BMW


Přeposlat BMW M5 Competition Edition: 200 kusů na rozloučenou

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW M5 Competition Edition: 200 kusů na rozloučenou

26.07.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

BMW M5 je pravděpodobně nejslavnější ostrý sedan planety a právem sklízí tuny chvály v každé své generaci. Nejinak je tomu i u současné verze, nicméně standardní řada 5 se již pomalu chystá do důchodu, tak se v BMW rozhodli, že by bylo záhodno rozloučit se s ní nějak stylově.

BMW M5 Competition Edition: 200 kusů na rozloučenou

BMW M5 je legenda se vším všudy, uctívaný sedan z ranku superaut chválený jak pro motor, tak pro fantastické jízdní vlastnosti. Základní BMW řady 5 patří ve své kategorii také na samotný vrchol, nicméně současná generace už je na sklonku své životnosti a v BMW již plánují novou generaci s označením G30. Dá se očekávat, že současná ostrá verze M5 neskončí tak rychle a že ji budou v Bavorsku ještě nějakou tu chvíli vyrábět po boku nové řady 5, nicméně i tak přišel čas na jakousi rozlučkovou edici. A právě tím je speciální verze s označením M5 Competition Edition, která přináší to nejlepší ze světa divize M a BMW ji připraví pro 200 nadšených zájemců. Speciální edice verzí M nejsou ničím výjimečným a BMW je nabízí již poměrně dlouho, většinou k příležitosti nějakého výročí, no tato edice má u současného BMW 5 příchuť té úplně poslední a je tak jasné, že se po ní jenom zapráší. Kromě upraveného motoru s vyšším výkonem se úpravy pro tuto edici lehce dotkly také exteriéru, nicméně rozpoznat standardní M5 a M5 Competition Edition nebude na první pohled vůbec jednoduché.

BMW M5 Competition Edition: 200 kusů na rozloučenouBMW M5 Competition Edition: 200 kusů na rozloučenou

Opravdoví znalci si možná všimnou nových kol v barevném provedení Jet Black, která jsou kovaná a mají průměr 20 palců (standardní M5 má v základu klasická litá kola o průměru 19 palců). Výrobce je osadil pneumatikami o rozměrech 265/35 ZR2 vpředu, 295/30 ZR20 a další indicie o tom, že máme tu čest se speciální edicí, je barva. Pro verzi Competition Edition jsou určeny pouze dva barevné odstíny, a to Carbon Black a Mineral White s tím, že pro každou barvu je vyhrazeno 100 kusů. Ještě bychom měli zmínit, že za příplatek bude možné dopřát si výkonné, karbon-keramické kotoučové brzdy. Přední část se proti standardní M5 vůbec nezměnila a její dominantu tak tvoří typická maska chladiče a sportovně pojatý nárazník s velkými průduchy. Současné BMW řady 5 má ještě pořád světlomety oddělené od masky chladiče a dá se čekat, že nová generace bude mít po vzoru řady 3 světla, která na masku přímo navazují. Klasický průduch za předními koly samozřejmě nemůže chybět a u tohoto prvku jde bezpečně poznat, že se jedná o speciální edici. Najdeme na něm totiž všeříkající nápis Competition Edition.

BMW M5 Competition Edition: 200 kusů na rozloučenouBMW M5 Competition Edition: 200 kusů na rozloučenou

Proti standardní verzi má tato edice trochu jinou záď s výraznějším, karbonovým difuzorem a tento materiál najdeme i na spoileru integrovaném na víku zavazadelníku a krytu zpětných zrcátek. Čtyři koncovky výfuku, což je jeden z hlavních prvků řady M5, zůstává na své místě nezměněn. Výbava této edice je poměrně štědrá a zmínit bychom měli hlavně adaptivní LED světla, zadní kameru, elektronicky otevíratelný zavazadelník, vyhřívaná sedadla a prémiové audio Bang & Olufsen o výkonu 1200W. Když už jsme nakousli ta sedadla a audio, tak se můžeme přesunout do interiéru, kde je také několik novinek. Všechny kusy této edice dostanou kožené čalounění Merino Black a ani v interiéru neschází karbonové doplňky nebo znaky Competition Edition. Najdeme zde i plaketu ozamující, který konkrétní kus z této limitované série vlastníte. Jedna z hlavních změn proti standardní verzi se udála v oblasti motorového prostoru, kde sedí známý, dvakrát přeplňovaný zážehový osmiválec o zdvihovém objemu 4.4 litru.

BMW M5 Competition Edition: 200 kusů na rozloučenou

Zatímco ve standardní M5 má tento motor výkon 412 kW (560 koní) a točivý moment o hodnotě 680 Nm, pro potřeby varianty Competition Edition byl motor vyladěný na 441 kW (600 koní) a 700 Nm. Tím pádem se výrazně zlepšila i dynamika a BMW M5 Competition Edition se umí rozjet z klidu na 100 km/h za 3.9 sekundy (o 0.4 sekundy lepší výsledek, než u standardní M5). Neschází ani možnost dopřát si posunutí elektronického omezovače rychlosti a maximální rychlost se tak může vyšplhat až na 305 km/h. Poháněna jsou samozřejmě pouze zadní kola, a to prostřednictvím sedmistupňové automatické převodovky se dvěma spojkami. Verze Competition Edition navíc nabídne i přitvrzený podvozek sedící o 10 mm blíž k silnici a upravený diferenciál M pro ještě lepší jízdní vlastnosti. Jak jsme se již zmínili, BMW M5 Competition Edition vznikne v sérii čítající pouhých 200 kusů, takže pokud máte o tento ostrý sedan zájem, bude záhodno si pospíšit. Cena byla stanovena na 129 500 eur, což je po přepočtu zhruba 3.5 milionu Kč.

BMW M5 Competition Edition: 200 kusů na rozloučenou

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW M5 Competition Edition: 200 kusů na rozloučenou


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.