Přeposlat Škoda Citigo dostala decentní facelift s denním LED svícením

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Škoda Citigo dostala decentní facelift s denním LED svícením

04.08.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Nejmenší současná Škoda na trhu, tedy model Citigo, dostala pro modelový rok 2017 decentní facelift. Novinek není mnoho a jsou z ranku spíše úprav vzhledu, takže všichni, kteří čekali nový motor 1.0 TSI, si budou muset ještě chvíli počkat.

Škoda Citigo dostala decentní facelift s denním LED svícením

Maličká Škoda Citigo se prodává od roku 2011 a na trhu jí dělají společnost podobní (stejní) sourozenci Seat Mii a Volkswagen up!. Tato trojice se s nějakým větším úspěchem bohužel nesetkala a potkat na silnici například Seat Mii je poměrně vzácnou událostí. O špatné automobily se ale v žádném případě nejedná a pro takové to klasické městské a příměstské korzování jsou to ideální přibližovadla. V nabídce je pětidveřová i třídveřová varianta a nejmenší Škodovku současnosti lze na našem trhu koupit již od 177 900 Kč s daní. To se ale s příchodem zmodernizované verze změní a cena bude startovat na částce 197 900 Kč, nicméně na ceny se podíváme až v závěru. Začneme tím, co se změnilo, ale toho bohužel moc není. Jedinou výraznější novinkou je denní LED svícení zakomponováno do předních světlometů po vzoru ostatních modelů Škoda. Tento prvek se stane součástí standardní výbavy od varianty Ambition a podobné omezení najdeme i u další novinky, což jsou tmavší koncová světla.

Škoda Citigo dostala decentní facelift s denním LED svícenímŠkoda Citigo dostala decentní facelift s denním LED svícením

Ta budou k dispozici zase od výbavy Style a tento krok je trochu zvláštní, protože když potkáte na silnici úplné holátko ve standardní výbavě (nějakou verzi ,,cena od“), pravděpodobně nepůjde vůbec  poznat, že se jedná o variantu po faceliftu. Škoda Citigo je v oblasti designu poměrně povedená, avšak tak trochu odměřená a určitě by nebylo od věci oživit její vzezření trochu víc. Na to si ale budeme muset počkat až do dalšího, většího faceliftu, který je plánovaný na příští rok a při této mnohem rozsáhlejší modernizaci by měla Škoda Citigo dostat do nabídky i nový přeplňovaný tříválec 1.0 TSI. Když procházel modernizací Volkswagen up!, koncern VW mu dal do vínku právě motor 1.0 TSI, který nyní zastupuje pozici vrcholového motoru. Něco podobného se čekalo i u Škodovky, ale to se bohužel nestalo a je to určitě škoda, protože tento malý přeplňovaný tříválec by tomuto městskému autíčku určitě slušel. Citigo se tak bude muset pořád spolehnout výhradně na atmosférické motory.

Škoda Citigo dostala decentní facelift s denním LED svícenímŠkoda Citigo dostala decentní facelift s denním LED svícením

Novinek v oblasti exteriéru tedy není mnoho, nicméně v interiéru je to o něco lepší a změny se dotkly hlavně výbavy. Zmínit bychom měli možnost dopřát si automatickou klimatizaci Climatronic a skládací deštník, který je uložený pod sedadlem spolujezdce ve speciální schránce. Od úrovně výbavy Ambition je tento deštník součástí výbavy. Další změny se týkají ozvučení, protože po faceliftu se rozroste nabídka autorádií a nyní jsou k dispozici rádia Blues a Swing, přičemž druhé jmenované je navíc doplněno USB konektorem a 5 palcovým barevným displejem. Za příplatek bude možné pořídit si i 6 reproduktorů a Sound system. Po stránce designu se interiér nijak zvlášť nezměnil, pořád je velmi jednoduchý a dominuje mu trojramenný volant se zvýrazněnými úchyty. Za ním sedí přímočará palubní deska skládající se z centrálně umístěného tachometru, po jehož levici má své místo malý otáčkoměr a samozřejmě neschází ani ukazatel stavu paliva. Součástí otáčkoměru je i malý displej zobrazující informace z palubního počítače.

Škoda Citigo dostala decentní facelift s denním LED svícením

Jak jsme se již zmínili, v motorovém prostoru se bohužel nezměnilo vůbec nic a Škoda Citigo se tak pořád spoléhá pouze na atmosféricky plněné jednotky. Základním motorem je litrový tříválec 1.0 MPI naladěný na 44 kW (60 koní) a k dispozici je samozřejmě i jeho výkonnější varianta naladěná na 55 kW (75 koní). Varianta s pohonem na zemní plyn s označením G-TEC z nabídky nezmizela a tato verze pak nabídne 50 kW (68 koní) a suverénně nejnižší emise (pouze 82 gramů CO2 na kilometr). Nabídka převodovek zůstala také stejná a k dispozici je jak pětistupňový manuál, tak automat se stejným počtem stupňů. Nový ceník modelu Citigo po faceliftu je již na internetu a nejlevnější varianta nyní vyjde na 197 900 Kč s daní. Za tuto cenu dostanete třídveřovou karoserii a základní výbavu Active. Nejlevnější pětidveřová verze vyjde na 207 900 Kč a za druhý pár dveří se vždy připlácí rovných 10 000 Kč. Nejdražší variantou je verze G-TEC poháněná zemním plynem v nedávno představené výbavě Czech Team, která vyjde na 319 900 Kč s daní.

Škoda Citigo dostala decentní facelift s denním LED svícením

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Škoda Citigo dostala decentní facelift s denním LED svícením


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.