Přeposlat Seat Leon Cupra dostal s faceliftem 10 koní navíc a pohon všech kol

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Seat Leon Cupra dostal s faceliftem 10 koní navíc a pohon všech kol

08.12.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Populární Seat Leon prodělal před nedávnem decentní modernizaci a ta se nyní promítla také do vrcholné verze Cupra. Ta dostala mírnou výkonnostní injekci a oficiálně tak vstupuje do klubu ostrých hatchbacků s výkonem 300 koní.

Seat Leon Cupra dostal s faceliftem 10 koní navíc a pohon všech kol

Seat Leon Cupra platil vždy za velmi solidní vůz, který nabídne hromadu výkonu za rozumnou cenu. Faceliftovaný model je na tom úplně stejně a jedná se o nejdostupnějších 300 koní na trhu. Společenství ostrých hatchbacků s výkonem alespoň 300 koní je poměrně exkluzivní společnost, do které spadá například Volkswagen Golf R nebo Honda Civic Type-R a nyní také nejnovější Leon Cupra. Lze samozřejmě najít i výkonnější ostré hatchbacky (Ford Focus RS například), nicméně 300 koní je taková ta hranice, kdy to ještě dává alespoň trochu smysl a kdy je to použitelné i pro obyčejné motoristy. Nová Cupra bude dostupná jak v pětidveřové karoserii, tak v praktičtějším provedením kombi s tradičním označením ST a právě tato verze kombinující 300 koní s pohonem všech kol vypadá velmi zajímavě. Je to takový low-cost brácha Golfu R Variant a pro otce, který nechce nutně přesedávat do vyloženě rodinného, nudného kombi, by se mohlo jednat o ideální automobil. Nová Cupra vychází designově ze současné faceliftované verze a výsledek je, trochu překvapivě, docela umírněný.

Seat Leon Cupra dostal s faceliftem 10 koní navíc a pohon všech kolSeat Leon Cupra dostal s faceliftem 10 koní navíc a pohon všech kol

Už předchozí Cupra se od standardního modelu nijak zvlášť nelišila a byl to takový líbivý, ale nijak výrazný automobil, který svůj potenciál vůbec nedával na první pohled najevo. Vylepšená Cupra svůj potenciál maskuje snad ještě lépe, ale na druhou stranu to nijak zvlášť nevadí a určitě je to lepší, než nějaký přehnaný cirkus na kolečkách. Maska chladiče má hezký výplet, je doplněna ostře řezanými světlomety s atraktivní grafikou a sportovně laděným nárazníkem s integrovanými mlhovkami. Za zmínku stojí také krásná litá kola, zpoza kterých prosvítají červeně lakované třmeny kotoučových brzd. Na zádi najdeme koncová světla s přepracovanou grafikou, plastový difuzor a dvojici koncovek výfuku, což je vlastně jediný výraznější prvek dávající na první pohled najevo, že máme co dělat s ostrým hatchbackem. Nyní se můžeme přesunout do interiéru, který samozřejmě také vychází z verze po faceliftu a případný majitel se může těšit na multimediální systém Media System Plus s 8 palcovým dotykovým displejem. Na středovém panelu dále najdeme volič převodovky, startovací tlačítko a samozřejmě neschází ani ovládací panel klimatizace.

Seat Leon Cupra dostal s faceliftem 10 koní navíc a pohon všech kolSeat Leon Cupra dostal s faceliftem 10 koní navíc a pohon všech kol

Za zmínku určitě stojí přítomnost prvku Connectivity box s bezdrátovou nabíječkou telefonu a anténou se zesilovačem signálu. Řidič si bude moct udělat pohodlí v sedačkách s výrazným bočním vedením, které by měly podržet tělo i při ostré jízdě a před ním pak sedí trojramenný sportovní volant. Také Seat vsází na moderní elektroniku a v nové Cupře najdeme například adaptivní tempomat, asistenta pro jízdu v koloně, systém hlídání jízdních pruhů nebo systém ochrany chodců. Klasická ruční brzda vzala za své a nová Cupra se spoléhá výhradně na elektronicky ovládanou parkovací brzdu, což možná některé nadšené fanoušky trochu zklame. K tomuto řešení se ale bohužel přiklání čím dál víc automobilek a klasická ruční brzda tak bude pravděpodobně brzy poměrně ojedinělým prvkem. Co se týče motoru, tak pohon je zastoupený klasickým čtyřválcem 2.0 TSI, který je nově naladěný na 221 kW, tedy rovných 300 koní. Proti předchozí verzi je to nárůst 10 koní a zvýšil se i točivý moment, a to na 380 Nm (z původních 350 Nm). Ten je dostupný v rozsahu 1800 – 5500 ot/min a tyto parametry jsou na chlup stejné s ostrým Golfem R.

Seat Leon Cupra dostal s faceliftem 10 koní navíc a pohon všech kol

Velkou novinkou je možnost dopřát si pohon všech kol s označením 4Drive, který se postará o lepší trakci a dovolí naplno využít potenciál výkonného motoru. Dynamické parametry nové Cupry jsou prozatím bohužel neznámé, ale varianta s pohonem všech kol by na tom měla být velmi podobně, jako Golf R. Ten se umí rozjet z 0-100 km/h za 5.1 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 250 km/h, což není na automobil nižší střední třídy vůbec špatné. Máme tedy před sebou nejvýkonnější a nejrychlejší Seat všech dob. Pohon všech kol ale bude dostupný pouze pro variantu ST s automatickou dvouspojkovou převodovkou, klasický hatchback si bude muset vystačit s pohonem přední nápravy a šestistupňovým manuálem (automat bude za příplatek). Podvozek je vybavený elektronickou uzávěrkou diferenciálu a adaptivní regulací DDC. Základní model, tedy hatchback s pohonem přední nápravy a šestistupňovým manuálem, bude na našem trhu stát 762 900 Kč, což je za automobil s výkonem 300 koní opravdu hezká nabídka. Vrcholná verze v podobě kombi ST s dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol vyjde na 887 900 Kč.

Seat Leon Cupra dostal s faceliftem 10 koní navíc a pohon všech kol

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Seat Leon Cupra dostal s faceliftem 10 koní navíc a pohon všech kol


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.