Přeposlat Range Rover prošel modernizací, která přinesla novou výbavu i motor

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Range Rover prošel modernizací, která přinesla novou výbavu i motor

16.08.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Jeden z nejluxusnějších offroadů současnosti, slavný Range Rover, dostal pro modelový rok 2017 decentní modernizaci, která se týká jak výbavy, tak motorů. Nejvýše postavená verze se stává nejvýkonnějším Range Roverem všech dob a určitě tak stojí za zmínku.

Range Rover prošel modernizací, která přinesla novou výbavu i motor

Na nejsilnější verzi v podání modelu s označením Range Rover SVAutobiography Dynamic se ale podíváme až v závěru a začneme jako vždy v oblasti vzhledu. Zde se nic nezměnilo, nicméně to nebylo ani potřeba, protože Range Rover poslední generace dostal do vínku velmi nadčasový design, který stárne jen velmi pomalu a pořád je to nesmírně líbivý automobil. Jeho přídi dominuje hranatá maska chladiče doplněná rozměrnými světlomety s LEDkami, které zasahují až do boční části karoserie. Samozřejmě neschází ani sportovně střižený nárazník a v zadní části decentně se svažující střecha, díky čemuž vypadá Range z profilu až nečekaně dynamicky. V zadní části pak najdeme vertikálně orientovaná koncová světla a u ostré verze SVAutobiography Dynamic pak také rozměrný plastový difuzor a hned čtyři koncovky výfuku dávající na obdiv, s kým že vlastně máte tu čest. Po stránce vzhledu je to tedy pořád ten starý známý Range, no v oblasti techniky a výbavy se budoucí majitelé můžou těšit na hromadu novinek.

Range Rover prošel modernizací, která přinesla novou výbavu i motorRange Rover prošel modernizací, která přinesla novou výbavu i motor

Ne, že by byl Range Rover po stránce techniky nějak zastaralý vůz, ale vylepšovat se dá pořád a v dnešní době rostou nové technologie jako houby po dešti. Hlavní novinkou ve výbavě je inteligentní omezovač rychlosti, který reaguje na značení a podle toho nastavuje maximální povolenou rychlost. Ve výbavě nebude scházet systém hlídání řidiče a jeho bdělosti, hlídání jízdních pruhů a mrtvého úhlu. Samozřejmě nechybí ani plejáda různých parkovacích senzorů a podobných, ryze praktických pomocníků. Novinkou je pak přítomnost systému Advanced Tow Assist, který napomáhá s připojením přívěsu nebo při couvání, které může být kolikrát hodně problematické a náročné. Zmínit bychom měli také adaptivní tempomat s funkcí automatického brzdění v případě blížící se nehody. Novinek je tedy poměrně hodně a něco málo se dostalo také do interiéru. Hlavní změnou je přepracovaný palubní multimediální systém, který dostal desetipalcový barevný dotykový displej. Palubní systém nyní umožňuje ovládání některých funkcí na dálku prostřednictvím chytrého telefonu, do kterého stačí nainstalovat aplikaci InControl Remote Premium.

Range Rover prošel modernizací, která přinesla novou výbavu i motorRange Rover prošel modernizací, která přinesla novou výbavu i motor

Můžete pak na dálku ovládat například topení, klimatizaci, alarm a dokonce i zapnout nebo vypnout motor. Modernizovaný Range Rover si celkově s chytrými telefony hodně rozumí a neschází ani možnost nechat se navigovat k zaparkovanému vozu, takže nějaké bloudění po parkovišti už nehrozí. Interiér vypadá jedním slovem úžasně, kombinuje v sobě luxus se sportovním nádechem a skvěle působí hlavně robustní středový panel s již zmíněným dotykovým displejem. Samozřejmě můžeme čekat precizní dílenské zpracování a prémiové materiály kam až oko dohlédne, protože Range Rover patří k těm nejluxusnějším offroadům vůbec. Nyní se můžeme přesunout do motorového prostoru, kde stojí za zmínku hlavně verze SVAutobiography Dynamic s pětilitrovým, kompresorem přeplňovaným osmiválcem pod kapotou. Ten je nově naladěný na úctyhodných 404 kW, tedy 550 koní a dosahuje točivého momentu 680 Nm, což jsou hodnoty stavící tuto variantu na samý vrchol řady Range Rover.

Range Rover prošel modernizací, která přinesla novou výbavu i motorRange Rover prošel modernizací, která přinesla novou výbavu i motor

V porovnání se standardními modely dostala tato varianta také o 8 mm snížený podvozek a funkce Dynamic Response a Adaptive Dynamics. Ty se budou starat hlavně o lepší jízdní vlastnosti, přičemž projev na silnici by mohl být u této verze opravdu velmi zajímavý. Technologie Dynamic Response  se stará o eliminaci náklonů karoserie v zatáčkách a Adaptive Dynamics zase o nastavení podle povrchu silnice. Dobře vypadá i zrychlení z klidu na 100 km/h za 5.4 sekundy, takže v oblasti dynamiky není žádný prostor k pochybám. Velkou novinkou je také rozšíření nabídky o přeplňovaný šestiválec (opět kompresorem) ze sportovního modelu F-Type, který nabídne výkony 250 kW (340 koní) a 450 Nm. Ani to nevypadá špatně a s tímto motorem se zvládne Range Rover rozjet z 0-100 km/h za 7.1 sekundy. A pokud bude mít navíc motor stejně charizmatický zvukový projev, jako ve sportovním F-Typu, bude to velmi příjemný bonus navíc. Modernizovaný Range Rover bude na našem trhu dostupný v průběhu zimního období a cena nejvýkonnější a nejluxusnější verze SVAutobiography Dynamic se přehoupne přes 4.6 milionu Kč.

Range Rover prošel modernizací, která přinesla novou výbavu i motorRange Rover prošel modernizací, která přinesla novou výbavu i motor

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Range Rover prošel modernizací, která přinesla novou výbavu i motor


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.