jedovatě a agresivně a určitě patří k těm nejvýraznějším automobilům vůbec. Na přídi najdeme minimalistická světla, robustní masku chladiče a samozřejmě nekonečně dlouhou kapotu s průduchy. Zadní část pak obsahuje čtyři koncová světla, nezbytný difuzor a dvě koncovky výfuku umístěné po jeho bocích. Za zmínku určitě stojí také krásná kola a výrazný ochranný oblouk za sedadlem řidiče i spolujezdce, který by je měl ochránit v případě nehody a následném převrácení. Výrobce se hodně zaměřil na aerodynamiku, odpor vzduchu je proti standardní verzi nižší o 20 % a přítlak na nápravy čítá 50 kg vpředu i vzadu. Proti standardnímu modelu byla přepracována také brzdná soustava, která je nyní výkonnější a odolnější. Nyní se můžeme přesunout do interiéru, který znalce takovýchto okruhových speciálů určitě nijak zvlášť nepřekvapí. Je pochopitelně pouze dvoumístný a vypadá, jako by si ho tento holandský výrobce vypůjčil z nějakého monopostu Formule 1. Skořepinová sedadla jsou od sebe oddělena vysokým středovým tunelem a mezi řidičem a spolujezdcem sedí klasická mechanická ruční brzda.

Donkervoort D8 GTO-RS: Nekompromisní roadster z HolandskaDonkervoort D8 GTO-RS: Nekompromisní roadster z Holandska

Samozřejmě neschází ani čtyřbodové bezpečnostní pásy a v interiéru je hezky patrná přítomnost karbonu, který na sebe poukazuje nezaměnitelným vzorem. Velmi zajímavě vypadá také trojramenný volant s několika ovládacími prvky a palubní deska je kompletně digitální, což v dnešní době určitě nikoho nepřekvapí. Po pravé straně od palubní desky je usazen shluk doprovodných budíků a různých přepínačů, takže atmosféra na palubě je vskutku závodní. Srdcem tohoto nekompromisního sporťáku je přeplňovaný pětiválcový motor od Audi a jedná se o známou jednotku 2.5 TFSI. Audi tento motor používá například v ostrém kupé TT RS a jedná se o vskutku parádní jednotku, na kterou můžou být v Ingolstadtu opravdu pyšní. Pro potřeby D8 GTO-RS byl ale poupravený a plní také přísné emisní normy Euro 6. Za naladěním tohoto motoru stojí společnost Bosch a jeho výkon by se měl pohybovat okolo 280 kW (381 koní). Varianta D8 GTO-S disponuje výkonem 340 nebo 360 koní a zvládne zrychlit z klidu na 100 km/h pod 3 sekundy, takže se dá čekat, že GTO-RS bude ještě dynamičtější.

Donkervoort D8 GTO-RS: Nekompromisní roadster z HolandskaDonkervoort D8 GTO-RS: Nekompromisní roadster z Holandska

Součástí výbavy je systém řízeného rozjezdu (launch control), brzdný systém ABS a neschází ani stavitelná kontrola trakce. Do prodeje půjde hned několik verzí a ve všech případech se jedná o ruční výrobu, takže cena bude dle očekávání hodně vysoká. Standardní model D8 GTO-RS vznikne ve 40 kusech, speciální varianta D8 GTO-RS Bare Naked Carbon Edition bude k dispozici v 15 kusech a nejextrémnější model D8 GTO-RS Race Edition pak vznikne v pouhých 10 exemplářích. Karbonová edice se pyšní samozřejmě hojným použitím uhlíkových vláken, které navíc kryje bezbarvý lak a typická struktura tohoto materiálu tak nebude nijak ukrytá. Závodní edice zase dostane do vínku speciální sekvenční převodovku, která nebyla schválena na klasické silnice a s tímto modelem tak bude možné vyrazit pouze na závodní okruh. Celkem tedy vznikne 65 kusů a z těch je 42 již prodaných, přičemž první majitelé se svého miláčka dočkají počátkem roku 2018. Základní cena byla stanovena na 151173 eur bez daně, což je po přepočtu něco málo přes 4 miliony korun.

Donkervoort D8 GTO-RS: Nekompromisní roadster z HolandskaDonkervoort D8 GTO-RS: Nekompromisní roadster z Holandska

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Donkervoort D8 GTO-RS: Nekompromisní roadster z Holandska


počet příspěvků: 0

 

Redirect

Please click here to continue.

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.