Přeposlat Fiat Panda dostal decentní facelift a nový palubní systém

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Fiat Panda dostal decentní facelift a nový palubní systém

22.09.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Roztomilý italský prcek Fiat Panda dostal decentní facelift, který ho oživuje jak v oblasti exteriéru, tak interiéru. Změn není mnoho a týkají se standardní varianty i verze s pohonem všech kol s označením Cross.

Fiat Panda dostal decentní facelift a nový palubní systém

Fiat Panda patří dlouhodobě k těm opravdu povedeným malým vozům, protože nabídne kombinaci příjemné ovladatelnosti, dostupné ceny a solidní kvality. Současná generace tohoto slavného vozítka se zkrátka povedla a Fiat nyní přichází s decentním faceliftem, který by ho měl trochu omladit a přenést do současnosti. Tato modernizace sice není na první pohled nijak dramatická a v oblasti designu se nezměnilo prakticky nic, ale interiér udělal velký krok vpřed. Začneme tím, co je nové a budeme to mít rychle za sebou. Panda dostane dva nové barevné odstíny pojmenované Amore Red a Colosseo Grey a nový design litých kol o průměru 15 palců. U menších, 14 palcových kol si pak lze všimnout nových krytek a to je vlastně úplně všechno. Facelift exteriéru tedy obsahuje čtyři nové věci, takže Fiat si moc práce nedal, ale na druhou stranu, nějak upravovat design určitě nebylo nezbytně nutné. Fiat totiž facelift v oblasti designu ne úplně pokaždé zvládne a stačí si vzpomenout na letitý facelift Punta.

Fiat Panda dostal decentní facelift a nový palubní systémFiat Panda dostal decentní facelift a nový palubní systém

To se kvůli ne úplně povedeným úpravám v designu přesunulo z pozice nejhezčího vozu ve své třídě do kategorie prazvláštních počinů s opravdu divným výrazem. To se u hezké a docela roztomilé Pandy naštěstí nestalo a všechno v oblasti vzhledu zůstalo na svém místě. Přídi tedy dominují zaoblené světlomety, které jsou umístěny po stranách minimalistické masky chladiče, a pod nimi sedí mohutný nárazník s integrovanými mlhovkami. Na zádi pak najdeme vertikálně orientovaná koncová světla a výrazný nárazník. Varianta s pohonem všech kol s označením Cross vypadá mnohem drsněji a kromě jiného předního nárazníku a zdvojených předních světlometů nabídne robustní zadní nárazník s výraznou plastovou ochranou. Tato varianta je i poměrně schopná v terénu a podobně koncipovaných vozů na trhu moc nenajdete. Co se týče interiéru, tak zde je novinek podstatně víc a jsou určitě důležitější, než nové barevné varianty karoserie. Do interiéru se dostal nový multimediální systém Uconnect, který zprostředkuje dnes tolik populární možnost propojit automobil se smartphonem.

Fiat Panda dostal decentní facelift a nový palubní systémFiat Panda dostal decentní facelift a nový palubní systém

Nová Panda umí komunikovat se smartphony s operačními systémy iOS a Android a po synchronizaci pak jde prostřednictvím telefonu ovládat jednotlivé palubní funkce (například navigaci nebo rádio). K tomu ale samozřejmě budete potřebovat aplikaci, na kterou Fiat nezapomněl a která se jmenuje Panda Uconnect. To ale není jediná novinka a interiér nově nabídne i USB port se schopností nabíjení a zcela nový volant. Ten je opět trojramenný, ale má jiný design a ve spodní části je decentně zploštěný. Za volantem pak sedí klasická palubní deska skládající se ze dvou analogových budíků (otáčkoměr a tachometr), mezi kterými má své místo displej. Středový panel se skládá z ostrůvku s řadicí pákou, ovládacího panelu klimatizace a audia. Zmínit bychom měli i nové čalounění, několik nových barevných variant a Fiat také zmiňuje, že interiér bude kvalitnější, než doposud. Varianta s pohonem všech kol pak nabídne volant čalouněný kůží už v základní výbavě.

Fiat Panda dostal decentní facelift a nový palubní systémFiat Panda dostal decentní facelift a nový palubní systém

V motorové oblasti se vůbec nic nezměnilo a paleta pohonných jednotek je tak úplně stejná, jako u současné varianty. K dispozici tedy bude atmosférický čtyřválec 1.2 Fire, přeplňovaný dvouválec 0.9 TwinAir a naftový čtyřválec 1.3 MultiJet. Základní čtyřválec 1.2 Fire nabídne výkon 51 kW (69 koní) a tento motor je spíše pro ty méně náročné uživatele, kterým nevadí skromná dynamika. Přeplňovaný dvouválec 0.9 TwinAir už disponuje podstatně hezčím výkonem čítajícím 59 kW (80 koní) a tento motor je dostupný také s pohonem na CNG. Naftový motor 1.3 MultiJet nabídne solidních 70 kW, tedy 95 koní a jedná se o jedinou pohonnou jednotku, kterou lze osadit do modelu Cross. Tato varianta disponuje, kromě pohonu všech kol, také technologií Terrain Control, která nabídne tři režimy jízdy s označením Auto, Lock a Hill Descent. Oficiální představení modernizované Pandy veřejnosti proběhne na autosalonu v Paříži, kde by mělo být k dispozici více informací a také nové ceny.

Fiat Panda dostal decentní facelift a nový palubní systémFiat Panda dostal decentní facelift a nový palubní systém

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Fiat Panda dostal decentní facelift a nový palubní systém


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.