Přeposlat Mazda 3 facelift: Lehce přepracovaný design i technika

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mazda 3 facelift: Lehce přepracovaný design i technika

19.07.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Japonská Mazda 3 prodělala facelift pro modelový rok 2016, který přináší decentní změny v oblasti designu a několik novinek také v oblasti techniky. Zájemci o tento hatchback nižší střední třídy se můžou v blízké budoucnosti těšit například na systém G-Vectoring Control nebo naftovou patnáctistovku.

Mazda 3 facelift: Lehce přepracovaný design i technika

V nižší střední třídě pravděpodobně nenajdete automobil, který by byl víc orientovaný na řidiče, než je Mazda 3. Je lehká, velmi dobře jezdí a jízda s ní je zkrátka příjemná a zábavná. Navíc je to jediný model ve své třídě na současném trhu, který nemá v nabídce žádný malý přeplňovaný benzinový motor, a všechny zážehové pohonné jednotky jsou poctivé atmosféry. Je to dáno samozřejmě také tím, že Mazda prozatím podobné motory vůbec nemá a dá se čekat, že je jednou mít bude a že se Mazdě 3 nevyhnou, ale tak se prozatím neděje, takže pokud jste příznivci klasických atmosfér, zde jste na správné adrese. Už základní patnáctistovka o výkonu 74 kW (100 koní) je poměrně příjemným motorem, který na lehkou Mazdu 3 bez větších problémů stačí a benzinové dvoulitry o výkonech 88 (120 koní) a 121 kW (165 koní) jsou pak balzámem na duši všech odpůrců přeplňovaných maloobjemových motorů. Mají naprosto dostatečný výkon, vysoký točivý moment, ochotně se vytáčí a navíc umí být až překvapivě úsporné.

Mazda 3 facelift: Lehce přepracovaný design i technikaMazda 3 facelift: Lehce přepracovaný design i technika

V nabídce samozřejmě neschází ani naftový motor, a to čtyřválec 2.2 litru o výkonu 110 kW (150 koní), ale ten je na okraji zájmu a pro Mazdu 3 to určitě není ideální společník. Právě v oblasti naftových pohonných jednotek se faceliftovaná trojka dočkala mírného posílení, ale o tom až později. Ze začátku si proklepneme design, který si také prošel mírnými úpravami, ale ty nemusí být na první pohled úplně patrné. Přední maska je lehce přepracovaná, dostala výraznější lamely a nyní je přímo propojena se světlomety. U verze před faceliftem zasahovala chromovaná lišta z masky nad světlomet a po faceliftu už je tato lišta napojena přímo na světla. Světlomety jsou navíc nepatrně menší, užší a k dispozici budou i adaptivní LED světla s lepší výkonností. Decentní úpravy vzhledu se dočkal i přední nárazník s integrovanými mlhovkami. Na zádi si lze také všimnout menších změn a mírným re-designem si prošel zadní nárazník a koncová světla. Na zadní části tak pořád najdeme jednu nebo dvě koncovky výfuku v závislosti na zvolené verzi a paleta barev se rozrostla o nový odstín s označením Eternal Blue Mica.

Mazda 3 facelift: Lehce přepracovaný design i technikaMazda 3 facelift: Lehce přepracovaný design i technika

Několik málo změn se událo také v interiéru a za zmínku stojí hlavně nahrazení klasické ruční brzdy její elektronickou variantou. Po elektronické parkovací brzdě sahá čím dál víc automobilek a jedná se o poměrně častý prvek, který se sice ne všem zamlouvá, ale z nějakého důvodu je rozšířený víc a víc. Mazda ale nabídne elektrickou parkovací brzdu pouze u nejvyšších stupňů výbav, takže pokud se jí chcete vyloženě vyhnout a nedokážete s ní žít, ta možnost tu bude. Palubní deska zůstala stejná a skládá se z centrálně umístněného otáčkoměru, vedle kterého sedí dva menší displeje a nad kapličkou palubní desky si lze všimnout přítomnosti head-up displeje (ten je nově barevný). Středový panel byl lehce poupravený a na jeho vrcholu pak sedí barevný displej palubního multimediálního systému, který pochází z menšího crossoveru CX-3. Bezpečnostní systém Smart City Brake Support, tedy automatické brzdění, nyní pracuje s kamerami namísto laserů z důvodu schopnosti kamer detekovat i chodce. Tento systém funguje až do rychlosti 80 km/h.

Mazda 3 facelift: Lehce přepracovaný design i technikaMazda 3 facelift: Lehce přepracovaný design i technika

Nabídku motorů jsme uvedli výše a velkou novinkou je příchod menšího naftového motoru, který Mazdě 3 až doposud chyběl. Tím menším motorem je samozřejmě naftová patnáctistovka Skyactiv-G o výkonu 77 kW, tedy 105 koní, která bude určena hlavně spořivým řidičům. Naftový motor 2.2 litru bude nově možné kombinovat s pohonem všech kol i-ACTIV AWD, což chválíme, protože pohon všech kol není v nižší střední třídě nic běžného. Velkou novinkou je i přítomnost systému G-Vectoring Control (GVC), který se stará o rozdělování točivého momentu na každé kolo zvlášť v závislosti na natočení volantu a podobných věcech. Mazda také zmiňuje lepší odhlučnění naftových motorů, což si určitě zaslouží pochvalu. Co se týče převodovek, tak v nabídce bude buď klasický šestistupňový manuál (pro všechny motorizace), nebo šestistupňový automat (pro slabší dvoulitrový benzin a oba naftové motory). Modernizovaná Mazda 3 se pomalu začíná prodávat v domovském Japonsku a zbytek světa si na ni bude muset počkat zhruba do podzimu.

Mazda 3 facelift: Lehce přepracovaný design i technikaMazda 3 facelift: Lehce přepracovaný design i technika

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mazda 3 facelift: Lehce přepracovaný design i technika


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.