Přeposlat Renault Mégane dostal karosářskou verzi sedan, která bude dostupná i u nás

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Renault Mégane dostal karosářskou verzi sedan, která bude dostupná i u nás

21.07.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Nová generace hatchbacku nižší střední třídy Mégane od francouzského Renaultu dostala třetí karosářskou variantu, a to tradiční sedan. Dobrá zpráva je, že bude dostupný i na našem trhu a že je tak v nižší střední třídě o dalšího zástupce s touto karoserií víc.

Renault Mégane dostal karosářskou verzi sedan, která bude dostupná i u nás

Na našem trhu jsou klasické sedany trochu přehlížené a nejedná se o zrovna nejpopulárnější karosářskou variantu, nicméně Renault se i tak rozhodl nasadit nový Mégane s touto karoserií i k nám. Podle nás je to dobře, protože kompaktních sedanů u nás v této třídě mnoho není a každý další zástupce je tak vítaný. Samozřejmě, kombi je praktičtější a většinou i hezčí, nicméně když se karoserie sedan povede, tak je to většinou velmi elegantní počin. Pochopitelně nemáme na mysli například Fabii první generace nebo Renault Thalia, ale například taková Mazda 3 je v karoserii sedan vyloženě krasavec a v ničem si nezadá s verzí hatchback. A to je případ i Renaultu Mégane s karoserií sedan, jehož design se velmi povedl a neváháme ho nazvat nejhezčím členem této modelové řady. U některých sedanů působí zadní část občas tak, jako kdyby byla z úplně jiného automobilu a jako by ji na původní hatchback někdo násilně narouboval (viz například již zmíněná Fabia první generace), nicméně Mégane tímto neduhem netrpí a sedan nabídne velmi hezký, ucelený design.

Renault Mégane dostal karosářskou verzi sedan, která bude dostupná i u násRenault Mégane dostal karosářskou verzi sedan, která bude dostupná i u nás

Je to takový příjemný elegán s vyrovnaným profilem a je jasné, že se vzhledově v nižší střední třídě neztratí. Příď zůstala stejná, jako u hatchbacku a dominují jí světlomety doplněné zalomenými LED pásy, které trochu připomínají kly. Neschází ani možná až moc velké logo Renaultu uložené v masce chladiče s chromovanými lamelami. Sportovně střižený nárazník pak obsahuje integrované mlhovky. Výrazný rozdíl je patrný samozřejmě až na zádi a kde jsou u hatchbacku i kombi klasické páté dveře, je u sedanu typický batoh plynule přecházející do střechy. Z profilu to této karosářské variantě opravdu sluší a právě při tomto pohledu vynikne dynamická silueta a poměrně krátký převis zádě. Kompletní rozměry prozatím bohužel nejsou známé, ale délka bude pravděpodobně velmi podobná verzi kombi s tím, že sedan bude pochopitelně stát na stejné platformě, jako oba jeho sourozenci. Hatchback je z této trojice nejkratší a disponuje i menším rozvorem náprav, takže sedan by měl nabídnout vcelku slušný prostor i na zadních sedadlech (tento aspekt je u varianty hatchback poměrně často kritizovaný).

Renault Mégane dostal karosářskou verzi sedan, která bude dostupná i u násRenault Mégane dostal karosářskou verzi sedan, která bude dostupná i u nás

Zavazadlový prostor nabídne v základu velmi slušný objem čítající 508 litrů, což je více, než u hatchbacku (ten disponuje objemem 434 litrů). Přístup do zavazadlového prostoru bude pochopitelně méně pohodlný, než v případě hatchbacku nebo kombi, ale to už je dáno celkovou konstrukcí sedanu a s tím se samozřejmě počítá. Mégane sedan by měl být už v základu vybavený technologií Easy Trunk Access, tedy bezdotykovým otevíráním víka zavazadelníku, což je praktické hlavně když máte plné ruce. Interiér bude stejný, jako v případě hatchbacku i kombi a na své si tak opět přijdou milovníci všeho digitálního. Opět nebude scházet multimediální systém R-Link 2 s velkým tabletem o úhlopříčce 7 nebo 8.7 palce na středovém panelu a digitální je i palubní deska. K dispozici bude také systém Multi-Sense, tedy pět volitelných jízdních režimů s rozdílnou charakteristikou (odezva motoru, převodovky nebo naladění posilovače řízení a masážních sedadel). Systém R-Link 2 nabídne i možnost stahování speciálních aplikací, které jsou určeny vyloženě pro použití v autě a tyto aplikace jsou dostupné v obchodě R-Link Store.

Renault Mégane dostal karosářskou verzi sedan, která bude dostupná i u násRenault Mégane dostal karosářskou verzi sedan, která bude dostupná i u nás

Z příplatkové bezpečnostní výbavy bychom měli jmenovat hlavně aktivní nouzové brzdění nebo hlídání mrtvého úhlu. Motorová nabídka zůstane kompletně stejná, jako u hatchbacku a kombi a případný majitel se tak může těšit hned na sedm různých variant poskládaných z pětice motorů. Základní benzinový motor 1.6 SCe nabídne 84 kW (115 koní), nad ním stojí přeplňovaný motor 1.2 TCe naladěný na 74 nebo 97 kW (100 a 130 koní) a vrcholem nabídky je přeplňovaná šestnáctistovka 1.6 TCe o výkonu 151 kW (205 koní). Základním naftovým motorem je čtyřválec 1.5 dCi naladěný na 66 kW (90 koní) a další verze pak nabídne 81 kW (110 koní). Nejvýkonnější naftovou jednotkou je motor 1.6 dCi o výkonu 96 kW, tedy 130 koní. Oficiální představení této karosářské varianty proběhne na autosalonu v Paříži, kde by měly být k dispozici i další informace (cena a dostupnost na jednotlivých trzích). Mluví se o tom, že Mégane v této karosářské variantě nahradí sedan Fluence a vypadá to jako poměrně logický krok, který se pravděpodobně stane.

Renault Mégane dostal karosářskou verzi sedan, která bude dostupná i u násRenault Mégane dostal karosářskou verzi sedan, která bude dostupná i u nás

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Renault Mégane dostal karosářskou verzi sedan, která bude dostupná i u nás


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.