Přeposlat Bentley Bentayga dostalo naftový osmiválec z Audi SQ7

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Bentley Bentayga dostalo naftový osmiválec z Audi SQ7

27.09.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Nejluxusnější SUV současnosti, tedy Bentley Bentayga, dostalo pod svou kapotu nový motor a ten si pro sebe urval hned několik zajímavých prvenství. Jedná se o první naftový motor v automobilu Bentley a Bentayga se s jeho pomocí stává nejrychlejším naftovým SUV současnosti.

Bentley Bentayga dostalo naftový osmiválec z Audi SQ7

Pro Bentley je model Bentayga přelomovým automobilem hned z několika důvodů. Jedná se o první SUV od této tradiční anglické značky a nová varianta s naftovým motorem je zase první automobil s logem okřídleného béčka, která má pod kapotou tento typ motoru. Automobilka Bentley vznikla v roce 1919 a naftovému motoru tedy trvala cesta pod kapotu značných 97 let. Není se vůbec čemu divit, protože až doposud vyráběla tato automobilka pouze luxusní cestovní GT nebo limuzíny, kde nejsou naftové motory nutné a v tomto segmentu ani moc žádané. SUV je ale úplně jiný šálek čaje a do tohoto typu vozů se naftový motor hodí velmi dobře nehledě na to, jak urozený nebo neurozený původ má. Vysoká stavba, mizerná aerodynamika, většinou pohon všech kol a ohromná hmotnost, to všechno jsou důvody, proč je naftový motor s vysokým točivým momentem ta správná volba. Nemluvíme ale samozřejmě o dvoulitrovém čtyřválci, do obrovských SUV je potřeba něco mohutnějšího a ideální je šesti či osmiválec. A právě na osm válců vsadili i v Bentley a motor jim dodal koncernový sourozenec Audi, nicméně na něj se podíváme až později a začneme jako vždy vzhledem.

Bentley Bentayga dostalo naftový osmiválec z Audi SQ7Bentley Bentayga dostalo naftový osmiválec z Audi SQ7

Ten se totiž proti benzinové verzi trochu liší a hlavní rozdíl najdeme na přídi. Zde má své místo obrovská maska chladiče vyvedena v černé barvě a to je právě ta změna. Varianta s benzinovým motorem má masku chladiče světlou a výraz naftového modelu je tedy podstatně drsnější. Dva kruhové světlomety po bocích masky samozřejmě zůstaly a nijak se nezměnil ani nárazník s integrovanými mlhovkami a výraznou plastovou ochranou. Další změnu najdeme na zádi a jsou to koncovky výfuku vyvedené v trochu jiném tvaru. Benzinový model je má klasicky oválné a u naftové varianty jsou uprostřed mírně zúžené, takže vypadají, jako by koncovky nebyly dvě, ale hned čtyři. To je tak nějak všechno a v ostatních prvcích designu jsou obě varianty úplně stejné. Neschází tedy vytažené blatníky, stříška nad zadním oknem ani chromované dekorační doplňky. Interiér zůstal stejný, takže majitel se může těšit na přehršel luxusu, kvalitních materiálů a nekonečných možností v personalizaci. Dominantu interiéru tvoří mohutný středový panel s velkým displejem multimediálního systému, pod kterým najdeme ovládací prvky klimatizace.

Bentley Bentayga dostalo naftový osmiválec z Audi SQ7Bentley Bentayga dostalo naftový osmiválec z Audi SQ7

Trojramenný volant je vskutku překrásný a za ním pak sedí poměrně tradičně pojatá palubní deska s elegantní grafikou. Dílenské zpracování bude samozřejmě precizní, ale o tom určitě nikdo nepochybuje. Nejdůležitější prvek tohoto SUV se samozřejmě nachází pod jeho kapotou a je to osmiválcový naftový motor o zdvihovém objemu čtyři litry. Jedná se o vskutku unikátní motor, který je třikrát přeplňovaný a kromě dvojice turbodmychadel mu s lepším dýcháním pomáhá ještě elektronický kompresor. Ten přichází ke slovu v nízkých otáčkách a svou práci tedy odvádí v době, kdy se dvojice turbodmychadel teprve nadechuje (tento kompresor se umí roztočit až na 70000 ot/min). Výkony tohoto obrovského osmiválce jsou vskutku impozantní a majitel se může těšit na 320 kW (435 koní) a hlavně na brutálních 900 Nm točivého momentu. Ten je navíc dostupný od 1000 ot/min, takže prakticky od volnoběhu a je jasné, že při náhlé akceleraci to posádku tohoto 2.4 tuny těžkého SUV pořádně zarazí do sedaček. Zrychlení z 0-100 km/h zvládne tento kolos za 4.8 sekundy, což je opravdu úctyhodné a maximální rychlost se zastaví na 270 km/h, kdy zasáhne elektronický omezovač.

Bentley Bentayga dostalo naftový osmiválec z Audi SQ7Bentley Bentayga dostalo naftový osmiválec z Audi SQ7

Jak jsme se již zmínili, v Bentley si tento motor vypůjčili od Audi, a to konkrétně z modelu SQ7, ve kterém má úplně stejné specifikace. Dynamika je u obou těchto luxusních SUV také stejná (0-100 km/h za 4.8 sekundy) ale zatímco Audi SQ7 utne v rozletu omezovač již při 250 km/h, Bentayga může pokračovat až na 270 km/h a je to tak nejrychlejší naftové SUV současnosti. Na závěr bychom měli zmínit i jednu takovou úsměvnou zajímavost a to konkrétně tu, že Bentayga je neúspornější a nejekologičtější automobil s logem Bentley všech dob. Kombinovaná spotřeba byla spočítána na 7.3 litru nafty na 100 km a emise dosahují hodnoty 210 gramů CO2 na jeden ujetý kilometr. Je ale jasné, že spotřeba bude v reálném světě úplně jiná a dosáhnout hodnot udávaných výrobcem bude chtít hodně sebezapření (pokud to ale bude vůbec možné). A kolik že bude naftová Bentayga stát? U nás cena prozatím zveřejněna nebyla, ale v Anglii se bude toto luxusní SUV s naftovým osmiválcem prodávat za 135 800 liber, což je po přepočtu zhruba 4,24 milionu Kč.

Bentley Bentayga dostalo naftový osmiválec z Audi SQ7Bentley Bentayga dostalo naftový osmiválec z Audi SQ7

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Bentley Bentayga dostalo naftový osmiválec z Audi SQ7


počet příspěvků: 0

 

Redirect

Please click here to continue.

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.