Přeposlat Seat Leon dostal decentní facelift a tříválec 1.0 TSI

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Seat Leon dostal decentní facelift a tříválec 1.0 TSI

25.10.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Populární kompakt nižší střední třídy Seat Leon dostal decentní facelift lehce omlazující jeho linie. Změn není mnoho a kromě mírně přepracovaného designu se můžeme těšit na přítomnost litrového tříválce pod kapotou nebo upravený interiér.

Seat Leon dostal decentní facelift a tříválec 1.0 TSI

Seat Leon patří v nižší střední třídě mezi velmi populární vozy a může za to hlavně kombinace atraktivního designu se dobře nastavené ceny. Seatu se tento kompakt zkrátka povedl a na popularitě mu přidává také množství verzí (ostrá Cupra, oplastovaná varianta X-Perience, kombi ST a kupé SC). Španělská automobilka pod křídly VW si svého modelu nižší střední třídy hledí a věnuje mu náležitou péči, což je logické, protože je to úspěšný automobil, který vlastně vytáhl Seat ze ztráty. Facelift přináší decentně přepracovaný vzhled, nicméně změn opravdu není mnoho a na první pohled úplně dobře patrné nejsou. Na druhou stranu, design současného Leonu je poměrně výrazný a nadčasový, takže žádné dramatické zásahy do vzhledu nebyly nutné ani žádoucí. Na přídi si lze všimnout mírně přepracované masky chladiče s výraznějším chromovaným dekorem a změnou si prošel i přední nárazník. Ten nyní působí robustnějším dojmem a v něm integrované mlhovky jsou zase výrazně užší, což vypadá hezky moderně. Ani na zádi se toho moc neudálo a za zmínku stojí pravděpodobně pouze lehce přepracovaná grafika koncových světel a přítomnost decentního plastového difuzoru.

Seat Leon dostal decentní facelift a tříválec 1.0 TSISeat Leon dostal decentní facelift a tříválec 1.0 TSI

Rozpoznat na první pohled současného Leona s verzí po faceliftu nebude vůbec jednoduché a jediným výraznějším a dobře identifikovatelným prvkem budou pravděpodobně ony užší mlhovky v předním nárazníku. Změn v interiéru také není mnoho, ale jedné výrazné Leon neutekl a ta se udála na středovém panelu. Na něm se nachází nový dotykový displej palubního multimediálního systému, který nahrazuje ten starší, už na první pohled vcelku zastaralý displej obsypaný klasickými tlačítky. Takřka všechna tlačítka nyní zmizela a nový systém se spoléhá výhradně na dotykové ovládání, což vypadá hezky moderně a je to poplatné současné době. Pod displejem pak sedí klasické ovládání klimatizace a ještě níž má své místo volič převodovky a tlačítko pro nastartování motoru. Za zmínku určitě stojí také absence klasické ruční brzdy, kterou nahradila dnes hojně používaná elektronická. Palubní deska sedící před řidičem je víceméně stejná a opět se skládá ze dvou velkých analogových budíků (tachometr a otáčkoměr), mezi kterými je displej palubního počítače.

Seat Leon dostal decentní facelift a tříválec 1.0 TSISeat Leon dostal decentní facelift a tříválec 1.0 TSI

Budíky mají lehce přepracovanou grafiku, ale není to nic výrazného. Několik nových věcí najdeme také v oblasti výbavy a za zmínku stojí hlavně vnitřní osvětlení, jehož intenzitu bude nově možné měnit (pravděpodobně ale až u vyšších výbav). Dalším prvkem výbavy je bezdrátové nabíjení mobilního telefonu a neschází ani moderní pomocníci v podobě například asistenta pro jízdě v zácpě nebo adaptivního tempomatu, který bude zpříjemňovat delší cestování. Nyní se můžeme přesunout do motorového prostoru, kde se udála jedna velká novinka v podobě přítomnosti přeplňovaného tříválce 1.0 TSI. Ten dostala v minulosti i Škoda Octavia a Audi A3, takže Leon je poslední vůz nižší střední třídy koncernu VW, který tento motor také dostal do nabídky. Zatímco v Octavii tento motor nahradil dvanáctistovku 1.2 TSI o výkonu 81 kW (110 koní), zde nenahrazuje nic a bude v prodeji po jejím boku. Tento přeplňovaný litrový tříválec disponuje výkonem 85 kW (115 koní) a jedná se o poměrně povedený motor (v rámci tříválců), který na klasický hatchback nižší střední třídy bez větších problémů stačí.

Seat Leon dostal decentní facelift a tříválec 1.0 TSISeat Leon dostal decentní facelift a tříválec 1.0 TSI

Další motor v nabídce je čtyřválec 1.4 TSI ve verzích s výkony 92 kW (125 koní), 110 kW (150 koní, tato varianta disponuje technologií vypínání válců ACT) a 81 kW (110 koní), která je uzpůsobena pohonu na CNG. Povedený čtyřválec 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 koní) z nabídky nezmizí a to samozřejmě platí také pro populární ostrou verzi s označením Cupra s motorem 2.0 TSI. Naftové motory zahrnují dva čtyřválce ve čtyřech různých výkonnostních variantách. Motor 1.6 TDI může být naladěný na 66 nebo 85 kW (90 a 115 koní) a objemnější 2.0 TDI disponuje výkony 110 a 135 kW (150 a 184 koní). Novinkou je pak možnost spojit slabší naftový dvoulitr s pohonem všech kol 4Drive a novou sedmistupňovou převodovkou se dvěma spojkami. Na závěr zmíníme také přítomnost nové vrcholné výbavové linie s označením Xcellence, kterou si Leon vypůjčil z SUV Ateca. Prozatím se přesně neví, kdy se modernizovaný Leon začne prodávat u nás, ale mělo by se tak stát velmi brzy. Současný Leon totiž zmizel z oficiálních stránek Seatu, takže je velmi pravděpodobné, že automobilka nyní pracuje na přidání této faceliftované verze.

Seat Leon dostal decentní facelift a tříválec 1.0 TSISeat Leon dostal decentní facelift a tříválec 1.0 TSI

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Seat Leon dostal decentní facelift a tříválec 1.0 TSI


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.