Přeposlat Bristol Bullet: Legenda hlásí návrat

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Bristol Bullet: Legenda hlásí návrat

02.08.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Slavná britská společnost Bristol se po letech vrací do hry a její návrat je vskutku impozantní. Nový speedster s označením Bullet vypadá prostě skvěle a kromě retro designu zaujme i pohonnou jednotkou, kterou si Bristol vypůjčil od BMW.

Bristol Bullet: Legenda hlásí návrat

Společnost Bristol je jednou z nejslavnějších firem jak v oblasti automobilizmu, tak ve světě letectví. Původně se jednalo o ryze leteckou společnost Bristol Aeroplane Company a její založení se datuje až do roku 1910, přičemž v druhé světové válce vyráběla tato firma slavné bombardéry Beaufighter. Ke konci války se Bristol přeorientoval na automobily, vznikla divize Bristol Cars a v roce 1947 se dostal do sériové výroby první model s označením 400. Druhý počátek této firmy se datuje k roku 2011, kdy ji v ne úplně ideálním finančním stavu koupila švýcarská společnost Kamkorp Autokraft a postavila Bristol na nohy. Nyní, po takřka pěti letech, se věrní fanoušci této automobilky dočkali zbrusu nového automobilu s označením Bullet, který vypadá naprosto fantasticky. Je to sportovní vůz typu speedster (s velmi nízkým předním sklem) s klasickou koncepcí osmiválcového atmosférického motoru a pohonu zadních kol. Na techniku se ale podíváme až později a začneme jako vždy designem, který zaujme hned na první pohled, a to hlavně extrémně dlouhou kapotou.

Bristol Bullet: Legenda hlásí návratBristol Bullet: Legenda hlásí návrat

Dlouhé přídi dominuje jednoduchá maska chladiče, klasické kruhovité světlomety a lze si všimnout také výrazného nasávacího otvoru na kapotě. Za předními koly má své místo stylové žebrování a záď je pak vyloženě minimalistická. Zde najdeme velmi jednoduchá koncová světla a dvě hezky vypadající koncovky výfuku. Za zmínku určitě stojí i jakési ,,ploutve“ a samozřejmě neschází ani ochranné oblouky za sedadly, což je vzhledem k absenci střechy nutnost. Při pohledu zboku vynikne velmi nízký profil daný karoserií bez střechy a velmi nízkým sklem. Design je celkově zajímavou kombinací moderny a vyloženě retro prvků, což vypadá až nečekaně dobře a Bristol Bullet se určitě ve světě sportovních roadsterů neztratí. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 4200 x 1860 x 1200 mm a váží pouhých 1200 kg, takže je to poměrně lehkonohý atlet. Takto nízké hmotnosti bylo dosaženo pomocí použití hliníku a karbonu, ze kterého je částečně vyrobena karoserie. Nyní se můžeme přesunout do interiéru, který v sobě opět kombinuje modernu a retro prvky.

Bristol Bullet: Legenda hlásí návratBristol Bullet: Legenda hlásí návrat

Interiér je pochopitelně pouze dvoumístný a na první pohled přitáhne pozornost hlavně kombinací krásné, hnědé kůže (k dispozici budou ale i jiné barvy), hliníkových doplňků a dřevěného obložení. Trojramenný volant vypadá jako ze závodního speciálu a výrobce se nebrání ani moderním technologiím, což je patrné hlavně na středovém panelu. Ten je osazený velkým barevným dotykovým displejem, který slouží k ovládání multimediálního systému a Bullet jde s dobou, protože podporuje synchronizaci s mobilním telefonem a připojení k internetu. Nad tímto displejem pak sedí stylové hodiny a palubní deska je vyvedena v tradičním stylu, takže je osazena klasickými analogovými budíky. Interiér je tedy plný prémiových materiálů a můžeme očekávat i precizní dílenské zpracování. Jeden z nejzajímavějších prvků na tomto automobilu je určitě motor, který má svůj původ v BMW a v Bristolu pak prošel nepatrnými úpravami, přičemž kromě toho mu také změnili jméno (nyní je to Hercules). Srdce automobilového nadšence bude určitě plesat, protože zadní kola tohoto krásného speedsteru pohání atmosféricky plněný vidlicový osmiválec o zdvihovém objemu 4.8 litru.

Bristol Bullet: Legenda hlásí návratBristol Bullet: Legenda hlásí návrat

V dnešní době aby člověk takový poctivý motor pohledal, a Bristol si za jeho nasazení zaslouží bez debat velkou pochvalu. Nejvyšší výkon této pohonné jednotky je 275 kW (374 koní) a točivý moment dosahuje hodnoty 490 Nm. Moderní přeplňované motory podobného objemu samozřejmě nabídnou podstatně vyšší výkony, ale v tomto případě to není jenom výkonu, ale i o charakteru, kterého bude mít tento motor zcela jistě na rozdávání. Ono vlastně ani není vyššího výkonu potřeba, protože oněch 275 kW stačí ke zrychlení z klidu na 100 km/h za 3.8 sekundy, což je opravdu skvělý výsledek. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h a výkon proudí na zadní kola prostřednictvím klasického šestistupňového manuálu nebo automatu, který bude také k dispozici. Bristol má v plánu vyrobit pouhých 70 kusů a tento počet je pravděpodobně jakási narážka na sedmdesátileté výročí, které tato automobilka bude slavit. A cena? Ta opravdu není lidová a výrobce si za tento krásný a vpravdě unikátní automobil řekne o 250 000 liber, tedy o něco málo přes 8 miliónů Kč.

Bristol Bullet: Legenda hlásí návratBristol Bullet: Legenda hlásí návrat

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Bristol Bullet: Legenda hlásí návrat


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.