Přeposlat Alfa Romeo má konečně SUV - Stelvio QV je oficiálně venku

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Alfa Romeo má konečně SUV - Stelvio QV je oficiálně venku

24.11.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Alfa Romeo započala svou záchranu dlouho očekávaným sedanem Giulia a nyní k němu přidává snad ještě déle očekávané SUV. To dostalo jméno Stelvio a Alfa ho představila rovnou v nejvýkonnější specifikaci s klasickým přídomkem QV, neboli Quadrifoglio Verde.

Alfa Romeo má konečně SUV - Stelvio QV je oficiálně venku

Záchrana Alfy Romeo už tedy neleží pouze na bedrech sedanu Giulia a vzhledem k nesmírné popularitě vozů typu SUV by vůbec nebylo s podivem, kdyby byla novinka Stelvio úspěšnější. Nová Giulia sbírá napříč světem automobilů veskrze pozitivní verdikty a mnozí ji vidí jako suverénně nejlépe jezdící sedan ve své třídě. Má samozřejmě i svoje mouchy a není jich málo, ale fakt, že Alfa udělala po letech sportovně střižený sedan přebijí snad všechno. Hodně velké naděje byly vkládány i do případného SUV, které je konečně na světě a vypadá, jako by si Giulia nasadila podpatky. To, že design vychází z Giulie, je patrné už při letmém pohledu a to hlavně při pohledu zepředu. Světlomety jsou víceméně stejné, to samé platí také o klasické masce chladiče a jediná výraznější změna je použití jiného nárazníku. Ten má poměrně mohutné průduchy a vypadá docela zajímavě. Zadní část už se Giulii vůbec nepodobá, ale i zde se Alfa nechala inspirovat jiným automobilem, a to konkrétně modelem Levante od sesterského Maserati. Skvěle vypadá hlavně difuzor doplněný čtveřicí koncovek výfuku (po dvou na každé straně) a dynamicky střižená koncová světla.

Alfa Romeo má konečně SUV - Stelvio QV je oficiálně venkuAlfa Romeo má konečně SUV - Stelvio QV je oficiálně venku

Nad zadním oknem si lze všimnout decentní stříšky a nejvíce to novince sluší při pohledu z profilu, kdy vynikne sice robustní, ale zároveň dynamicky střižená karoserie. U ostré verze QV na první pohled zaujmou i krásná litá kola, zpoza kterých prosvítají velké brzdové kotouče a červené třmeny. Této nejvýkonnější specifikaci to opravdu sluší a samozřejmě je otázkou, jak bude vypadat standardní verze s ne tak výraznými doplňky. Alfa Romeo Stelvio je postavena na platformě Giorgio, kterou samozřejmě sdílí se svým sourozencem Giulia a její kompletní rozměry čítají 4680 x 2160 x 1650 mm. Za zmínku určitě stojí relativně nízká hmotnost, která u verze QV dosahuje příznivých 1580 kg, což není vzhledem k tomu, že se jedná o nejlépe vybavenou variantu, vůbec špatné. Nyní se můžeme přesunout do interiéru, který samozřejmě také vychází z modelu Giulia a ve většině detailů je úplně stejný. Trojramenný volant má lehce přepracovaný design a musíme přiznat, že vypadá skvěle a sluší mu i červené startovací tlačítko.

Alfa Romeo má konečně SUV - Stelvio QV je oficiálně venkuAlfa Romeo má konečně SUV - Stelvio QV je oficiálně venku

Po pravici řidiče sedí robustní středový panel s voličem převodovky, jednoduchým ovládacím panelem klimatizace a barevným dotykovým displejem palubního multimediálního systému a navigace. Ten má v základu úhlopříčku 6.5 palce, ale za příplatek bude k dispozici i větší displej s úhlopříčkou 8.8 palce. Před řidičem má své místo palubní deska složena z dvojice budíků, mezi kterými sedí displej palubního počítače. Celá palubní deska je u Stelvia trochu jinak tvarovaná, a zatímco u Giulie se od řidiče směrem ke spolujezdci svažuje, Stelvio má celou horní část palubní desky ve stejné rovině. Ve výbavě najdeme také plejádu různých bezpečnostních systémů typu hlídání mrtvého úhlu, hlídání jízdy v pruhu nebo adaptivní tempomat. Představená ostrá verze QV má pod kapotou dvakrát přeplňovaný šestiválec o zdvihovém objemu 2.9 litru, který má kořeny u Ferrari a který si Stelvio vypůjčilo od ostré Giulie QV. Tento motor je naladěný na 375 kW, tedy 510 koní a disponuje točivým momentem 600 Nm, což naznačuje naprosto suverénní dynamiku.

Alfa Romeo má konečně SUV - Stelvio QV je oficiálně venkuAlfa Romeo má konečně SUV - Stelvio QV je oficiálně venku

A tak tomu skutečně je, z klidu na 100 km/h se Stelvio rozletí za 3.9 sekundy a maximální rychlost se přehoupne přes 280 km/h, takže před sebou máme SUV, které zvládne v této oblasti zatopit i klasickým supersportům. Motor je spojený s pohonem všech kol a osmistupňovou automatickou převodovkou, přičemž pohon všech kol by měly dostat všechny motorizace. Kromě tohoto výkonného vidlicového šestiválce budou k dispozici samozřejmě i méně potentní motory a zmínit bychom měli hlavně benzinový přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který disponuje výkonem 206 kW (280 koní). S tímto motorem trvá sprint z 0-100 km/h 5.4 sekundy, což nevypadá vůbec špatně. Naftový čtyřválec o zdvihovém objemu 2.2 litru nabídne výkony 100, 110 a 132 kW (136, 150 a 180 koní). Součástí výbavy bude i všem ,,alfistům“ známý systém DNA s jízdními režimy Dynamic, Neutral a All Weather. U nejostřejší varianty QV pak bude moct řidič sáhnout i po režimu Race. Prodej by měl začít v průběhu příštího roku a představení evropské veřejnosti proběhne na autosalonu v Ženevě (toto první představení proběhlo na autosalonu v Los Angeles).

Alfa Romeo má konečně SUV - Stelvio QV je oficiálně venkuAlfa Romeo má konečně SUV - Stelvio QV je oficiálně venku

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Alfa Romeo má konečně SUV - Stelvio QV je oficiálně venku


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.