Přeposlat Renault Clio R.S. prodělal decentní modernizaci, dostal nová světla a výfuk Akrapovič

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Renault Clio R.S. prodělal decentní modernizaci, dostal nová světla a výfuk Akrapovič

12.07.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ostrý Renault Clio R.S. si prošel velmi decentním faceliftem, který lehce změnil jeho výraz. Modernizace tohoto ostrého hatchbacku ale bohužel nebyla nijak rozsáhlá nebo radikální, takže to, za co ho většina lidí v minulosti kritizovala, zůstalo pořád stejné.

Renault Clio R.S. prodělal decentní modernizaci, dostal nová světla a výfuk Akrapovič

Renault Clio R.S. to nemá na světě vůbec lehké. Jeho konkurenti se vyšvihli v opravdu solidní, skvěle jezdící malé hatchbacky s manuální převodovkou a Renault nabízel v Cliu pouze kritizovanou automatickou dvouspojkovou skříň. Jakkoliv jsou moderní dvouspojkové převodovky velmi příjemným společníkem a v dnešní době se hodí i do ostrých hatchbacků, v tomto případě sáhnul Renault trochu vedle a dvouspojka v Cliu R.S. se s příliš kladným přijetím nesetkala. Není až tak špatná, jak se o ní kolikrát povídá, ale do malého hatchbacku, jehož revírem jsou hlavně klikaté okresky, se zkrátka ani trochu nehodí a poněkud kazí syrový zážitek z jízdy. Ona syrovost, daná i fantastickým atmosférickým dvoulitrem v minulé generaci Clia R.S., současné verzi bohužel tak trochu schází a aktuální generace už je zkrátka jiným vozem. Když začal Renault modernizovat současné Clio, tak bylo jasné, že si faceliftem projde i ostrá verze R.S. a spousta lidí věřila, že Renault své mírné zaváhání napraví a konečně nabídne i manuál.

Renault Clio R.S. prodělal decentní modernizaci, dostal nová světla a výfuk AkrapovičRenault Clio R.S. prodělal decentní modernizaci, dostal nová světla a výfuk Akrapovič

Tomuto zbožnému přání trochu nahrávalo i nedávné představení konceptu R.S.16, který manuální převodovku konečně dostal. Bohužel se tak ale nestalo a facelift Clia R.S. přinesl pouze mírné designové úpravy a nový výfuk, takže Renault volání svých příznivců nevyslyšel a na případnou manuální převodovku si tak budeme muset počkat do další generace. Hlavním znakem modernizovaného Clia R.S. je lehce přepracovaná příď s novými LED světly, které Renault poprvé prezentoval právě na prototypu R.S.16. Renault toto řešení nazývá R.S. Vision, a pokud vám tvar těchto světel něco připomíná, tak vězte, že se je jedná o vlajku (šachovnici) symbolizující divizi Renault Sport. Tato světelná soustava se bude samozřejmě starat o co nejlepší viditelnost a kombinuje v sobě klasická mlhová světla, dálková světla a pomocná světla pro přisvícení do zatáček. Přední světlomety jsou také lehce přepracované, po vzoru standardního Clia a maska s velkým logem Renaultu a malým nápisem R.S. pak zůstala stejná.

Renault Clio R.S. prodělal decentní modernizaci, dostal nová světla a výfuk AkrapovičRenault Clio R.S. prodělal decentní modernizaci, dostal nová světla a výfuk Akrapovič

Ve standardu dodávaná litá kola o průměru 17 palců jsou vyvedena v novém designu a další změny jsme se dočkali v zadní části. Lehce přepracovaný difuzor je nyní výraznější a dvě mohutné koncovky výfuku, které trůní po jeho stranách, jsou kompletně nové a výfukovou soustavu dodala známá společnost Akrapovič. Nový výfuk by měl znamenat hlavně výraznější zvukový projev, nicméně se dá čekat, že přidá i několik málo koní, ale o tom se Renault vůbec nezmiňuje. V interiéru se pak nezměnilo prakticky nic a jeho dominantu tedy pořád tvoří sportovní trojramenný volant a palubní deska skládající se ze dvou analogových budíků, mezi kterými sedí podlouhlý displej. Na středovém panelu neschází barevný dotykový displej a samozřejmostí jsou i sportovní sedačky s výrazným bočním vedením a pedály s protiskluzovou povrchovou úpravou. V oblasti motoru zůstalo všechno při starém a přední kola tohoto malého, rychlého hatchbacku tak pořád roztáčí přeplňovaná čtyřválcová šestnáctistovka o výkonu 147 kW, tedy 200 koní (točivý moment se zastavil na hodnotě 260 Nm).

Renault Clio R.S. prodělal decentní modernizaci, dostal nová světla a výfuk AkrapovičRenault Clio R.S. prodělal decentní modernizaci, dostal nová světla a výfuk Akrapovič

K dispozici bude pořád i o něco ostřejší varianta Cup s 18 palcovými koly, která je lépe uzpůsobena pro jízdu na okruhu a z nabídky nezmizí ani verze Trophy. Ta má sice stejný motor, ale naladěný na velmi hezkých 162 kW (220 koní) a kromě 18 palcových kol disponuje také sníženým podvozkem (o 20 mm vpředu a 10 mm vzadu). Motor je navíc vybavený funkcí Overboost, tedy krátkodobým zvýšením točivého momentu (z 260 na 280 Nm) a tato varianta se umí rozjet z klidu na 100 km/h za 6.6 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 235 km/h. Poháněna jsou samozřejmě pouze přední kola, a to prostřednictvím již zmíněné automatické dvouspojkové převodovky se šesti stupni a možností řazení pádly pod volantem. Na to, jestli Clio R.S. ještě někdy dostane klasickou manuální převodovku, si tedy budeme muset počkat minimálně do další generace, která je ale prozatím v nedohlednu. Je totiž právě přesně v polovině svého životního cyklu a dá se tedy čekat, že další generace nepřijde dřív, než za tři roky.

Renault Clio R.S. prodělal decentní modernizaci, dostal nová světla a výfuk AkrapovičRenault Clio R.S. prodělal decentní modernizaci, dostal nová světla a výfuk Akrapovič

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Renault Clio R.S. prodělal decentní modernizaci, dostal nová světla a výfuk Akrapovič


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.