Přeposlat VW Golf sedmé generace má po faceliftu a umí vypínat motor za jízdy

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

VW Golf sedmé generace má po faceliftu a umí vypínat motor za jízdy

15.11.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Dlouho očekávaný facelift současné generace ikonického Volkswagenu Golf je konečně mezi námi. Jednou z hlavních novinek jsou motory 1.5 TSI, celkově vyšší výkony při snížené spotřebě a samozřejmě nebude scházet ani o fous modernější výbava.

VW Golf sedmé generace má po faceliftu a umí vypínat motor za jízdy

VW Golf je bezesporu legendou nejenom v nižší střední třídě, ale v celém automobilovém průmyslu. Tento nejprodávanější hatchback nižší střední třídy je od nepaměti jakýmsi vzorem pro ostatní vozy a pro Volkswagen je to naprosto klíčový model, protože se zároveň jedná o nejprodávanější automobil na evropských trzích. Od roku 1974, kdy spatřil světlo světa první Golf, jich VW prodal na 33 miliónů, což je vpravdě neskutečné číslo, nad kterým se musí sklonit i zarytí odpůrci koncernu. V současné době je na trhu sedmá generace a aktuální facelift je jakýmsi mezistupněm před generací osmou, která už bude zase kompletně nová. S čím tedy tento etalon nižší střední třídy po vylepšení přichází? Kromě nových motorů, lehce přepracovaného interiéru a modernější výbavy si lze všimnout i mírných změn v designu. Těch je ale opravdu pouze minimum a na první pohled jde rozpoznat snad pouze lehce odlišná grafika předních světlometů a mírně přepracovaný nárazník. Jinak se víceméně jedná o pouhou evoluci současné generace, ale na druhou stranu to ničemu nevadí. Golf je Golf a u něj se automaticky očekává spíše usedlý design, který jen tak nezestárne a pro experimenty a výstřelky v nižší střední třídě jsou tu jiní.

VW Golf sedmé generace má po faceliftu a umí vypínat motor za jízdyVW Golf sedmé generace má po faceliftu a umí vypínat motor za jízdy

Grafika koncových světel je také lehce poupravená a ostrá varianta R zaujme výrazným difuzorem a hezkými, oválnými koncovkami výfuku po jeho bocích. Varianta GTI pak disponuje klasickou dvojicí koncovek na levé straně difuzoru. Ještě bychom měli zmínit, že za příplatek budou k dispozici full LED světlomety a že koncová světla jsou z těchto diod složena pokaždé. Tento facelift se týká všech stávajících variant, takže standardního provedení, praktického kombi, ostrých sourozenců GTI a GTI Performance a samozřejmě i nekompromisní verze R, hybridního modelu GTE a plně elektrické varianty e-Golf. V interiéru je novinek podstatně víc, i když to tak na první pohled moc nevypadá. Jeho rozvržení je pořád stejné a na první pohled zaujme pouze nový displej palubního multimediálního systému. Ten bude mít v základu úhlopříčku 6.5 palce, v nejvyšší specifikaci dokonce 9.2 palce a proti staršímu displeji je patrný hlavně úbytek klasických tlačítek. Takřka všechno bude řešeno dotykem přesně podle současných trendů. Pod tímto displejem sedí ovládací panel klimatizace s lehce pozměněnou grafikou a o patro níž se nachází řadicí páka či volič převodovky.

VW Golf sedmé generace má po faceliftu a umí vypínat motor za jízdyVW Golf sedmé generace má po faceliftu a umí vypínat motor za jízdy

Ostré provedení GTI dostane hezký trojramenný volant s kulatým středem a plochou spodní částí, nicméně i standardní volant vypadá velmi povedeně a stylově. Palubní deska bude ve standardu analogová, s displejem palubního počítače uprostřed, ale za příplatek bude k dispozici plně digitální štít. Ten nabídne úhlopříčku 12.3 palce a různé možnosti nastavení grafiky nebo zobrazení. Součástí výbavy bude i technologie CarNet, která zastřešuje připojení k internetu a doplňková výbava bude plná těch nejmodernějších prvků, které jsou kolikrát dostupné až u automobilů o třídu výš. K dispozici bude například ovládání palubního systému pomocí hlasu a gest. Za zmínku stojí také asistent pro couvání s přívěsem, parkovací systém se schopností samostatného zatáčení i brzdění nebo autonomní pomocník při popojíždění v zácpách. Ten zvládne sám pohybovat vozem v koloně do rychlosti až 60 km/h. V oblasti motorů je největší novinkou nasazení dlouho plánovaného čtyřválce 1.5 TSI, kterého dostane i faceliftovaná Škoda Octavia třetí generace. Tento motor bude prozatím k dispozici s výkonem 110 kW (150 koní) a 250 Nm, nicméně plánuje se i úspornější a méně výkonná varianta naladěná na 96 kW (130 koní) a 200 Nm.

VW Golf sedmé generace má po faceliftu a umí vypínat motor za jízdyVW Golf sedmé generace má po faceliftu a umí vypínat motor za jízdy

U té byla spočítána průměrná spotřeba na velmi hezkých 4.6 litru paliva na 100 km, nicméně reálné výsledky v opravdovém světě ukážou až první testy. Velmi zajímavě vypadá spořící funkce, která při sundání nohy z plynu vypne za jízdy motor a to by mělo ušetři průměrně až půl litru paliva na 100 km. Kvůli tomu musel Volkswagen vyvinout nový bateriový systém schopný živit všechny přístroje na palubě i při zhasnutém motoru. Ostrá varianta GTI nyní nabídne výkon 169 kW (230 koní) a posílení se dočkala také varianta Performance, která má nyní rovných 180 kW (245 koní). O nejdivočejší verzi R se výrobce prozatím nezmínil, ale i u ní lze čekat výkonnostní nárůst. Je zajímavé, že naftové motory Volkswagen vůbec nezmiňoval, ale ty samozřejmě budou a zde moc inovací neočekáváme, maximálně tak spotřebu o nějaké to deci nižší (takže klasika 1.6 / 2.0 TDI). Kromě standardního šestistupňového manuálu bude nově k dispozici také sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG, která postupně vytlačí z nabídky svého sourozence se šesti stupni. Prodej faceliftovaného VW Golf sedmé generace by měl odstartovat ještě v tomto roce, a to někdy v průběhu prosince.

VW Golf sedmé generace má po faceliftu a umí vypínat motor za jízdyVW Golf sedmé generace má po faceliftu a umí vypínat motor za jízdy

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku VW Golf sedmé generace má po faceliftu a umí vypínat motor za jízdy


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.