Přeposlat Honda představila CR-V páté generace

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda představila CR-V páté generace

20.10.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda představila svůj populární model CR-V v nové, již páté generaci, a to prozatím pro americký trh. Novinka se pyšní přepracovaným designem, kompletně novým interiérem i novými motory, takže to Honda vzala opravdu od podlahy.

Honda představila CR-V páté generace

Honda CR-V spadá do nesmírně populární kategorie automobilů SUV a tento model víceméně stál u zrodu této třídy. Napříč všemi generacemi patřila Honda CR-V vždy k těm nejlépe jezdícím SUV a dá se čekat, že stejně na tom bude i nejnovější verze. Tu prozatím Honda ukázala pouze ve specifikaci pro americký trh, ale dá se čekat, že varianta pro Evropu bude velmi podobná a maximálně trochu ubude chromovaných dekoračních prvků, na které si u nás moc nepotrpíme. Zatímco u přední části je trochu patrné, že vychází ze stávající generace, záď už je kompletně nová a poměrně originálně pojatá. Přední část působí trochu futuristickým dojmem a skládá se z ostře řezaných světlometů, masky chladiče s výrazným chromovaným dekorem a sportovně pojatého nárazníku s integrovanými mlhovkami. Zadní část ale zaujme podstatně víc a zde si Honda s designem opravdu vyhrála, nicméně je těžko určit, zda v tom dobrém, či špatném slova smyslu. Záď nového CR-V vypadá sice poměrně originálně, ale  zároveň i tak nějak zvláštně a nepůsobí úplně sourodým dojmem.

Honda představila CR-V páté generaceHonda představila CR-V páté generace

Dominantní prvek zde určitě tvoří koncová světla výrazně protažená až do boční části karoserie, která jsou spojená chromovanou dekorační lištou. Na první pohled zaujmou také výrazné prolisy na pátých dveřích a plastový difuzor, po jehož bocích sedí dvě koncovky výfuku. Nová generace má proti té současné výrazně delší kapotu a celkově působí CR-V páté generace tak nějak mohutněji, ale zároveň sportovněji a dynamičtěji. Honda zmiňuje také vyšší světlou výšku, takže se dá čekat, že novinka by mohla být trochu schopnější v terénu. Za zmínku stojí i poměrně výrazně vytažené blatníky a lehce se svažující záď zakončená decentní stříškou nad zadním sklem. Při pohledu z profilu hezky vynikne také elegantní linka táhnoucí se od předních světlometů až k zadním kolům, která trochu zmírňuje jinak lehce těžkopádný profil. Nyní se můžeme přesunout do interiéru, který si prošel opravdu rozsáhlou modernizací a nyní vlastně vypadá úplně jinak. Už nepůsobí tak futuristicky, jako u současné generace a je spíše elegantní, minimalistický a zároveň má snad až prémiový nádech.

Honda představila CR-V páté generaceHonda představila CR-V páté generace

Interiér vychází částečně z nové generace modelu Civic a jeho dominantu tvoří široký středový panel s ovládáním klimatizace a sedmipalcovým barevným displejem palubního multimediálního systému. Tento displej je do středového panelu velmi hezky a elegantně zakomponovaný, takže Honda nešla směrem do prostoru trčících tabletů, jako většina konkurentů a je to jenom a jenom dobře. Toto řešení je podle nás mnohem lepší a displej vypadá jako součást prostředí a ne jako něco, co bylo do interiéru naroubováno na poslední chvíli. Volič převodovky sedí na vyvýšené plošině, což je praktické i ergonomické. Před řidičem má své místo trojramenný, na první pohled docela vzdušný volant a kompletně digitální palubní deska. Dílenské zpracování bude určitě velmi dobré a Honda v tomto ohledu nemá prakticky žádné větší nedostatky. Japonská automobilka se dále zmiňuje, že interiér má být největší, takže i nejprostornější ve své třídě a nebude scházet ani moderní výbava typu bezdotykového otevírání víka zavazadlového prostoru nebo dálkového startování. Velká neznámá se pak týká motorů, tedy alespoň u ještě nepředstavené verze určené pro evropský trh, ale nabídka pohonných jednotek se dá tak nějak odvodit.

Honda představila CR-V páté generace

V Americe bude k dispozici benzinový čtyřválec 2.4 i-VTEC o výkonu 132 kW (180 koní) a točivém momentu 244 Nm, který určitě v Evropě očekávat nemůžeme a zde ho s největší pravděpodobností nahradí nový čtyřválec 1.5 VTEC Turbo. Tento přeplňovaný benzinový čtyřválec má poměrně hezké parametry čítající 144 kW (196 koní) a 243 Nm, takže by měl bez větších problémů svižně rozhýbat i toto vyšší SUV. Co si budeme povídat, po nějakém silnějším benzinovém motoru CR-V vyloženě volala, protože atmosférický dvoulitr v současné generaci (114 kW) není zrovna ideální motor. Podle nás se tento motor do nové generace už vůbec nedostane. Milovníci nafty se budou moct těšit na povedenou šestnáctistovku i-DTEC, která by měla nabídnout 88 nebo 118 kW (120 a 160 koní). Ve standardu budou poháněna pouze přední kola a pohon zadních kol bude k dispozici za příplatek. Zmínit musíme také přítomnost převodovky CVT u všech motorizací a není vůbec jasné, jestli bude klasický manuál vůbec v nabídce. Více informací bude k dispozici  na autosalonu v Los Angeles, který bude probíhat v polovině listopadu.

Honda představila CR-V páté generace

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 2

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda představila CR-V páté generace


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.