Přeposlat Hybridní Audi Q7 e-tron oficiálně vstupuje na náš trh

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Hybridní Audi Q7 e-tron oficiálně vstupuje na náš trh

13.10.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Německé Audi uvádí na náš trh velmi zajímavou verzi svého velkého SUV Q7, a to hybridní variantu s označením e-tron. Novinka už má i svou oficiální cenu, tak se pojďme podívat, co všechno vlastně tento automobil nabídne.

Hybridní Audi Q7 e-tron oficiálně vstupuje na náš trh

Nová generace Audi Q7 byla odbornou veřejností přijata veskrze kladně a superlativy sklízí hlavně ostrá varianta SQ7, která dostala do vínku fantastický naftový osmiválec. Hybridní verze s označením Q7 e-tron sice nemá osm válců a musí se spokojit se šestiválcem, ale i tak nabídne velmi zajímavou techniku a slušné dynamické schopnosti. Na to se ale podíváme až v závěru a začneme jako vždy vzhledem, který vychází ze standardního modelu Q7 druhé generace. Rozpoznat od sebe obyčejnou a hybridní verzi e-tron je velmi obtížné a na první pohled si lze všimnout snad pouze absence klasických koncovek výfuku u hybridu. Tam, kde má standardní Q7 dvě nebo hned čtyři koncovky výfuku (SQ7), tam má e-tron pouze jakýsi dekorační doplněk. Přední část s mohutnou, ostře řezanou jednolitou maskou chladiče zůstala stejná a nepatrně se změnil pouze styl nárazníku. Přední světlomety i koncová světla pak zůstala také stejná, takže vzhledově není e-tron opravdu nijak výrazně odlišený od standardních modelů. U tohoto automobilu ale samozřejmě nejde o design, podstatně důležitější je technická stránka věci a fakt, že tento hybrid umí jezdit i pouze na elektřinu s nulovými emisemi.

Hybridní Audi Q7 e-tron oficiálně vstupuje na náš trhHybridní Audi Q7 e-tron oficiálně vstupuje na náš trh

Interiér je také stejný a staví hlavně na robustním středovém panelu, na kterém najdeme volič převodovky, ovládání klimatizace a barevný displej palubního multimediálního systému MMI. Trojramenný volant vypadá také velmi dobře a za ním si lze všimnout digitální palubní desky (Audi virtual cockpit), která je součástí standardní výbavy. Ona základní výbava je poměrně bohatá a obsahuje například systém Audi connect, LED světlomety, kvalitní audio o výkonu 180W nebo 19 litá kola. Příplatková výbava je samozřejmě hodně rozsáhlá a je možné dopřát si například kola o průměru až 21 palců (litá nebo kovaná), prémiové audio od společnosti Bang & Olufsen a hromadu různých dekoračních a luxusních prvků. Například luxusní čalounění interiéru v kombinaci kůže Valcona / alcantara vyjde na astronomických 333 500 Kč. Pokud tedy nemá budoucí majitel hluboko do kapsy (což asi případný zájemce o takto drahé SUV nemá), lze si Audi Q7 e-tron vybavit vskutku královsky. To ale samozřejmě není u Audi žádnou novinkou, stejně tak jako precizní zpracování interiéru, které lze také očekávat.

Hybridní Audi Q7 e-tron oficiálně vstupuje na náš trhHybridní Audi Q7 e-tron oficiálně vstupuje na náš trh

Kompletní přehled standardní výbavy včetně té příplatkové a různých doplňků je k dispozici na oficiálních stránkách výrobce. Hlavní zbraní nového Audi Q7 e-tron je ale samozřejmě v hybridním pohonu, který v sobě kombinuje šestiválcový naftový motor 3.0 TDI a doplňkový elektromotor. Konvenční spalovací motor disponuje výkonem 190 kW, tedy 258 koní a točivým momentem o hodnotě 600 Nm, což jsou hodnoty stejné, jako u standardního modelu. Elektromotor pak přidává dalších 94 kW (128 koní) a 350 Nm točivého momentu, nicméně tyto hodnoty se nedají sčítat, takže finální výkon celé této hybridní soustavy je 275 kW (374 koní). Dynamická stránka věci není vůbec špatná a zrychlení z klidu na 100 km/h zvládne Audi Q7 e-tron za 6.2 sekundy. Maximální rychlost se pak může vyšplhat až na 230 km/h. Dynamika je tedy výrazně lepší, než u obyčejného modelu Q7 s motorem 3.0 TDI, který zvládne sprint z 0-100 km/h za 7.1 sekundy a rozjede se na 217 km/h. Poháněna jsou samozřejmě všechna čtyři kola, a to prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky tiptronic.

Hybridní Audi Q7 e-tron oficiálně vstupuje na náš trhHybridní Audi Q7 e-tron oficiálně vstupuje na náš trh

Kombinovaná spotřeba byla spočítána na 1.9 litru paliva na 100 km/h, což je na takto ohromný kolos parádní hodnota, ale je samozřejmě otázkou, jak úsporný bude či nebude tento hybridní pohon v reálném světě. Každopádně ale půjde jezdit s nulovými emisemi i spotřebou, a to v režimu pouze na elektřinu, ve kterém zvládne urazit tento hybridní model až 56 km na jedno nabití. Když už jsme u té elektřiny a nabíjení, tak vězte, že akumulátory použité v Audi Q7 e-tron disponují kapacitou 17,3 kWh a jejich nabití zabere 2.5 hodiny. To není žádná hrůza a díky poměrně krátkému nabíjení tak bude tento hybridní systém dobře použitelný i v reálném světě. Základní cena nového Audi Q7 e-tron byla pro náš trh stanovena na 2 251 900 Kč s daní a jak jsme uvedli výše, standardní výbava je poměrně bohatá. K dipozici je také speciální paket Lifestyle za zvýhodněnou cenu 56 300 Kč, který obsahuje hlavně povedená světla LED Matrix, zadní kameru nebo bezklíčkový přístupový systém. Kompletní technické specifikace, včetně výčtu příplatkových prvků, jsou k dispozici na oficiálním webu Audi.

Hybridní Audi Q7 e-tron oficiálně vstupuje na náš trhHybridní Audi Q7 e-tron oficiálně vstupuje na náš trh

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Hybridní Audi Q7 e-tron oficiálně vstupuje na náš trh


počet příspěvků: 0

 

Redirect

Please click here to continue.

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.