Přeposlat Honda Civic desáté generace dostala karosářskou verzi hatchback
Honda Civic desáté generace dostala karosářskou verzi hatchback
Honda Civic desáté generace spatřila světlo světa již před nedávnem, nicméně představeny byly prozatím pouze dvě karosářské varianty. Honda nyní zveřejnila první oficinální fotografie tradiční karosářské verze hatchback, která už pomalu míří na americký trh.
Americký trh má před tím evropským přednost, protože je větší, zajímavější a Honda zde tradičně se svým Civicem docela boduje. Současná generace prodávaná v Evropě, tedy ta devátá, se na starém kontinentu zrovna s hvězdným úspěchem nesetkala a může za to hlavně netradičně pojatý design, který se Evropanům evidentně moc nezamlouvá. Osmá generace byla takové to originálně pojaté ,,ufo“, které sice šokovalo, ale určitý charakter této verzi upřít nešel a dalo by se říct, že byl tento styl designu poměrně nadčasový a i dnes je osmá generace Civicu vcelku líbivý automobil. Honda se v následující generaci trochu umírnila a z originálního stylingu se stal tak trochu unylý a ne úplně ideálně vyvážený automobil, jehož prodeje se zhoršily. Přitom Civic samozřejmě není ani trochu špatným automobilem, patří mezi ty nejpraktičtější modely v nižší střední třídě a jako jeden z mála má pořád v nabídce povedený atmosférický motor 1.8 i-VTEC, takže na své si přijdou i tradicionalisté. Malá nafta 1.6 i-DTEC je také velmi povedená, tudíž za fakt, že devátá generace moc netáhne, může v největší míře pravděpodobně právě design.
A je to právě vzhled, se kterým si Honda u desáté generace pořádně vyhrála a v karosářské verzi hatchback to novému Civicu vskutku sluší. Ano, je to sice globální model určený pro všechny trhy, ale vyloženě japonský styl této karosářské verzi upřít nelze a je jasné, že tato generace jen tak nezapadne. Není to tedy žádná šedá myš a sportovní charakter, tedy to, co devátá generace naprosto postrádá, je zde přítomný v opravdu hojné míře. Na první pohled zaujme hlavně nízká a poměrně široká karoserie, přičemž kompletní rozměry tohoto hatchbacku jsou 4500 x 1800 x 1450 mm. Jen pro srovnání, devátá generace měří 4370 x 1770 x 1470 mm, takže délka i šířka se zvětšily a výška je nyní o 20 mm nižší. Přídi dominuje výrazná maska chladiče s poměrně úzkými světlomety a sportovně střiženým nárazníkem, který dodává Civicu vcelku zajímavý výraz. A opravdu zajímavě vypadá tento hatchback také zezadu, kde je karoserie výrazně zkosená a koncová světla přecházejí plynule do spoileru.
Podobné řešení najdeme také u deváté generace, ale zde je přítlačné křídlo položeno výš a to výrazně zhoršuje výhled vzad. U nové verze by to ale mělo být podstatně lepší a zdá se, že zadní okno je docela rozměrné a výhled by tam nemusel být vůbec špatný. V zadní části zaujme také robustní nárazník a u sportovnějších verzí dvě hezké koncovky výfuku. Boční linie jsou lehce zvlněné a na karoserii najdeme i několik povedených prolisů a záhybů, takže v celkovém součtu vypadá desátá generace Civicu dynamicky a poměrně originálně. Fotografie interiéru se ven prozatím bohužel nedostaly, ale můžeme čekat stejný design, jako u sedanu, takže digitální palubní desku a velmi jednoduchý, přímočarý středový panel. Nebude scházet ani moderní výbava, jako například schopnost synchronizace s mobilními telefony s operačními systémy iOS (Apple CarPlay) a Android (Android Auto). Jak jsme se již zmínili, tento hatchback prozatím míří na americký trh, kde bude k dispozici s pěti stupni výbavy (LX, Sport, EX, EX-L a Sport Touring).
Co se týče motorů, tak základem bude pravděpodobně přeplňovaný litrový tříválec, který by měl nahradit atmosférický čtyřválec 1.8 i-VTEC. Daleko zajímavěji ale vypadá přeplňovaná patnáctistovka, která bude nabízena hned ve dvou výkonnostních verzích. Slabší varianta o výkonu 128 kW (174 koní) bude dostupná pro stupně výbavy LX, EX a EX-L a silnější verzi s výkonem 132 kW (180 koní) pak dostanou zbylé dva stupně výbavy (Sport a Sport Touring). Točivý moment je pro obě varianty stejný a čítá 220 Nm, přičemž naftový čtyřválec 1.6 i-DTEC z nabídky pochopitelně nezmizí. Převodovka bude buď automatická CVT, nebo klasický šestistupňový manuál. Honda začíná hatchback Civic již vyrábět a výroba probíhá v továrně v britském Swindonu. Zatímco v USA se začne tato novinka prodávat již letos na podzim, v Evropě si na Civic desáté generace ještě počkáme a dá se očekávat, že k nám přijde až někdy po autosalonu v Ženevě, který bude probíhat v březnu 2017. Milovníky ostrých hatchbacků určitě potěší fakt, že Honda plánuje verzi Type-R i pro tuto generaci.
Hodnocení:
hlasů: 0
Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení
Související
- Článek: Honda E je nový městský elektromobil, který překypuje…
- Článek: Honda HR-V prodělala modernizaci a nově bude k…
- Článek: Honda CR-V páté generace vstupuje na český trh. Bez…
- Článek: Honda N-One dostala decentní facelift a sportovní…
- Článek: Honda Jazz si prošla decentní modernizací a dostala…
- Článek: Honda představila CR-V páté generace
- Další články ze sekce: Aktuality, recenze
Diskuze
Diskuse ke článku Honda Civic desáté generace dostala karosářskou verzi hatchback
počet příspěvků: 0