Přeposlat Mazda CX-5 dostala novou generaci

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mazda CX-5 dostala novou generaci

22.11.2016 | Ondřej Koníček | Komentářů: 0 |

Povedené a hlavně velmi populární SUV CX-5 od japonské Mazdy se po takřka pěti letech služby dočkalo nové generace. Mazda jde opět tak trochu proti proudu a žádné malé turbomotůrky pod kapotou tohoto šviháka nenajdeme ani nyní.

Mazda CX-5 dostala novou generaci

Mazda CX-5 je bez debat velmi povedené SUV, které patří mezi to nejlepší, co tato čím dál nabitější třída automobilů nabízí. Zájemce neodradil ani fakt, že Mazda prakticky jako jediná nemá nízkoobjemové přeplňované motory a benzinová nabídka je kompletně atmosférická a s objemem alespoň dva litry. První generace tohoto modelu vycházela z konceptu Minagi, který Mazda představila v roce 2011 a model CX-5 je vlastně prvním zástupcem designového směru Kodo, který tato japonská automobilka používá dodnes a jako první přišla také s technologií Skyactiv. První generace tedy ukázala směr, jakým se vydaly i ostatní Mazdy a byl to tedy tak trochu revoluční model. Mít v kategorii SUV úspěch je čím dál těžší, protože konkurence je zde obrovská (patrně největší napříč všemi automobilovými třídami) a nová generace CX-5 bude mít na co navazovat. Můžete čekat po všech směrech modernější, dospělejší auto a k lepšímu se posunul i design. Současná generace bodovala mimo jiné i díky atraktivnímu vzhledu a druhá generace posunuje styl Kodo ještě o notný kousek dál.

Mazda CX-5 dostala novou generaciMazda CX-5 dostala novou generaci

Víceméně zde nezůstal kámen na kameni a rozpoznat od sebe tyto dvě generace nebude vůbec žádný problém. Přídi dominuje podstatně větší maska chladiče s líbivým, černým výpletem a společnost jí dělají uzoučké světlomety s hezkou LED grafikou. Světlomety jsou ještě podtrženy stříbrnou dekorační linkou táhnoucí se po celé spodní straně masky. Nárazník je vyvedený v poměrně minimalistickém duchu a neschází zde ani integrované mlhovky. Díky úzkým světlometům působí příď opravdu velmi dynamicky a to samé se dá prohlásit také o zadní části, kde se dočkala koncová světla opět výrazného zúžení. Samozřejmostí je pak plastový difuzor a dvě koncovky výfuku uložené po jeho stranách. Celá karoserie je po obvodu chráněna plastem. Jako celek hodnotíme vzhled nové generace CX-5 na jedničku s hvězdičkou a kromě toho, že působí velmi dynamicky, vypadá také náležitě honosně, možná až prémiově. Kompletní rozměry karoserie jsou 4545 x 1840 x 1690 mm a rozvor náprav se zastavil na 2700 mm, což jsou víceméně stejné hodnoty, jako u současné generace.

Mazda CX-5 dostala novou generaciMazda CX-5 dostala novou generaci

Ta měří 4555 x 1840 x 1710 mm, takže je nepatrně delší a vyšší. Rozvor náprav zůstal stejný a to samé víceméně platí i pro zavazadlový prostor o objemu 505 litrů (první generace zvládne pobrat 503 litrů). Změnou prošel také interiér, který působí až luxusním dojmem a kombinace tmavé palubovky a světlých doplňků se opravdu povedla. Dominantu interiéru tvoří středový panel s ovládacím panelem klimatizace, výdechy a sedmipalcovým dotykovým displejem systému MZD Connect, který sedí na jeho vrcholu. Ten slouží k ovládání palubního multimediálního systému, zobrazuje navigaci a jeho prostřednictvím lze spárovat palubní systém s mobilním telefonem. Hezký trojramenný volant je obsypaný ovládacími tlačítky  a za ním sedí palubní deska rozdělená na tři části. V levém tubusu je umístěný otáčkoměr, v prostředním, největším tubusu sedí tachometr a po jeho pravé straně má své místo 4.6 palcový displej palubního počítače. Z příplatkové výbavy stojí za zmínku hlavně prémiové audio Bose s dvanácti reproduktory, které se zcela jistě postará o příjemnou atmosféru na palubě.

Mazda CX-5 dostala novou generaciMazda CX-5 dostala novou generaci

Interiér je klasicky pětimístný a prostornost by měla být podobná, jako u současné generace. Nabídka motorů je také prakticky stejná a Mazda se bude opět spoléhat na benzinové jednotky Skyactiv-G a naftový motor Skyactiv-D. Základním motorem bude atmosféricky plněný čtyřválec 2.0 a vrcholem by měla být jeho objemnější verze o objemu 2.5 litru, nicméně konkrétní výkony Mazda prozatím nezveřejnila. Milovníci nafty sáhnou po tradičním čtyřválci 2.2. Kromě pohonu předních kol nebude samozřejmě scházet ani pohon všech kol a na výběr bude i v oblasti předovky. Kromě základního, šestistupňového manuálu bude k dispozici také automatická převodovka. Podvozek je postavený na zavěšení MacPherson vpředu, vzadu najdeme víceprvkovou nápravu a k dispozici by měla být i technologie G-Vectoring. U Mazdy jsme si na skvěle jezdící automobily už tak nějak zvykli a dá se čekat, že nejnovější CX-5 bude patřit po stránce podvozku na špičku své třídy. Za zmínku pak určitě také ještě fakt, že druhá generace se pyšní o 15.5 % vyšší torzní tuhostí karoserie, než ta první. Prozatím se neví, kdy se Mazda CX-5 nové generace dostane do prodeje a velkou neznámou zůstává bohužel i cena.

Mazda CX-5 dostala novou generaciMazda CX-5 dostala novou generaci

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mazda CX-5 dostala novou generaci


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.