Přeposlat Peugeot 301 prošel faceliftem a dostal nový automat i multimediální systém

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Peugeot 301 prošel faceliftem a dostal nový automat i multimediální systém

29.11.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Před nedávnem jsme přinesli zprávu o faceliftu levného sedanu Citroën C-Elysée a mírné modernizaci neutekl ani jeho bratr v podobě Peugeotu 301. Ten se dočkal lehké úpravy designu a také nového multimediálního systému.

Peugeot 301 prošel faceliftem a dostal nový automat i multimediální systém

Peugeot 301 spadá do úplně stejného ranku, jako jeho pokrevní bratr Citroën C-Elysée. Je to tedy levný sedan, jehož hlavní zbraní je poměr cena / výkon a fakt, že za rozumné peníze dostanete pořádný kus auta. Současná verze u nás startuje na částce 269 000 Kč a za to dostanete 4442 mm dlouhý automobil (po modernizaci ještě o 3 mm delší) se schopností pojmout až 640 litrů zavazadel, což je vskutku lákavé. Samozřejmě je to low-cost model, takže nic pro nadšence, ale pro mladou rodinu, kde hrají peníze hlavní roli a která potřebuje prostor za rozumnou cenu, je to určitě dobrá volba. Stejně jako Citroën C-Elysée, i Peugeot 301 vstoupil na trh v roce 2012 a od té doby se ho prodalo na 360 000 kusů, takže se jedná o poměrně úspěšný model (Citroën je v ohledu prodejů ještě o kousek úspěšnější). Po čtyřech letech služby beze změn tedy přišel čas na facelift a ten Peugeotu 301 docela výrazně pomohl. Po něm vypadá tento levný sedan podstatně moderněji, poplatněji současné době a mezi konkurencí v podobě například Seatu Toledo se určitě neztratí. Změny v designu jsou patrné hned na první pohled a nejvíc to odnesla (v tom dobrém slova smyslu) příď.

Peugeot 301 prodělal facelift a dostal nový automat i multimediální systémPeugeot 301 prodělal facelift a dostal nový automat i multimediální systém

Maska chladiče je úplně nová, už nezasahuje do spodní části a působí tak nějak mohutněji a zároveň elegantněji. Znak automobilky se z kapoty přesunul právě do masky a přední světlomety jsou rozměrnější, s výrazným vykousnutím ve spodní části. Přepracováním si prošel také nárazník s integrovanými mlhovkami, ve kterém nyní najdeme integrované LEDky pro denní svícení. Na zádi si prošly změnou víceméně pouze koncová světla a změna je to určitě k lepšímu. Jejich grafika je nyní vyvedena ve stylu současných Peugeotů a nevypadá to vůbec špatně. Výrazná linka, která se táhne od předních kol prakticky okolo celého vozu, zůstala na svém místě, stejně tak jako docela masivní hrana zavazadlového prostoru. Musíme podotknout, že po faceliftu to Peugeotu 301 docela sluší a určitě už nepůsobí tak levným dojmem, jako doposud. Nyní se můžeme přesunout do interiéru, kde se také modernizovalo a hlavní změna je dobře patrná už na první pohled. Tou změnou je přítomnost sedmipalcového barevného displeje (za příplatek), který slouží k ovládání palubního multimediálního systému a zvládne také zobrazovat navigaci (TomTom) a obraz z parkovací kamery.

Peugeot 301 prodělal facelift a dostal nový automat i multimediální systémPeugeot 301 prodělal facelift a dostal nový automat i multimediální systém

Díky tomuto displeji vypadá pracoviště řidiče mnohem moderněji a do prostředí je tento prvek zakomponovaný poměrně vkusně. Pod displejem sedí jednoduchý panel pro ovládání klimatizace a ještě níž má své místo malý ostrůvek s řadicí pákou a elektronickým ovládáním oken. Vzhledově se toho v interiéru už moc nezměnilo, trojramenný volant s decentně zploštěnou spodní části je pořád stejný, nicméně se zdá, že facelift přinesl dovnitř Peugeotu 301 kvalitnější materiály. Palubní deska před řidičem pak disponuje decentně přepracovanou grafikou a v jejím středu má své místo malý displej palubního počítače. Výbava je ale nyní podstatně modernější a kromě již zmíněného barevného displeje si lze pořídit například zadní parkovací kameru nebo systém synchronizace s chytrým telefonem. Tento úkon zvládá Peugeot 301 prostřednictvím rozhraní Android Auto, Apple CarPlay nebo MirrorLink, což jsou víceméně standardní možnosti. V motorovém prostoru se nezměnilo nic a případní zájemci tak mají na výběr ze dvou benzinových a jednoho naftového agregátu.

Peugeot 301 prodělal facelift a dostal nový automat i multimediální systémPeugeot 301 prodělal facelift a dostal nový automat i multimediální systém

Základním motorem je atmosféricky plněný tříválec 1.2 PureTech o výkonu 60 kW (82 koní), který je určený těm nejméně náročným a hlavně šetrným řidičům. Mnohem lepší vlastnosti pak nabídne klasická čtyřválcová šestnáctistovka s označením VTi, která má docela hezkých 85 kW (115 koní) a 150 Nm točivého momentu. Jedná se o suverénně nejdynamičtější motor z nabídky a Peugeot 301 s ním zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 9.4 sekundy, přičemž maximální rychlost se zastaví na 188 km/h. Dle nás je to pro takto koncipovaný vůz naprosto ideální pohonná jednotka. Naftový motor je zastoupený čtyřválcem 1.6 Blue HDi, který disponuje výkony 73 kW (100 koní) a 254 Nm a tento motor cílí samozřejmě hlavně na náruživé cestovatele, kteří tráví většinu času za volantem. Všechny motory jsou v základu spojeny s pětistupňovou manuální převodovkou, nicméně k motoru 1.6 VTi nabídne Peugeot i zcela novou automatickou převodovkou se šesti stupni. Zatím není jasné, kdy se začne vylepšený Peugeot 301 prodávat a nic se ještě neví ani o cenách, nicméně ty by se s největší pravděpodobností měnit neměly.

Peugeot 301 prodělal facelift a dostal nový automat i multimediální systémPeugeot 301 prodělal facelift a dostal nový automat i multimediální systém

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Peugeot 301 prošel faceliftem a dostal nový automat i multimediální systém


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.