BMW


Přeposlat BMW řady 5 sedmé generace je oficiálně venku

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW řady 5 sedmé generace je oficiálně venku

18.10.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Německá automobilka BMW představila dlouho očekávanou novou generaci řady 5, která vstoupí mezi zákazníky již posedmé. Rozměry se proti současné generaci změnily pouze minimálně, ale hmotnost šla dolů poměrně výrazně.

BMW řady 5 sedmé generace je oficiálně venku

V pořadí již sedmá generace slavného BMW řady 5 nese označení G30 a jedná se o jeden z nejočekávanějších automobilů tohoto roku. Aby taky ne, prozatím poslední generace BMW 5 si vysloužila pověst nejlépe jezdícího automobilu své třídy a všichni tak očekávají, že superlativy budou na místě také u generace nové. Na to si ale budeme samozřejmě muset počkat až do prvních testů. Novinka je na první pohled pouze jakousi evolucí stávajícího modelu a nic úplně zásadního se u ní neudálo, nicméně to samozřejmě vůbec nevadí a nějakou extrémní revoluci určitě nikdo nečekal. Ani v oblasti designu to není žádný divočina, ale rozeznat od sebe novinku a stávající generaci určitě nebude nijak zvlášť problematické. Sedmá generace tohoto vpravdě ikonického sedanu dostala podstatně mohutnější přední světla, která jsou po vzoru ostatních modelů BMW napojena na masku chladiče. Samotná maska je vyvedena v tradičním stylu a má tedy klasické dvě ledvinky, ale nyní disponuje podstatně výraznějším chromovaným dekorem po obvodu. Přední nárazník je kompletně přepracovaný a změn si lze všimnout také v zadní části.

BMW řady 5 sedmé generace je oficiálně venkuBMW řady 5 sedmé generace je oficiálně venku

Koncová světla se sice nesou v podobném duchu, jako u generace šesté, ale jsou užší, více protáhlé a mají novou grafiku. Jako celek působí nová generace moderněji, tak nějak dospěleji a zároveň sportovněji a dynamičtěji. Kompletní rozměry karoserie čítají 4936 x 1869 x 1466 mm, takže rozdíly proti současnému modelu jsou poměrně malé (29 mm na délku, 6 mm na šířku a 2 mm na výšku), ale hmotnost mezigeneračně klesla až o 100 kg, což je opravdu dobrý výsledek. Lehce narostl také rozvor kol, a to o 7 mm na aktuálních 2975 mm a můžeme tak čekat lepší vnitřní prostor pro posádku. Objem zavazadlového prostoru se zastavil na 530 litrech a BMW u této generace zmiňuje také perfektní aerodynamiku, kterou vystihuje koeficient odporu vzduchu vyjádřený číslem 0.22. Určitě bychom měli zmínit, že nové BMW řady 5 dostane v základní výbavě LED osvětlení (denní svícení, potkávací a dálková světla) a za příplatek pak bude k dispozici i modernější systém adaptivních LED světlometů. Nyní se můžeme přesunout do interiéru, který se sice nijak zásadně nezměnil, ale decentnímu přepracování samozřejmě neunikl a na první pohled jde poznat hlavně jinak řešený displej multimediálního systému.

BMW řady 5 sedmé generace je oficiálně venkuBMW řady 5 sedmé generace je oficiálně venku

Ten je nyní usazený nad středovým panelem a jakoby trčí do prostoru, což je proti displeji zakomponovanému do palubní desky u současné generace docela velký rozdíl. Toto řešení je nyní velmi v kurzu a BMW tomu zkrátka tak trochu podlehlo. Samotný displej má úhlopříčku 10.25 palce, je barevný, pochopitelně dotykový a obsluhuje prozatím poslední generaci palubního systému iDrive. Pod ním pak sedí široký středový panel s výdechy klimatizace, ovládacími prvky klimatizace, audia a úplně nejníže má své místo volič převodovky. Velmi dobře vypadá i povedený volant a k dispozici bude hned několik různých tvarů, nicméně to je BMW již dobrým zvykem. Nová generace BMW řady 5 bude samozřejmě plná různých elektronických pomocníků nebo asistentů, bez kterých to v této třídě vozů už tak nějak nejde. Zmínit bychom měli například asistenta pro změnu jízdního pruhu, klasické hlídání mrtvého úhlu nebo asistent pro jízdu v pruzích, který pracuje do rychlosti až 210 km/h.

BMW řady 5 sedmé generace je oficiálně venkuBMW řady 5 sedmé generace je oficiálně venku

BMW trochu zamíchalo s označením jednotlivých verzi podle motoru a například tradiční značení 530i neodkazuje na šestiválec, ale na přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o hezkém výkonu 185 kW (252 koní) a 350 Nm. Novinka se zvládne s tímto motorem rozjet z klidu na 100 km/h za 6.2 sekundy a maximální rychlost se zastaví na 250 km/h. O stupínek výš pak stojí varianta 540i, která je osazena přeplňovaným šestiválcem o zdvihovém objemu 3 litry. Ten disponuje výkonem 340 koní, 450 Nm a novou pětku vystřelí na 100 km/h za 5.1 sekundy. Maximální rychlost opět utne omezovač při 250 km/h. Vrcholná verze (alespoň do příchodu nové ostré M5) nese označení M550i xDrive a ta ve svém nitru veze přeplňovaný osmiválec o zdvihovém objemu 4.4 litru a výkonech 340 kW (462 koní) a 640 Nm. Dynamika tohoto modelu je výborná a z 0-100 km/h se umí rozletět za rovné 4 sekundy, což je méně, než kolik k tomu potřebuje aktuální ostrá verze M5.

BMW řady 5 sedmé generace je oficiálně venkuBMW řady 5 sedmé generace je oficiálně venku

Nová verze M5 tedy bude muset být ještě rychlejší a odhaduje se, že se budeme moct těšit na cca 600 koní a zrychlení z 0-100 km/h za 3.6 sekundy. Jsou to ale pouze spekulace a na zbrusu novou M5 si ještě budeme muset počkat. U nové řady 5 se samozřejmě nezapomnělo ani na naftové jednotky, které zastupují varianty s označením 520d a 530d. První disponuje dvoulitrovým čtyřválcem o výkonech 140 kW (190 koní) a 400 Nm a druhá třílitrovým šestiválcem s výkony 195 kW (265 koní) a 620 Nm. Hlavně šestiválec je na tom dynamicky velmi schopně a v kombinaci s pohonem všech kol xDrive se tato verze zvládne rozjet z klidu na 100 km/h za 5.4 sekundy. Když už jsme nekousli xDrive, tak vězte, že tento pohon všech kol budou mít k dispozici za příplatek všechny motorizace. Základní model 520d bude ve standardní výbavě osazený šestistupňovým manuálem (osmistupňová automat bude za příplatek), nicméně ostatní varianty dostanou osmistupňový automat již v základu. Nová generace BMW řady 5 se začne prodávat v únoru 2017 a už se velmi těšíme na novou ostrou verzi M5, která by měla být vskutku fantastická.

BMW řady 5 sedmé generace je oficiálně venkuBMW řady 5 sedmé generace je oficiálně venku

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW řady 5 sedmé generace je oficiálně venku


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.