Přeposlat Ford představil osmou generaci Fiesty

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ford představil osmou generaci Fiesty

06.12.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ford Fiesta patří mezi nejpopulárnější a nejprodávanější malé vozy a konečně jsme se dočkali její nové, v pořadí jíž osmé generace. Ford ji představil na akci v Kolíně na Rýnem a vypadá to, že ve třídě malých vozů bude zase o něco těžší vybrat si svého miláčka.

Ford představil osmou generaci Fiesty

Fiesta postupem času tak nějak dospívá a vypadá to, že v pořadí již osmá generace je tou nejvíce dospělou. Na první pohled se sice může zdát, že se jedná o pouhou evoluci stávající, sedmé generace, ale osmá generace je úplně nový vůz s novou technikou. Design se sice moc nezměnil, nicméně současná generace je pořád poměrně pohledný automobil, takže to ani nebylo nutné. Novinka narostla proti současné verzi do všech směrů a její kompletní rozměry čítají 4040 x 1734 x 1483 mm s tím, že rozvor náprav je nyní o 4 mm delší a měří 2493 mm. Co se týče designu, tak přední části pořád dominuje docela mohutná maska chladiče doplněná podlouhlými světlomety, které sahají až takřka do poloviny kapoty. Pod maskou pak sedí sportovně laděný nárazník s integrovanými mlhovkami. Na zádi zaujmou robustní koncová světla a neschází ani decentní plastový difuzor. Ford představil hned čtyři samostatně stojící varianty, které se na první pohled liší hlavně přední maskou. Kromě standardní verze se můžeme těšit na sportovně laděný model ST Line, variantu Active určenou do lehčího terénu, stylovou verzi Titanium a nejvýše postavený luxusní model s klasickým přídomkem Vignale.

Ford představil osmou generaci FiestyFord představil osmou generaci Fiesty

Zatímco verze ST Line a Active disponují černou maskou chladiče, jejich stylovější sourozenci mají masku zdobenou chromem a nevypadají vůbec špatně. Nová Fiesta bude k dispozici jak s třídveřovou, tak pětidveřovou karoserií a dá se čekat, že klasické pětidveřové provedení bude příjemně praktický hatchback jako stvořený pro malou rodinku. Díky nataženému rozvoru kol můžeme očekávat prostornější interiér a lze předpokládat, že se trochu zlepší i objem zavazadlového prostoru. Ten ale Ford prozatím bohužel tají. Za zmínku určitě stojí také fakt, že výrobce se zaměřil na akustickou pohodu na palubě a že nová generace Fiesty by měla mít podstatně tišší interiér prost i jakýchkoliv výraznějších vibrací. Ford dokonce uvádí, že interiér novinky bude ve třídě malých vozů úplně nejtišší, ale na to si budeme muset počkat až do prvních testů. Konstrukce karoserie je nyní o značných 15 % tužší, což by se mělo kladně promítnout hlavně do jízdních vlastností. Nyní se můžeme přesunout do interiéru, který si taktéž prošel modernizací a který na první pohled vypadá, jako by byl z automobilu o kategorii výš.

Ford představil osmou generaci FiestyFord představil osmou generaci Fiesty

Interiér už není zbytečně přeplácaný, je vyvedený spíše v minimalistickém stylu a na středovém panelu ubylo opravdu hodně tlačítek. Samotný středový panel obsahuje jednoduchý ovládací panel klimatizace, výdechy a samozřejmě neschází ani na jejím vrcholu sedící barevný dotykový displej palubního multimediálního systému. Ten se jmenuje Sync3 a na výběr budou hned tři úhlopříčky displeje, a sice 4.2, 6.5 nebo rovných 8 palců. Vedle displeje pak sedí hezký trojramenný volant s několika ovládacími prvky (verze ST Line má volant s plochou spodní částí) a před řidičem má své místo palubní deska s displejem palubního počítače. Příplatková výbava pak umožní dopřát si prvky, které známé většinou spíše z dražších a výše postavených vozů a jedním z těchto prvků je například prémiový audio systém B&O Play s deseti reproduktory. Za zmínku pak určitě stojí i systém kombinující dvě kamery, tři  radary a hned 12 ultrazvukových senzorů, který se stará o sledování vozu v rozsahu 360 stupňů. Směrem vpřed zvládne tento systém monitorování situace až do vzdálenosti 130 metrů.

Ford představil osmou generaci FiestyFord představil osmou generaci Fiesty

Věci typu hlídání mrtvého úhlu nebo monitorování jízdních pruhů jsou pak samozřejmostí. O motorech se toho prozatím moc neví, ale vypadá to, že nová Fiesta si ponechá i klasiku v podobě atmosféricky plněného motoru. Jako základ pravděpodobně poslouží motor 1.1 naladěný na 51 nebo 63 kW (70 nebo 85 koní), který bude spojený s pětistupňovou manuální převodovkou. O stupínek výš pak bude stát populární přeplňovaný tříválec 1.0 EcoBoost dostupný hned ve třech výkonnostních variantách, přičemž těšit se můžeme na 100, 125 nebo hned 140 koní. Tento motor bude ve všech svých verzích spojený s šestistupňovým manuálem a automat bude za příplatek. Ford samozřejmě nezapomíná ani na milovníky nafty, která sice v této třídě tvoří pouze malou část prodejů, ale v nabídce by scházet neměla. Naftová jednotka je zastoupena motorem 1.5 TDCi. Na vrcholu nabídky bude stát ostrá verze ST, ale o ní se prozatím skoro nic neví. Její výkon by se ale měl blížit hranici 200 koní. Prodej osmé generace populární Fiesty by měl odstartovat zhruba v polovině příštího roku.

Ford představil osmou generaci FiestyFord představil osmou generaci Fiesty

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ford představil osmou generaci Fiesty


počet příspěvků: 0

 

Redirect

Please click here to continue.

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.