Přeposlat Mercedesy AMG GT Roadster a GT C Roadster znají své ceny

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mercedesy AMG GT Roadster a GT C Roadster znají své ceny

01.12.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Dnes se podíváme na velmi zajímavou a hlavně atraktivní dvojku od Mercedesu, a to na sourozence GT Roadster a GT C Roadster. Nejsou to sice žádné žhavé novinky, byly představeny už v září, nicméně na povrch se konečně dostaly ceny a to za zmínku určitě stojí.

Mercedesy AMG GT Roadster a GT C Roadster znají své ceny

Mercedes-AMG GT Roadster a GT C Roadster jsou otevřené sportovní vozy lovící v teritoriu Porsche 911 Turbo a jsou to vskutku krásná GTčka, která umí vzbudit pozornost. Obě tyto varianty jsou postaveny na standardním kupé a varianta s přídomkem C nabídne vyšší výkon a lepší dynamické schopnosti. Na techniku se ale podíváme až později a začneme jako pokaždé designem. Jeho dominantu tvoří vskutku masivní maska chladiče s vertikálním žebrováním a velkou hvězdou ve středu. Po bocích masky mají své místo rozměrná světla s LEDkami a neschází ani sportovně laděný nárazník. Záď je podobně dynamická a zde přitáhnou pozornost hlavně dvě ohromné, oválné koncovky výfuku a velké průduchy v nárazníku za zadními koly. Hezky vypadají i koncová světla a difuzor zlepšující přítlak na zadní nápravu. Dalším povedeným prvkem je žebrování za předními koly a obrovské brzdné kotouče s velkými třmeny, které prosvítají skrze stylová kola s pěti dvojitými paprsky. Podle označení Roadster je jasné, že se jedná o vozy se stahovací střechou a Mercedes využil klasickou plátěnou střechu.

Mercedesy AMG GT Roadster a GT C Roadster znají své cenyMercedesy AMG GT Roadster a GT C Roadster znají své ceny

To si zaslouží pochvalu, protože plátěná střecha je lepší a mnohem stylovější, než pevná sklápěcí střecha a určitě bychom měli zmínit, že zde použitá střecha je složena ze tří vrstev a lze ji ovládat až do rychlosti 50 km/h. O sklopení či natažení se stará klasicky elektronika a celá tato operace trvá pouhých 11 sekund, takže je to vskutku rychlovka. K dispozici jsou tři barevné provedení, a sice černá, béžová a velmi zajímavá červená. Obě tyto otevřené varianty jsou těžší, než jejich předobraz v podobě kupé o hmotnosti 1615 kg a standardní Roadster váží 1670 kg. Verze C pak váží 1735 kg, nicméně motor vyšší hmotnost ignoruje a dynamika v žádném případě neutrpěla. Na skok se ještě zastavíme i v interiéru, který vypadá také parádně a kombinuje v sobě luxusní prvky se sportovními doplňky. Jeho dominantu tvoří rozměrný středový panel, na kterém najdeme různé ovládací prvky včetně startovacího tlačítka, voliče převodovky a ovládání klimatizace. Nad těmito ovladači najdeme čtveřici výdechů klimatizace a velký barevný displej palubního multimediálního systému.

Mercedesy AMG GT Roadster a GT C Roadster znají své cenyMercedesy AMG GT Roadster a GT C Roadster znají své ceny

Krásný trojramenný volant má lehce zploštěnou spodní část a palubní deska se skládá ze dvou samostatných budíků a displeje palubního počítače. Samozřejmostí jsou pak sedačky s výrazným bočním vedením a můžeme očekávat i precizní dílenské zpracování a kvalitní materiály v čele s kůží nappa. No a hurá k sáhodlouhé kapotě, která v sobě ukrývá dvakrát přeplňovaný osmiválcový motor o zdvihovém objemu čtyři litry. Ve standardní verzi tento motor disponuje výkonem 350 kW (476 koní) při 6000 ot/min a točivým momentem o hodnotě 630 Nm, který je dostupný v rozmezí 1700 – 5000 ot/min. Mercedes-AMG GT Roadster se zvládne rozjet z klidu na 100 km/h za rovné 4 sekundy, tedy za stejný čas, za který to zvládne uzavřená verze. Ta je ale s výkony 340 kW a 600 Nm nepatrně slabší. Maximální rychlost se lehce přehoupne přes magických 300 km/h a konkrétně se může tento kabriolet pohybovat rychlostí až 302 km/h. Model s přídomkem C je na tom výkonnostně a tím pádem i dynamicky podstatně lépe a v jeho nitru použitý osmiválec je tentokrát naladěný na 410 kW (558 koní) a 680 Nm.

Mercedesy AMG GT Roadster a GT C Roadster znají své cenyMercedesy AMG GT Roadster a GT C Roadster znají své ceny

Díky tomuto posílení mu trvá sprint z 0-100 km/h pouze 3.7 sekundy a maximální rychlost se posunula až na 316 km/h. Specialitou modelu C je také zadní náprava s elektronicky ovládaným diferenciálem a aktivním natáčením kol, což by mělo znamenat hlavně ještě lepší jízdní vlastnosti. Kromě toho se bude moct majitel opřít i o speciální mód Race, jehož označení mluví za vše. Nebude scházet ani aktivní aerodynamika a všechny tyto prvky převzal model C od vrcholné verze s označením R, takže sedí výkonnostně tak nějak uprostřed. Obě varianty disponují pohonem pouze zadní nápravy, jak se na správný sporťák sluší a patří a o přenos výkonu se stará sedmistupňová dvouspojková převodovka. V úvodu jsme nakousli ceny, které už jsou konečně známé, takže vězte, že základní model Mercedes-AMG GT Roadster vyjde na 129 180 eur, což je po přepočtu zhruba 3.49 milionu Kč. Ostřejší a výkonnější varianta GT C Roadster pak stojí 160 650 eur, tedy nějakých 4.35 milionu Kč.

Mercedesy AMG GT Roadster a GT C Roadster znají své cenyMercedesy AMG GT Roadster a GT C Roadster znají své ceny

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mercedesy AMG GT Roadster a GT C Roadster znají své ceny


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.