Přeposlat Renault představil svůj první pick-up Alaskan

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Renault představil svůj první pick-up Alaskan

07.07.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

O tom, že Renault plánuje vlastní automobil třídy pick-up, se nějakou tu dobu už mluví a nyní přišel čas na oficiální představení. Model s označením Alaskan je na světě a vypadá opravdu zajímavě, tak se pojďme podívat, co všechno nabídne.

Renault představil svůj první pick-up Alaskan

Koncept tohoto modelu spatřil světlo světa v září doku 2015 a jmenoval se stejně, jako před nedávnem představená sériová varianta. Vlastně i takřka stejně vypadal a sériová varianta se tak od konceptu moc neliší. Renault nemusel vymýšlet a vyrábět tento nový pick-up úplně od začátku, protože má svou sesterskou automobilku Nissan a ta už nějaký ten pátek vyrábí populární a hodně povedený pick-up Navara. V Renaultu tedy vzali platformu Navary a postavili na ni karoserii se svým typickým designem, přičemž vzhledově se tento nový pick-up opravdu povedl. Dominuje mu masivní příď s rozměrnou maskou chladiče, která je doplněna chromovaným dekorem a tento materiál zde najdeme v poměrně hojné míře. Světla jsou doplněna LEDkami pro denní svícení a neschází ani mlhová světla integrovaná v předním nárazníku. Na bocích tohoto pick-upu najdeme výrazné nástupní prahy a na střeše neschází ližiny. Zádi dominují velká, vertikálně orientovaná světla, masivní nárazník a samozřejmě sklápěcí dveře ložné plochy.

Renault představil svůj první pick-up AlaskanRenault představil svůj první pick-up Alaskan

Právě nákladový prostor za kabinou, neboli korba, je alfou a omegou každého pick-upu a určitě bychom měli zmínit, že Alaskan zvládne odvézt až jednu tunu nákladu. K dispozici bude kratší i delší verze korby, takže na své si přijdou opravdu všichni. Alaskan má lehce vytažené blatníky a na první pohled působí, že v terénu se jen tak něčeho nezalekne a tak tomu skutečně bude.  Jeho světlá výška je totiž značných 230 mm, takže by neměl mít problémy ani v opravdu náročném prostředí a pomůže mu v tom také technika. Než se ale vrhneme na techniku, přibrzdíme na chvíli i v interiéru. Ten je velmi jednoduchý, ale to je u pracovního vozu samozřejmě záhodno a na zbytečnosti zde místo opravdu není. Většina Renaultů současnosti se vyznačuje velkým dotykovým displejem na středovém panelu a tomuto trendu neodolal ani Alaskan. Zde se ale Renault naštěstí držel při zemi, protože zde přítomný barevný dotykový displej má pět nebo sedm palců, takže žádný obří tablet přes celý středový panel se nekoná.

Renault představil svůj první pick-up AlaskanRenault představil svůj první pick-up Alaskan

Rozvržení interiéru je víceméně tradiční, palubní deska je analogová a mezi dvěma budíky sedí malý displej palubního počítače. Pod již zmíněným dotykovým displejem sedí ovládání klimatizace a na středovém panelu najdeme také ovládání pohonu a redukce, což převzal Alaskan ze sesterského Nissanu Navara. Bude možné dopřát si také poměrně moderní výbavu včetně kamerového systému okolo celého vozu, dvouzónové klimatizace, vyhřívání a elektrického nastavení sedaček, hlasového ovládání palubního systému nebo bezklíčového přístupu. Kabina je čtyřmístná a Renault uvádí, že pro kolena zadních cestujících bude k dispozici prostor o velikosti 589 mm. Co se týče motorů, tak k dispozici budou jak naftové, tak na některých trzích i benzinové pohonné jednotky. Dá se čekat, že v Evropě budou hrát prim motory spalující naftu a zde se budou případní majitelé moct spolehnout na čtyřválce o zdvihovém objemu 2.3 litru, které nabídnou výkony 118 nebo 140 kW (160 nebo 190 koní). Výše zmíněný benzinový motor nabídne čtyři válce, zdvihový objemu 2.5 litru a výkon 118 kW, tedy opět 160 koní.

Renault představil svůj první pick-up AlaskanRenault představil svůj první pick-up Alaskan

Na některých trzích bude místo naftového čtyřválce 2.3 litru k dispozici jeho objemnější varianta o zdvihovém objemu 2.5 litru, která ale disponuje stejnými parametry (118 / 140 kW). Ve standardu by měla být poháněna pouze zadní kola, nicméně pohon 4x4 samozřejmě chybět nebude a v oblasti převodovek bude na výběr buď šestistupňový manuál, nebo sedmistupňový automat. Alaskan by měl být velmi schopným pracantem, čemuž napovídá schopnost táhnout přívěs o hmotnosti až 3.5 tuny a pohybu v terénu pomůže, kromě případného pohonu všech kol, také asistent rozjezdu do kopce a pomocník při sjezdu z kopce. Pohon všech kol je doplněný elektronickým diferenciálem s omezenou svorností a mechanickým uzamykatelným zadním diferenciálem. O dynamických parametrech se Renault nezmiňuje, ale v této třídě nejsou nijak zvlášť důležité. Nový Alaskan se začne prodávat nejprve v Jižní Americe a poté se rozjede i na ostatní trhy včetně toho našeho, evropského. O cenách se prozatím bohužel nemluví, ale na to je pořád poměrně dost času.

Renault představil svůj první pick-up AlaskanRenault představil svůj první pick-up Alaskan

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Renault představil svůj první pick-up Alaskan


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.