Přeposlat Suzuki S-Cross facelift: Nové motory i výrazně přepracovaná příď

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Suzuki S-Cross facelift: Nové motory i výrazně přepracovaná příď

28.07.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Suzuki S-Cross, dříve SX4, patří mezi klasické rodinné crossovery, který nabídne za slušnou cenu rozumnou výbavu a prověřené motorizace. Nyní se tento populární automobil dočkal výrazného faceliftu a dokonce i dvojice nových motorů.

Suzuki S-Cross facelift: Nové motory i výrazně přepracovaná příď

Suzuki S-Cross je na trhu již tři roky, takže je víceméně v polovině svého života a to znamená ideální čas pro decentní facelift či modernizaci. Pod označením SX4 se tento automobil prodával od roku 2006 do roku 2013, kdy ho nahradila nová generace s novým označením S-Cross. Nejenom na našem trhu patří S-Cross mezi velmi populární, avšak poměrně nedoceněné automobily, které toho za rozumnou cenu nabídnou opravdu hodně. Je to dáno hlavně, decentně řečeno, poněkud netradičním designem, který určitě nejde v zaběhlých kolejích. Ani původní SX4, ani jeho následovník S-Cross nebyly a nejsou zrovna dvakrát pohledné automobily a určitě nespadají do kategorie nějakých stylovek, což většinou módní crossovery jsou. Je to zkrátka ryze praktický automobil, u kterého vítězí použitelnost nad designem a dalo by se říct, že je to taková nevzhledná šedá myš. Chtělo by se dokonce říct, že S-Cross je takové ošklivé káčátko, ze kterého se s příchodem faceliftované verze vyklubala krásná labuť, ale bohužel tomu tak není.

Suzuki S-Cross facelift: Nové motory i výrazně přepracovaná příďSuzuki S-Cross facelift: Nové motory i výrazně přepracovaná příď

Suzuki se zaměřilo hlavně na lehce unylou příď, která je kompletně nová, ale celkovému vzhledu to zrovna dvakrát neprospělo a S-Cross je pořád tak trochu japonsky divný. To ale samozřejmě ničemu nevadí, protože všechny kladné vlastnosti zůstaly zachovány a případní majitelé se navíc můžou těšit na dvojici nových motorů. Ona přepracovaná příď zahrnuje novou masku chladiče s výrazným chromovaným dekorem a poměrně masivními vertikálními lamelami. Na první pohled to vypadá, že se v Suzuki inspirovali Jeepem Cherokee. Nové jsou i přední světlomety s LEDkami pro denní svícení, které jsou usazené podstatně blíž masce a lehkého re-designu se dočkal také přední nárazník. To ale není všechno a lehce se změnila i koncová světla (mají novou grafiku), nicméně zde to není moc patrné a je poměrně jednoduché změnu přehlédnout. Celá karoserie je samozřejmě ochráněna plastem, jak se na správný crossover sluší a patří a nad zadním sklem si lze všimnout decentní stříšky. Do nabídky by se měla dostat i nějaká nová kola a nové barvy, přičemž lehké modernizaci neuniknul ani interiér.

Suzuki S-Cross facelift: Nové motory i výrazně přepracovaná příďSuzuki S-Cross facelift: Nové motory i výrazně přepracovaná příď

Zde Suzuki uvádí, že se zaměřilo na materiály a zpracování, které by měly být u modernizované verze lepší. Novinkou je multimediální systém převzatý z menší Vitary skládající se ze sedmipalcového barevného displeje a ten mimo jiné podporuje synchronizaci s mobilním telefonem prostřednictvím rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Po stránce vzhledu se toho v interiéru moc nezměnilo a jeho dominantu tak tvoří povedený trojramenný volant, za kterým se nachází palubní deska skládající se ze dvou analogových budíků a malého displeje. Středový panel obsahuje ovládání klimatizace a nad ním pak sedí již zmíněný multimediální systém s barevným displejem. Podstatně víc změn se událo v motorovém prostoru, ze kterého zmizel atmosféricky plněný čtyřválec o zdvihovém objemu 1.6 litru a výkonu 88 kW (120 koní). I kvůli tomuto povedenému motoru byl S-Cross vyhledávaným modelem a všichni odpůrci foukaných malorážek si tedy u tohoto modelu přišli na své. Atmosférických motorů je na trhu míň a míň a nyní jsme tedy přišli o další.

Suzuki S-Cross facelift: Nové motory i výrazně přepracovaná příďSuzuki S-Cross facelift: Nové motory i výrazně přepracovaná příď

Místo jednoho benzinového motoru nabídne modernizovaný S-Cross dva a základ nabídky bude tvořit přeplňovaný litrový tříválec BoosterJet. Ten disponuje slušným výkonem 82 kW (112 koní) a nabídne točivý moment o hodnotě 170 Nm, což bude jako základní pohonná jednotka určitě dostačující. Pokud byste chtěli vyšší výkon, k dispozici bude i motor 1.4 BoosterJet naladěný na 103 kW (140 koní) a 220 Nm, který známe ze současné Vitary. Jedná se o velmi povedený motor a o jeho dynamický projev nemáme vůbec obavy. V oblasti nafty zůstalo všechno při starém a v nabídce tak bude pořád jenom jeden motor, a to prověřená šestnáctistovka DDiS o výkonech 88 kW (120 koní) a 320 Nm. K dispozici bude pohon buď předních, nebo všech kol a v nabídce by měly být také dvě převodovky, a sice pětistupňový / šestistupňový manuál nebo převodovka typu CVT. Prodej modernizovaného Suzuki S-Cross by měl na evropských trzích začít od září tohoto roku, nicméně nové ceny prozatím bohužel známé nejsou.

Suzuki S-Cross facelift: Nové motory i výrazně přepracovaná příďSuzuki S-Cross facelift: Nové motory i výrazně přepracovaná příď

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Suzuki S-Cross facelift: Nové motory i výrazně přepracovaná příď


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.