Přeposlat Renault Mégane dostal karosářskou verzi sedan, která bude dostupná i u nás
Renault Mégane dostal karosářskou verzi sedan, která bude dostupná i u nás
Nová generace hatchbacku nižší střední třídy Mégane od francouzského Renaultu dostala třetí karosářskou variantu, a to tradiční sedan. Dobrá zpráva je, že bude dostupný i na našem trhu a že je tak v nižší střední třídě o dalšího zástupce s touto karoserií víc.
Na našem trhu jsou klasické sedany trochu přehlížené a nejedná se o zrovna nejpopulárnější karosářskou variantu, nicméně Renault se i tak rozhodl nasadit nový Mégane s touto karoserií i k nám. Podle nás je to dobře, protože kompaktních sedanů u nás v této třídě mnoho není a každý další zástupce je tak vítaný. Samozřejmě, kombi je praktičtější a většinou i hezčí, nicméně když se karoserie sedan povede, tak je to většinou velmi elegantní počin. Pochopitelně nemáme na mysli například Fabii první generace nebo Renault Thalia, ale například taková Mazda 3 je v karoserii sedan vyloženě krasavec a v ničem si nezadá s verzí hatchback. A to je případ i Renaultu Mégane s karoserií sedan, jehož design se velmi povedl a neváháme ho nazvat nejhezčím členem této modelové řady. U některých sedanů působí zadní část občas tak, jako kdyby byla z úplně jiného automobilu a jako by ji na původní hatchback někdo násilně narouboval (viz například již zmíněná Fabia první generace), nicméně Mégane tímto neduhem netrpí a sedan nabídne velmi hezký, ucelený design.
Je to takový příjemný elegán s vyrovnaným profilem a je jasné, že se vzhledově v nižší střední třídě neztratí. Příď zůstala stejná, jako u hatchbacku a dominují jí světlomety doplněné zalomenými LED pásy, které trochu připomínají kly. Neschází ani možná až moc velké logo Renaultu uložené v masce chladiče s chromovanými lamelami. Sportovně střižený nárazník pak obsahuje integrované mlhovky. Výrazný rozdíl je patrný samozřejmě až na zádi a kde jsou u hatchbacku i kombi klasické páté dveře, je u sedanu typický batoh plynule přecházející do střechy. Z profilu to této karosářské variantě opravdu sluší a právě při tomto pohledu vynikne dynamická silueta a poměrně krátký převis zádě. Kompletní rozměry prozatím bohužel nejsou známé, ale délka bude pravděpodobně velmi podobná verzi kombi s tím, že sedan bude pochopitelně stát na stejné platformě, jako oba jeho sourozenci. Hatchback je z této trojice nejkratší a disponuje i menším rozvorem náprav, takže sedan by měl nabídnout vcelku slušný prostor i na zadních sedadlech (tento aspekt je u varianty hatchback poměrně často kritizovaný).
Zavazadlový prostor nabídne v základu velmi slušný objem čítající 508 litrů, což je více, než u hatchbacku (ten disponuje objemem 434 litrů). Přístup do zavazadlového prostoru bude pochopitelně méně pohodlný, než v případě hatchbacku nebo kombi, ale to už je dáno celkovou konstrukcí sedanu a s tím se samozřejmě počítá. Mégane sedan by měl být už v základu vybavený technologií Easy Trunk Access, tedy bezdotykovým otevíráním víka zavazadelníku, což je praktické hlavně když máte plné ruce. Interiér bude stejný, jako v případě hatchbacku i kombi a na své si tak opět přijdou milovníci všeho digitálního. Opět nebude scházet multimediální systém R-Link 2 s velkým tabletem o úhlopříčce 7 nebo 8.7 palce na středovém panelu a digitální je i palubní deska. K dispozici bude také systém Multi-Sense, tedy pět volitelných jízdních režimů s rozdílnou charakteristikou (odezva motoru, převodovky nebo naladění posilovače řízení a masážních sedadel). Systém R-Link 2 nabídne i možnost stahování speciálních aplikací, které jsou určeny vyloženě pro použití v autě a tyto aplikace jsou dostupné v obchodě R-Link Store.
Z příplatkové bezpečnostní výbavy bychom měli jmenovat hlavně aktivní nouzové brzdění nebo hlídání mrtvého úhlu. Motorová nabídka zůstane kompletně stejná, jako u hatchbacku a kombi a případný majitel se tak může těšit hned na sedm různých variant poskládaných z pětice motorů. Základní benzinový motor 1.6 SCe nabídne 84 kW (115 koní), nad ním stojí přeplňovaný motor 1.2 TCe naladěný na 74 nebo 97 kW (100 a 130 koní) a vrcholem nabídky je přeplňovaná šestnáctistovka 1.6 TCe o výkonu 151 kW (205 koní). Základním naftovým motorem je čtyřválec 1.5 dCi naladěný na 66 kW (90 koní) a další verze pak nabídne 81 kW (110 koní). Nejvýkonnější naftovou jednotkou je motor 1.6 dCi o výkonu 96 kW, tedy 130 koní. Oficiální představení této karosářské varianty proběhne na autosalonu v Paříži, kde by měly být k dispozici i další informace (cena a dostupnost na jednotlivých trzích). Mluví se o tom, že Mégane v této karosářské variantě nahradí sedan Fluence a vypadá to jako poměrně logický krok, který se pravděpodobně stane.
Hodnocení:
hlasů: 1
Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení
Související
- Článek: Renault Clio páté generace je venku. Zaujme elegantním…
- Článek: Renault Talisman dostal nový naftový motor 1.7 Blue dCi
- Článek: Renault představil vrcholný Mégane R.S. Trophy: Má 300…
- Článek: Očekávaný Renault Megane R.S. vstupuje na náš trh, a…
- Článek: Renault Megane R.S. je konečně zde a dostal opravdu…
- Článek: Renault Scénic dostal luxusní verzi Initiale Paris
- Další články ze sekce: Aktuality, recenze
Diskuze
Diskuse ke článku Renault Mégane dostal karosářskou verzi sedan, která bude dostupná i u nás
počet příspěvků: 2
Karel Nenadál
13.01.2019 v 18:49
Renault Megane je dle mého naprosto skvělé auto, které se hodí do každé rodiny, ať už na nákupy nebo na dovču. Jen jsem teď musel navštívit pneuservis, v Praze jsem si oblíbil https://prezouvanipneu.cz/ , tam jsem vždycky spokojen.
Roman Strnad
24.08.2018 v 14:39
Osobně jsem si tento model od Renaultu velmi oblíbil, nedám na něj dopustit a až si budu někdy zase vybírat auto, tak si pořídím jednoznačně opět Renault od https://www.rpz.cz/renault/ :-)
Odpovědět