Přeposlat Mercedes-AMG E 63 4Matic+: Nový vrchol třídy E

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mercedes-AMG E 63 4Matic+: Nový vrchol třídy E

03.11.2016 | Ondřej Koníček | Komentářů: 0 |

Mercedes rozšiřuje nabídku ve třídě E, a to o nový ostrý model s označením E 63 4Matic+. Tato pekelně rychlá mašina je nejvýkonnějším zástupcem třídy E všech dob, takže pokud vám nestačí standardní AMG E 43, verze E 63 4Matic+ je tu pro vás.

Mercedes-AMG E 63 4Matic+: Nový vrchol třídy E

Je jasné, že tato novinka je vyslána proti zbrusu nové generaci ikonického sedanu M5 od BMW, nicméně ten prozatím nebyl odhalený a musíme tak počkat, s čím že konkurenční BMW přijde. Bude ale muset vytasit hodně silné zbraně, protože Mercedes-AMG E 63 4Matic+ vypadá opravdu nekompromisně (hlavně ve výkonnějším provedení s přídomkem S) a svými výkony za sebou zanechá i leckterý supersport. Proti umírněnější variantě AMG E 43, která byla až doposud vrcholem nabídky třídy E, je hlavní rozdíl mezi těmito sourozenci v použitém motoru. Zatímco standardní verze je vybavena přeplňovaným šestiválcem, novinka E 63 4Matic+ dostala do vínku pořádný, poctivý osmiválec o zdvihovém objemu 4 litry. To určitě vítáme, protože jak víme, dnešní doba osmiválce nemá zrovna v lásce a je dobře, že si je Mercedes neustále šlechtí. Za zmínku určitě stojí také povedený design s poměrně decentním, avšak líbivým bodykitem. Mercedes-AMG E 63 4Matic+ určitě nepůsobí nějak vulgárně a nebýt čtyř koncovek výfuku a ohromných kol, ani by ho od civilnějších verzí nikdo nepoznal. Přídi dominuje maska chladiče s velkou hvězdou ve středu a vcelku kompaktní světlomety s LEDkami.

Mercedes-AMG E 63 4Matic+: Nový vrchol třídy EMercedes-AMG E 63 4Matic+: Nový vrchol třídy E

Nárazník je vyvedený ve sportovním duchu, má velké průduchy přivádějící vzduch k brzdám a na zádi najdeme již zmíněné čtyři koncovky výfuku uložené po stranách difuzoru. Tyto doplňky jsou vyvedeny v černé barvě, stejně tak jako 20 palcová kola vzadu a 19 palcová vpředu. Na těchto krásných kolech s deseti paprsky jsou obuty pneumatiky o rozměrech 265/35 a 295/30 vzadu. Zpoza kol pak vykukují mohutné brzdy s kotouči o průměru 360 mm u standardní varianty a 390 mm u výkonnější verze S. Není to zrovna lehký automobil a kombinace hmotnosti přesahující 1950 kg a vysokého výkonu zkrátka musí brzdit pořádná soustava. Nyní se můžeme přesunout do interiéru, který je ztělesněním moderny a sportovního stylu. Pokud se vám zdají dnešní volanty moc tenké, tak zde přítomný volant s plochou spodní částí vám určitě padne do noty. Jeho věnec je opravdu hodně tlustý a nevypadá to vůbec špatně. Volantu neschází ani označení horní polohy a úchyty. Za ním se nachází digitální palubní deska, vedle které má své místo rozměrný displej pro ovládání palubního multimediálního systému.

Mercedes-AMG E 63 4Matic+: Nový vrchol třídy EMercedes-AMG E 63 4Matic+: Nový vrchol třídy E

Mohutný středový panel je pak poměrně minimalistický a obsahuje pouze elegantní volič převodovky, ovládání klimatizace, audia a stylové analogové hodiny. Samozřejmostí jsou kvalitní materiály, precizní dílenské zpracování a přítomnost sedaček s výrazným bočním vedením, které podrží tělo i při ostré jízdě. A že bude moct být opravdu pekelně rychlá napovídá použití osmiválcového motoru. Tento přeplňovaný vidlicový osmiválec disponuje zdvihovým objemem 4 litry (konkrétně 3982cc) a v základní variantě nabídne nejvyšší výkon 420 kW (571 koní) v rozmezí 5750 až 6500 ot/min. Točivý moment dosahuje hodnoty 750 Nm a ty jsou dostupné v rozmezí 2250 až 5000 ot/min. To je ale pouze začátek a k dispozici bude i varianta s přídomkem S (Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+), která se pyšní úctyhodným výkonem 450 kW (612 koní) a točivým momentem o hodnotě 850 Nm. Zatímco výkon je u této silnější varianty dostupný ve stejném spektru otáček, točivý moment je k dispozici od 2500 do 4500 ot/min. Dynamické schopnosti obou verzí jsou vskutku parádní a standardní model se umí rozjet z klidu na 100 km/h za 3.5 sekundy.

Mercedes-AMG E 63 4Matic+: Nový vrchol třídy EMercedes-AMG E 63 4Matic+: Nový vrchol třídy E

Výkonnější model S to zvládne ještě o desetinku rychleji (3.4 sekundy) a maximální rychlost je elektricky omezena na klasických 250 km/h. K dispozici ale bude speciální balíček AMD Driver´s, který posune omezovač až na hranici 300 km/h. Za dynamiku zastiňující nejeden supersport může tento ostrý sedan částečně poděkovat i pohonu všech kol 4Matic, který zprostředkuje dostatek trakce i s takto vysokým výkonem. Motor je doplněný devítistupňovou automatickou převodovkou a majitel si bude moct užít jeden ze čtyř jízdních módů (Comfort, Sport, Sport Plus a Individual). Výkonnější varianta má v nabídce také mód Race, který posílá veškerý výkon na zadní nápravu a se kterým si půjde užít nějaké to driftování (a samozřejmě nesmíme zapomenout ani na usmažení zadních pneumatik během chvilky). Kombinace tohoto módu a možnosti vypnutí stabilizačního systému napovídá, že na své si přijdou i ti nejzkušenější, kteří budou chtít prohnat tento rychlý sedan na okruhu. Oficiální představení veřejnosti proběhne na autosalonu v Los Angeles a prodej odstartuje v lednu příštího roku.

Mercedes-AMG E 63 4Matic+: Nový vrchol třídy EMercedes-AMG E 63 4Matic+: Nový vrchol třídy E

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mercedes-AMG E 63 4Matic+: Nový vrchol třídy E


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.