Přeposlat Citroën Cxperience: Krásný koncept hybridní limuzíny

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Citroën Cxperience: Krásný koncept hybridní limuzíny

01.09.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Francouzský Citroën je pověstný svými originálními a občas i hodně divokými koncepty, které patří ve světě automobilů k tomu nejzajímavějšímu. To platí i pro nejnovější koncept s označením Cxperience, který tato automobilka ukáže veřejnosti na autosalonu v Paříži.

Citroën Cxperience: Krásný koncept hybridní limuzíny

Nadcházející autosalon v Paříži je pro francouzské automobilky tou nejdůležitější akcí v roce a proto se zde chtějí pořádně vytáhnout. Citroën si připravil velmi zajímavými a poměrně osobitý koncept s označením Cxperience, což je luxusní automobil s hybridním pohonem, který zvládne i provoz pouze na elektřinu. V oblasti designu tento koncept určitě nezklamal a kombinuje v sobě tradiční prvky Citroënu s nádechem originality, osobitého výrazu a hezkých prvků, díky kterým tento počin určitě v šedi nezapadne. Samozřejmě je otázkou, kolik se toho dostane do sériové výroby a jestli Citroën zachová originalitu konceptu, ale na to je ještě spousta času. Přídi dominuje minimalistická maska chladiče s klasickým dvojitým šípem, tedy znakem výrobce a po bocích sedí velké LED světlomety. Další LED světla jsou zakomponované v chromovaných dekoračních linkách táhnoucích se od znaku na masce chladiče, což vypadá skvěle a dodává to vozu nezaměnitelný výraz. Hodně originální je také záď obsahující vcelku rozměrná koncová světla a složitě vypadající nárazník s různými prolisy.

Citroën Cxperience: Krásný koncept hybridní limuzínyCitroën Cxperience: Krásný koncept hybridní limuzíny

Při pohledu z profilu vynikne hlavně velmi aerodynamická karoserie s lehce se svažující zádí a minimální zadní převis, díky čemuž působí  Cxperience poměrně dynamicky a neschází mu sportovní nádech. Za zmínku pak určitě stojí i stylová litá kola o průměru 22 palců, na kterých jsou obuty pneumatiky s nízkým profilem. Karoserie je čtyřdveřová, ale zadní dveře se otevírají proti směru jízdy a jedná se tak o tzv. ,,suicide doors“, tedy sebevražedné dveře. To má příznivý vliv hlavně na nastupování, které by mělo být podstatně pohodlnější, než u standardních konfigurací. Pozornému oku určitě neunikne ani absence zpětných zrcátek, které byly nahrazeny kamerami, takže Citroën se opravdu snažil, aby byl tento koncept náležitě moderní. Kompletní rozměry tohoto konceptu jsou 4850 x 2000 x 1370 mm a délka rozvoru náprav se zastavila na hodnotě 3000 mm, což značí dostatek místa pro posádku. Exteriér se tedy povedl, ale jak je na tom interiér? Ten je také poměrně futuristický a je pojatý vcelku modeně, takže i zde si Citroën zaslouží pochvalu.

Citroën Cxperience: Krásný koncept hybridní limuzínyCitroën Cxperience: Krásný koncept hybridní limuzíny

Dominantu interiéru tvoří 19 palcový širokoúhlý displej posazený nad středovým tunelem zasahující až před místo spolujezdce a ten ho také může používat. Řidič si na něm může promítat pro něj důležité informace (například nastavení automobilu, navigaci a podobné věci) a spolujezdec může využívat jeho zbývající část třeba k surfování na internetu nebo sledování filmů. Palubní deska je také digitální a nad ní pak sedí klasický head-up displej promítající v řidičově zorném poli důležité informace o jízdě. Ve dveřích se nachází displeje zobrazující obraz z venkovních kamer a za zmínku určitě stojí také atraktivní kombinace dřeva a žlutého čalounění. Automobil je vybavený čtveřicí krásných sedaček a hlavně ty vzadu vypadají zajímavě a hodně netradičně. Volant dostal do vínku lehce zploštěnou horní i spodní část a vypadá, jako by se v interiéru vznášel a z technických zajímavostí bychom měli jmenovat také reproduktory integrované do hlavových opěrek. Nyní se můžeme přesunout k pohonu, který je částečně pořád v utajení, a všechny informace o něm bohužel ještě dostupné nejsou.

Citroën Cxperience: Krásný koncept hybridní limuzínyCitroën Cxperience: Krásný koncept hybridní limuzíny

Ví se víceméně pouze to, že zadní kola tohoto luxusního konceptu pohání hybridní pohonná jednotka dávající kombinovaný výkon okolo 224 kW, tedy vcelku hezkých 305 koní. Tato soustava v sobě kombinuje klasický přeplňovaný čtyřválec (pravděpodobně motor 1.6 THP) neznámého výkonu, který je doplněný elektromotorem o výkonu 80 kW (109 koní) a podle prvních informací se zdá, že všechen výkon proudí pouze na zadní kola. Elektromotoru dodává energii baterie s pravděpodobnou kapacitou 13 kWh (některé zdroje uvádí 3 kWh a některé 13 kWh, což vypadá více pravděpodobně) a to při plně elektrickém pohonu znamená dojezd okolo 60 kilometrů. Nabíjení ze standardní domácí zásuvky by mělo trvat okolo 4.5 hodiny a přenos výkonu na kola zprostředkovává osmistupňová automatická převodovka. Velkou novinkou pak bude systém s označením Progressive Hydraulic Cushions, tedy nástupce hydropneumatického podvozku, od kterého Citroën nedávno upustil. Jak jsme se zmínili již v úvodu, Citroën Cxperience se oficiálně představí veřejnosti na autosalonu v Paříži, kde bude určitě k dispozici i víc informací.

Citroën Cxperience: Krásný koncept hybridní limuzínyCitroën Cxperience: Krásný koncept hybridní limuzíny

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Citroën Cxperience: Krásný koncept hybridní limuzíny


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.