Přeposlat Levný Citroën C-Elysée prodělal lehkou modernizaci

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Levný Citroën C-Elysée prodělal lehkou modernizaci

17.11.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Citroën po čtyřech letech decentně zmodernizoval svůj levný sedan C-Elysée, který se prodává i na našem trhu. Technicky se toho moc nezměnilo, ale design se dočkal decentního osvěžení a výbava byla zase mírně rozšířena.

Levný Citroën C-Elysée prodělal lehkou modernizaci

Automobily s karoserií sedan u nás nejsou zrovna dvakrát populární a pro low-cost sedany to platí dvojnásob. Nicméně i tak se u nás tento typ vozů prodává, protože pokud chcete kus auta za rozumnou cenu, moc jiných možností, než sáhnout po nějakém tom levném sedanu, není. Kromě Citroënu C-Elysée musíme zmínit hlavně legendárně ošklivý Renault Thalia, který víceméně stál u zrodu této kategorie vozů a který už se neprodává (alespoň u nás). Hlavním konkurentem tohoto Citroënu je spřízněný Peugeot 301 a samozřejmě i dvojka Škoda Rapid / Seat Toledo. C-Elysée spatřil světlo světa před čtyřmi lety, tedy v roce 2012 a výraznějších úspěchů dosáhl hlavně v Číně, což je trh pro malé sedany zaslíbený. Modernizace tomuto modelu určitě prospěla a hned na první pohled si lze všimnout přepracované přední části. Ta nyní obsahuje širší masku chladiče a protáhlý znak Citroënu se táhne až k předním světlometům a zasahuje do nich. To vypadá mnohem zajímavěji a designu určitě prospěla i nová grafika světlometů, která vypadá podstatně moderněji a přitažlivěji. Ve výbavě nebudou scházet ani LEDky pro denní svícení, což je hezky patrné už na první pohled a nárazník s integrovanými mlhovkami je vyvedený v novém stylu.

Levný Citroën C-Elysée prodělal lehkou modernizaciLevný Citroën C-Elysée prodělal lehkou modernizaci

Také na zádi jsou patrné nějaké změny a tu hlavní najdeme u koncových světel, která dostala novou 3D grafiku, díky čemuž design opět poměrně hodně prokoukl. Celkově vypadá zmodernizovaný C-Elysée podstatně stylověji, přitažlivěji a facelift mu tedy pomohl. Hezká linka táhnoucí se od předních kol až ke koncovým světlům zůstala na svém místě. Z dalších novinek musíme zmínit hlavně poměrně hezká litá kola o průměru 16 palců, která dostala jméno San Diego a která budou k dispozici za příplatek. Případný majitel si bude moct vybrat také z dvojice nových barevných odstínů Lazuli Blue a Gris Acier. Venkovní rozměry se nijak nezměnily, takže před sebou máme 4427 mm dlouhý sedan s šířkou karoserie 1748 mm a výškou 1466 mm. Rozvor náprav se zastavil na hodnotě 2652 mm. Za povšimnutí určitě stojí i štědrý zavazadlový prostor o objemu 506 litrů, takže se jedná o vskutku praktický vůz jako stvořený pro takovou tu normální, ne úplně náročnou rodinku. Nyní se můžeme přesunout do interiéru, který prošel modernizací také a je to hezky patrné již na první pohled. Nejvíce změn se událo na středovém panelu, do kterého je zakomponovaný 7 palcový dotykový displej.

Levný Citroën C-Elysée prodělal lehkou modernizaciLevný Citroën C-Elysée prodělal lehkou modernizaci

Ten nahrazuje již letitý a malý monochromatický displej a interiér C-Elysée tak vypadá mnohem moderněji, než doposud. Pod displejem je uložený klasický panel pro ovládání klimatizace a ještě o kousek níž se nachází elektrické ovládání oken a řadicí páka. Volant zůstal stejný, ale palubní deska má trochu změněnou grafiku a na první pohled je podstatně lépe čitelná. Mezi analogovými budíky palubní desky se nachází malý displej palubního počítače. Kromě lehce přepracovaného vzhledu se modernizace interiéru týká také výbavy, která může obsahovat například nejnovější generaci multimediálního palubního systému. Neschází ani technologie Bluetooth a Citroën C-Elysée podporuje i ovládání hlasem a synchronizaci s mobilními telefony prostřednictvím rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Motorová nabídka se nijak nezměnila a základním motorem zůstává benzinová dvanáctistovka PureTech o výkonu 60 kW (82 koní). Tento motor je spojený s pětistupňovou manuální převodovkou a bude vyhovovat spíše klidnějším řidičům, protože jeho dynamika není nijak zázračná.

Levný Citroën C-Elysée prodělal lehkou modernizaciLevný Citroën C-Elysée prodělal lehkou modernizaci

Z klidu na 100 km/h se tento motůrek vyškrábe za 12.9 sekundy a maximální rychlost se zastaví na hodnotě 168 km/h. Jeho kombinovaná spotřeba ale čítá obstojných 4.9 litru paliva na 100 km. V ohledu dynamiky bude mnohem lepší čtyřválec 1.6 VTi o výkonu 85 kW (115 koní), což je pro takto koncipovaný vůz ideální pohonná jednotka. Tento motor může být spojený buď s pětistupňovým manuálem, nebo šestistupňovou automatickou převodovkou, přičemž s manuálem trvá této verzi sprint z 0-100 km/h hezkých 9.4 sekundy (maximální rychlost se může vyšplhat až na 188 km/h). Automat je zabiják dynamiky a s touto převodovkou se zrychlení na 100 km/h zhorší na 11.1 sekundy. Naftový motor samozřejmě neschází a jedná se o osvědčený čtyřválec 1.6 HDi naladěný na 73 kW (100 koní). Tento motor spojený s pětistupňovým manuálem se vyznačuje hlavně nízkou kombinovanou spotřebou spočítanou na 3.8 litru na 100 km. Zmodernizovaný Citroën C-Elysée by se měl začít prodávat v prvním čtvrtletí příštího roku, nicméně ceny prozatím zveřejněny nebyly. Moc změn v ceníku ale pravděpodobně nenastane a tento sedan by tak měl zůstat poměrně velkým kusem auta za rozumnou cenu.

Levný Citroën C-Elysée prodělal lehkou modernizaciLevný Citroën C-Elysée prodělal lehkou modernizaci

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Levný Citroën C-Elysée prodělal lehkou modernizaci


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.