Přeposlat Audi RS 3 s karoserií sedan je oficiální a má 400 koní

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi RS 3 s karoserií sedan je oficiální a má 400 koní

06.10.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Také dnes navštívíme automobilku se čtyřmi kruhy ve znaku, tedy Audi. Ta představila prozatím posledního a nejvýkonnějšího zástupce modelové řady 3, a to ostrý sedan RS 3. Je to pořádná raketa, kterou pohání nejvýkonnější sériový pětiválec současnosti.

Audi RS 3 s karoserií sedan je oficiální a má 400 koní

Ostré vozy od Audi s klasickým označením RS patří mezi to nejrychlejší, co jde v současné automobilové produkci pořídit a je jedno, jestli je to malý hatchback řady 3 nebo rodinné kombi RS 6 Avant. Řada RS je vskutku legendou, která se staví po bok svých konkurentů v podobě BMW M nebo Mercedesu AMG a nic jim nedá jen tak zadarmo. Nejnovější přírůstek v podobě ostrého sedanu RS 3 vypadá opravdu hodně divoce a Audi se pyšní, že ho pohání nejvýkonnější sériový pětiválcový motor na světě, čemuž není důvod nevěřit. Jedná se úplně nový motor, který se ukázal již v ostrém kupé TT RS, nicméně na techniku se podíváme až později. Ze začátku si proklepneme design, který je vyvedený v typickém duchu automobilů se znakem RS. Není to tedy žádný přeplácaný výtvor jako od nějakého garážového tunera, je to naopak poměrně střízlivě vyvedený sedan s několika hezkými doplňky, které dávají na odiv jeho potenciál. Přídi dominuje klasická, šestiúhelníková maska chladiče s černým výpletem a ta je doplněná ostře řezanými světlomety a sportovně střiženým nárazníkem.

Audi RS 3 s karoserií sedan je oficiální a má 400 koníAudi RS 3 s karoserií sedan je oficiální a má 400 koní

Nejvíce divoký je tento sedan na zádi, kde najdeme dvě opravdu mohutné koncovky výfuku vyvedené po stranách štědře dimenzovaného difuzoru. Na víku displeje si můžeme všimnout integrovaného spoileru a za zmínku určitě stojí také krásná litá kola. Ta mají ve standardu průměr 19 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 235/35, nicméně ty půjde na přání vyměnit za širší a nižší gumy o rozměrech 255/30. Zpoza kol prosvítají mohutné třmeny kotoučových brzd, a zatímco na předních kolech najdeme kotouče o průměru 370 mm, na zadním mají své místo 310 mm kotouče. Ve standardu je samozřejmě brzdná soustava klasicky ocelová, ale k dispozici budou i karbon-keramické brzdy, které nabídnou hlavně podstatně vyšší výdrž a minimální vadnutí (příplatek ale bude určitě hodně tučný). Kompletní rozměry Audi RS 3 sedan čítají 4479 x 1802 x 1399 mm a rozvor náprav se zastavil na hodnotě 2631 mm. Proti standardní verzi sedí tato ostrá varianta o značných 25 mm níž k silnici a rozdíly najdeme i v oblasti rozchodu kol. Ta přední mají rozchod o 20 mm delší a u zadních kol narostl rozchod o 14 mm.

Audi RS 3 s karoserií sedan je oficiální a má 400 koníAudi RS 3 s karoserií sedan je oficiální a má 400 koní

Interiér je vyvedený v typickém duchu Audi a je doplněný pro automobily se znáčkem RS klasickými prvky, takže ve finále vypadá jak luxusně, tak sportovně. Fantasticky působí hlavně trojramenný volant se zvýrazněnými úchyty, decentně zploštělou spodní částí a čalouněním alcantara. Středový panel obsahuje ovládání klimatizace, několik dalších ovládacích prvků a na jeho vrcholu najdeme sedmipalcový barevný displej sloužící k ovládání multimediálního palubního systému. Přítomnost digitální palubní desky s úhlopříčkou 12.3 palce nijak nepřekvapí, stejně tak jako kvalitní materiály typu kůže Nappa, karbon nebo hliník. Palubní systém je dále vybavený LTE modulem pro využívání mobilního internetu a ve výbavě samozřejmě nebudou scházet ani různí asistenti a pomocníci. Za zmínku stojí hlavně částečně autonomní asistent pro jízdu v koloně, který umí do rychlosti 65 km/h krátkodobě převzít řízení. Sportovní sedačky mají výrazné boční vedení, aby podržely tělo při ostré jízdě a neschází jim ani integrované hlavové opěrky. Srdcem tohoto ostrého sedanu je nový, přeplňovaný pětiválec o zdvihovém objemu 2.5 litru, který se prvně ukázal v již zmíněném modelu TT RS.

Audi RS 3 s karoserií sedan je oficiální a má 400 koníAudi RS 3 s karoserií sedan je oficiální a má 400 koní

Audi se chlubí, že proti předchozí generaci je tento nový motor o značných 26 kg lehčí a samozřejmě nabídne podstatně vyšší výkon. Na všechna kola proudí 294 kW, tedy rovných 400 koní a točivý moment dosahuje hodnoty masivních 400 Nm. Zatímco výkon je dostupný v rozmezí 5850 – 7000 ot/min, točivý moment je k dispozici od 1700 až do 5850 ot/min. Dynamické schopnosti jsou podle očekávání skvělé a tento po čertech rychlý sedan se zvládne rozjet z klidu na 100 km/h za 4.1 sekundy. V rozletu ho zastaví až omezovač, a to na klasických 250 km/h, nicméně nebude scházet možnost nechat si omezovač posunout až na 280 km/h. Přenos síly na silnici obstarává sedmistupňová automatická převodovka S tronic s možností řazení pádly za volantem a pohon všech kol quattro samozřejmě neschází. K dispozici bude i podvozek vybavený adaptivními tlumiči a třemi úrovněmi nastavení (Auto, Comfort a Dynamic). Nové Audi RS 3 s karoserií sedan by se mělo začít prodávat v průběhu příštího roku, nicméně cenu výrobce prozatím bohužel tají. Je ale jasné, že se bude jednat o nejdražšího zástupce modelové řady 3.

Audi RS 3 s karoserií sedan je oficiální a má 400 koníAudi RS 3 s karoserií sedan je oficiální a má 400 koní

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 2

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi RS 3 s karoserií sedan je oficiální a má 400 koní


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.