Přeposlat Hyundai představil třetí generaci modelu i30: Nový design, nové motory a ještě více evropského stylu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Hyundai představil třetí generaci modelu i30: Nový design, nové motory a ještě více evropského stylu

13.09.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Korejská automobilka Hyundai představila dlouho očekávanou třetí generaci svého modelu i30, která přichází pět let po generaci druhé. Nová generace tohoto populárního vozu je opět o něco více evropská a velký skok nastal také v interiéru.

Hyundai představil třetí generaci modelu i30: Nový design, nové motory a ještě více evropského stylu

Model i30 je pro Hyundai velmi důležitý automobil a už v první generaci to byl vůz, který byl schopný konkurovat zaběhlým modelům v nižší střední třídě. Druhá generace přišla s velmi výrazným designem se spoustou různých linek, prolisů a podobných věcí a opět se jednalo o úspěch. Nová, v pořadí již třetí generace se v oblasti vzhledu trochu zklidnila a Hyundai vsadil spíše na čisté, minimalistické linie a víceméně evropský styl designu bez větší extravagance. Nová i30 tedy už sice možná není tak výrazná, jako ta pomalu odcházející, ale zase působí tak nějak dospělejším a vyváženějším dojmem. Přídi dominuje poměrně nízko položená, šestiúhelníková maska chladiče zvýrazněna dekoračním chromovaným orámováním a společnost jí dělají jednoduché světlomety doplněny LEDkami pro denní svícení. Pod světlomety pak sedí kaplička s dalšími LEDkami a integrovanými mlhovkami. V přímém porovnání se současnou generací je dobře patrné, že se všechno zmenšilo. Světlomety jsou menší, maska už nezabírá celou příď a výsledný design sice není možná tak extravagantní, ale zase dobře zapadne do evropského pojetí hatchbacku nižší střední třídy.

Hyundai představil třetí generaci modelu i30: Nový design, nové motory a ještě více evropského styluHyundai představil třetí generaci modelu i30: Nový design, nové motory a ještě více evropského stylu

Zmizela i výrazná linka předního blatníku a ještě bychom měli zmínit, že grafika předních světlometů je u nové generace úplně jiná. Záď je pochopitelně také kompletně nová a líbí se nám podstatně víc, než příď. Kvůli rozměrným koncovým světlům sice vzdáleně připomíná starší Golfy, ale jinak působí příjemně dynamicky a kvůli výraznému prolisu na víku zavazadelníku i poměrně atraktivně. Za zmínku určitě stojí také systém aktivní aerodynamiky, který obsahuje klapky umístěné za přední maskou a tento systém by měl vylepšit proudění vzduchu podél celého vozu, čímž sníží jeho odpor. Co se týče venkovních rozměrů, tak zde se moc změn proti odcházející generaci neudálo a novinka je pouze nepatrně delší (o 40 mm) a širší (o 15 mm). Zavazadlový prostor také mírně narostl, na současných 395 litrů (1301 litrů při sklopení zadních sedaček) a hmotnost by měla být nepatrně nižší, než u druhé generace. Tohle všechno jsou takové ty klasické vylepšení v rámci nové generace, které zkrátka přijít musí, nicméně pokud někde Hyundai opravdu zabodoval, tak je to interiér.

Hyundai představil třetí generaci modelu i30: Nový design, nové motory a ještě více evropského styluHyundai představil třetí generaci modelu i30: Nový design, nové motory a ještě více evropského stylu

Zatímco u odcházející generace je interiér tak nějak ,,kolotočářský“ a plný všemožných záhybů, vlnek a různých dekoračních prvků, u novinky vypadá interiér až neuvěřitelně elegantně. V tomto ohledu Hyundai i30 opravdu hodně dospěl, interiér působí seriózně, stylově a možná vyvolává i lehký dojem prémiového zboží. Jeho dominantu tvoří středový panel s ovládáním klimatizace a dotykovým displejem palubního systému, který disponuje úhlopříčkou 8 palců. Tento displej samozřejmě slouží také jako navigace a Hyundai se pyšní podporou moderních multimediálních prvků, jako jsou například systémy pro synchronizaci s telefonem Apple CarPlay nebo Android Auto. Trojramenný multifunkční volant vypadá také skvěle a za ním má své místo palubní deska v tradičním uspořádání, tedy dva klasické budíky a mezi nimi umístěný displej. Nyní se můžeme vrhnout na motory, kde je proti současné generaci jedna velká novinka v podobě absence atmosférických čtyřválců 1.6 GDI a 1.6 MPI. Hyundai pomalu přechází na přeplňované jednotky, a zatímco u současné generace jsou všechny benzinové motory atmosféricky plněné, u nové už to bude pouze jeden, a to sice základní čtyřválec 1.4 MPI o výkonu 73 kW (99 koní).

Hyundai představil třetí generaci modelu i30: Nový design, nové motory a ještě více evropského styluHyundai představil třetí generaci modelu i30: Nový design, nové motory a ještě více evropského stylu

Kromě něj bude k dispozici i přeplňovaný tříválec 1.0 T-GDI o výkonu 88 kW (120 koní) a zbrusu nový čtyřválec 1.4 T-GDI naladěný na 103 kW (140 koní) a 242 Nm. Právě tento motor nahradí benzinové šestnáctistovky. Z nabídky zmizí i malý diesel 1.4 CRDi a místo něho se bude i30 opírat o větší 1.6 CRDI ve třech výkonnostních variantách. Ta nejslabší nabídne 70 kW (95 koní), prostřední verze má 81 kW (110 koní) a vrchol naftové nabídky bude tvořit varianta naladěná na 100 kW (136 koní). Všechny motory v nabídce budou spárovány s manuální šestistupňovou převodovkou a u několika motorizací bude k dispozici také moderní dvouspojková převodovka se sedmi stupni. Poháněna budou samozřejmě pouze přední kola a po hatchbacku se můžeme těšit i na tradiční karosářskou verzi kombi. Hyundai plánuje také ostrou verzi s označením N, se kterou by se chtěl podívat do vod evropských ostrých hatchbacků. Tato verze se v současné době ladí na okruhu Nürburgring a jsme opravdu zvědaví, s jakým výkonem Hyundai nakonec přijde. Oficiální představení nové generace modelu i30 veřejnosti proběhne na autosalonu v Paříži.

Hyundai představil třetí generaci modelu i30: Nový design, nové motory a ještě více evropského styluHyundai představil třetí generaci modelu i30: Nový design, nové motory a ještě více evropského stylu

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Hyundai představil třetí generaci modelu i30: Nový design, nové motory a ještě více evropského stylu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.