Přeposlat Škoda Octavia dostala facelift a má opravdu dělené přední světlomety

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Škoda Octavia dostala facelift a má opravdu dělené přední světlomety

01.11.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Škodovka oficiálně představila dlouho očekávaný a hodně diskutovaný facelift Octavie a výsledek je přesně takový, jak se spekulovalo. Třetí generace dostala po faceliftu dělené přední světlomety, což poměrně zásadně proměnilo vzhled a několik novinek se událo také v interiéru.

Škoda Octavia dostala facelift a má opravdu dělené přední světlomety

Škoda Octavia je již od první novodobé generace na našem trhu bezesporu legendou a dlouhodobě jí patří výsostný status nejprodávanějšího vozu. Je to zkrátka bestseller se vším všudy a vysokým prodejům nebrání ani fakt, že u konkurence jde vůz podobného ražení sehnat většinou levněji a kolikrát i s lepší výbavou. Octavia ale nabízí dobrý mix povedených jízdních vlastností, prověřených koncernových motorů a hlavně obrovského zavazadlového prostoru, na což našinec prostě slyší. Ani jedné generaci prozatím nechyběla ostrá verze s přídomkem RS, takže Škoda ukojila choutky i řidičů toužících po něčem rychlejším. Popularitu Octavie podpořila také možnost pořídit si pohon všech kol a mít také poměrně schopný univerzální vůz, který se nezalekne ani horšího počasí. Facelift první generace přinesl bez debat pohlednější, modernější design, nicméně u druhé generace facelift zrovna s nadšením přijatý nebyl a Škodovce bylo vytýkáno, že proměnila dříve industriální design Octavie v cosi v korejském duchu. Facelift třetí generace bude bez debat také hodně diskutovaným, protože opět radikálně mění vzezření přídě a spekulace, že Octavie dostane dělené přední světlomety, se potvrdily.

Škoda Octavia dostala facelift a má opravdu dělené přední světlometyŠkoda Octavia dostala facelift a má opravdu dělené přední světlomety

Octavia třetí generace je po faceliftu zkrátka čtyřoká a na první pohled vypadá docela zvláštně. Dělené přední světlomety samozřejmě nejsou žádnou extrémní novinkou, už několik automobilů s tímto řešením v minulosti přišlo, ale ani jednou to nijak zvlášť dlouho nevydrželo. Menší část světlometů má spodní linku sladěnou s linkou masky chladiče a hezky na ni navazuje, což nevypadá špatně, ale rozměrnější část už s nimi jakoby neladí a jako celek to působí trochu nesourodě. Světlomety můžou být i kompletně LED (full LED) a na první pohled přitáhne pozornost i hodně výrazný kryt radaru uprostřed masky. Jako celek vypadá příď faceliftované Octavie určitě originálně a v žádném případě nezapadne v davu nižší střední třídy, nicméně původní design, ať už je jakkoliv okoukaný, je tak nějak ucelenější a dospělejší. Škodovka ale zřejmě chtěla šokovat a to se jí bez debat povedlo. Na zádi zůstalo všechno při starém a jedinou novinkou je výraznější grafika klasických koncových světel. Ani interiéru se nevyhnulo pár změn a tu nejvýraznější najdeme na středovém panelu, kde sedí nový dotykový displej palubního systému. Ten má úhlopříčku 9.2 palce a nyní již není obsypaný tlačítky, těch je pouze pár a nachází se jenom po jeho levé straně.

Škoda Octavia dostala facelift a má opravdu dělené přední světlometyŠkoda Octavia dostala facelift a má opravdu dělené přední světlomety

Ovládání klimatizace zůstalo stejné a nijak se nezměnila ani řadicí páka. Volant se změnil pouze minimálně, ale jiná grafika palubního počítače je docela dobře patrná. Displej palubního počítače sedí klasicky mezi budíky palubní desky a tachometr i otáčkoměr mají lehce přepracovanou grafiku. Samozřejmostí pak bude možnost dopřát si velmi moderní výbavy včetně připojení k internetu prostřednictvím LTE nebo asistenta couvání s přívěsem. Zajímavostí jsou určitě sklopné stolky v opěradlech předních sedadel, což ocení cestující na zadních sedadlech hlavně při delším cestování. Nyní se můžeme přesunout k motorům, které jsou ale tak trochu velkou neznámou a Škodovka prozatím uvedla pouze to, že o pohon faceliftované Octavie se bude starat paleta benzinových a naftových motorů o výkonech od 63 do 135 kW (86 až 184 koní). Základním motorem tedy bude pravděpodobně tříválec 1.0 TSI a další motory by měly být zastoupeny čtyřválci TSI a naftovými jednotkami TDI. V poslední době ale internetem kolují zvěsti, že Octavia dostane zbrusu nové čtyřválce 1.5 TSI, které by měly částečně nahradit jednotky 1.4 TSI a v nejvýkonnějších specifikacích dokonce povedený čtyřválec 1.8 TSI.

Škoda Octavia dostala facelift a má opravdu dělené přední světlomety

Koncern VW tyto motory avizoval již před časem a tyto přeplňované patnáctistovky by měly postupem času jednotky 1.4 TSI úplně nahradit, nicméně nějaký čas spolu budou samozřejmě koexistovat. Drby mluví o tom, že faceliftovaná Octavia dostane variantu naladěnou na 110 kW (150 koní), ale samozřejmě budou existovat jak méně, tak více výkonné verze. Tyto nové motory by měly přinést hlavně lepší efektivitu, nižší spotřebu a tím pádem i nižší emise, což je v dnešní době alfou i omegou automobilového průmyslu (alespoň v Evropě). Základní naftový čtyřválec 1.6 TDI nabídne výkon 85 kW (115 koní) a je tedy o 4 kW silnější, než naftová šestnáctistovka u současné verze. Vrchol naftové nabídky bude tvořit klasický naftový čtyřválec 2.0 TDI ve dvou výkonnostních verzích se 110 nebo 135 kW (150 a 184 koní). Facelift se dotkne také ostré verze RS a také v souvislosti s ní se mluví o výrazné novince. Tato rychlá Octavia by se měla dočkat čtyřválce 2.0 TSI naladěného na 180 kW (245 koní), a pokud by se tak opravdu stalo (jsou to pořád jenom drby), jednalo by se o nejvýkonnější sériovou Octavii všech dob. Prodej faceliftované Octavie odstartuje počátkem příštího roku a do té doby se určitě dočkáme doplnění informací o motorech.

Škoda Octavia dostala facelift a má opravdu dělené přední světlomety

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Škoda Octavia dostala facelift a má opravdu dělené přední světlomety


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.