Přeposlat Alfa Romeo Giulia Veloce: Hezká střední verze se sportovním nádechem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Alfa Romeo Giulia Veloce: Hezká střední verze se sportovním nádechem

11.10.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Alfa Romeo Giulia byla nadšeně přijata jak odbornou, tak laickou veřejností a v současné době se jedná o nejlépe jezdící sedan střední třídy. Kromě ostré verze Quadrifoglio nabídne zajímavé svezení také trochu umírněnější varianta Veloce, na kterou se dnes podíváme.

Alfa Romeo Giulia Veloce: Hezká střední verze se sportovním nádechem

Sedan střední třídy Giulia byl jeden z nejočekávanějších automobilů tohoto roku a podle prvních testů takřka v ničem nezklamal. Naopak, většina odborné veřejnosti ho pasovala na nejlépe jezdící automobil střední třídy, což je pro Alfu určitě velká pocta a to, co tato skomírající italská automobilka potřebovala. Na  Giulii se totiž dívá jako na jakéhosi spasitele Alfy Romeo a na model, který by ji měl vrátit plně do hry a udělat z ní opět konkurenceschopného výrobce automobilů na pomezí klasické a prémiové třídy. Zda se to opravdu povedlo, ukáže až čas a prodeje, ale soudě dle prvních dojmů to Alfa dokázala a postavila zábavný, skvěle vyladěný sedan střední třídy, před kterým se musí sklonit i silná německá trojka. Varianta s označením Quadrifoglio, která hraje hlavní roli od prvního oficiálního představení Giulie, je opravdu drsný sedan s motorem od Ferrari o výkonu 375 kW (510 koní), který si dá drtivou většinu přímé konkurence ke snídani. Je to ale samozřejmě také nejdražší verze a v základu stojí přes 2 miliony korun, takže stavět prodeje na ní nejde a Alfa potřebovala takovou tu střední variantu, které se většinou prodávají nejlépe.

Alfa Romeo Giulia Veloce: Hezká střední verze se sportovním nádechem

Světlo světa tak spatřila Giulia Veloce, která vyplňuje mezeru mezi obyčejnými specifikacemi a top modelem  Quadrifoglio. Verze Veloce bude nabízena se dvěma motory, ale na techniku se podíváme až později. Začneme jako vždy designem, který je sice na první pohled stejný, jako u standardních modelů, ale v několika málo ohledech se přece jenom liší. Giulia Veloce se odlišuje tmavým lemováním oken a dostala do vínku také speciální litá kola s unikátním designem, která jsou určeny pouze pro tuto verzi. Tato kola mají průměr 19 palců a na první pohled zaujmou také výrazné třmeny kotoučových brzd vyvedené v kontrastní žluté barvě. Přídi dominují zajímavě tvarovaná světla a klasická maska chladiče, která je doplněna sportovně střiženým nárazníkem. Příď je tedy vyvedena spíše v minimalistickém duchu a černý výplet masky vypadá velmi dobře a hezky celkový vzhled oživuje. Na zádi pak najdeme robustní difuzor, po jehož stranách jsou usazeny dvě mohutné koncovky výfuku a neschází ani decentní přítlačné křídlo integrované do víka zavazadlového prostoru.

Alfa Romeo Giulia Veloce: Hezká střední verze se sportovním nádechem

I standardní Giulia je po čertech hezkým automobilem, no varianta Veloce jí přidává na odhodlání a je jak nepatrně drsnější, tak sportovnější. Je to zkrátka takový ten ne úplně ostrý, ale dostatečně dynamický sedan, co má švih. Interiéru dominuje krásný trojramenný volant, za kterým sedí palubní deska s instrumenty uloženými ve dvou tubusech, mezi kterými je uložený displej. Středový panel je poměrně jednoduchý a obsahuje klasické ovládání klimatizace a nad ním umístěný barevný dotykový displej, který slouží k ovládání palubního multimediálního systému. Samozřejmostí jsou pak sportovní sedačky s výrazným bočním vedením. Součástí standardní výbavy specifikace Veloce by měli být různí bezpečnostní asistenti, jako například hlídání jízdního pruhu nebo systém rozpoznání chodců s autonomním brzděním. Nejdůležitější ale budou samozřejmě motory a jak jsme se zmínili již v úvodu, Giulia Veloce bude k dispozici s dvojicí pohonných jednotek. Jako první zmíníme naftový čtyřválec o zdvihovém objemu 2.2 litru, který byl pro tuto variantu naladěný na 154 kW (210 koní) a 470 Nm.

Alfa Romeo Giulia Veloce: Hezká střední verze se sportovním nádechem

Dynamické schopnosti bohužel prozatím nejsou známé, ale odhadujeme, že z 0-100 km/h se tato varianta rozjede za cca 6.5 sekundy. Standardní verze se stejným motorem, ale nižším výkonem 132 kW (180 koní), umí tuto disciplínu za 7.1 sekundy, takže 6.5 sekundy pro Veloce vypadá jako takový střízlivý odhad. Druhým motorem v nabídce je přeplňovaný benzinový čtyřválec 2.0 Turbo naladěný na velmi hezkých 206 kW (280 koní) a 400 Nm. Také zde musíme dynamické schopnosti odhadovat, ale vzhledem k tomu, že verze s výkonem 147 kW (200 koní) umí sprint z 0-100 km/h za 6.7 sekundy, Veloce to podle nás zvládne výrazně pod 6 sekund. Specifikace Veloce nabídne ve standardní výbavě pohon všech kol s tradičním označením Q4, který posílá při dobrých podmínkách všechen výkon na zadní kola a přední kola připojuje až v případě nutnosti. Na předek pak zvládne tento systém poslat v případě potřeby až 60 % výkonu. Standardem bude také osmistupňová automatická převodovka s možností řazení pádly pod volantem. Zatím není bohužel jasné, kdy se varianta Veloce u nás začne prodávat, ale už existuje první nástřel ceny. Ta by se u obou variant měla pohybovat v základu okolo 1.2 milionu Kč.

Alfa Romeo Giulia Veloce: Hezká střední verze se sportovním nádechem

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Alfa Romeo Giulia Veloce: Hezká střední verze se sportovním nádechem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.